Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «پژمان صالحی‌فر» روز شنبه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و آغاز هفته ملی انتقال خون در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۴ شهرستان استان هم اکنون فقط یک مرکز ثابت انتقال خون وجود دارد این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان‌ها زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: برخی داوطلبان اهدای خون نمی توانند به مرکز کرمانشاه مراجعه کنند و سازمان انتقال خون به دلیل نبود نیروی انسانی نمی تواند هر روز تیم سیار به شهرستان های استان اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه اظهار داشت: تیم سیار اهدای خون به صورت ماهانه هر یک تا ۲ بار در ماه به شهرستان های اسلام آبادغرب، کنگاور، سنقر و روانسر اعزام می‌شوند و برای بقیه شهرستان های استان به دلیل در اختیار نداشتن مکان موقت امکان ارسال تیم سیار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۴ مرکز درمانی مصرف کننده خون وجود دارد، گفت: این مراکز روزانه نیاز به ۲۰۰ واحد از فرآورده های خونی دارند، علاوه بر این مرکز باید ذخیره بالای پنج روز از هر نوع گروه خونی را داشته باشند که اکنون به اندازه ۳.۵ تا چهار روز ذخیره خون وجود دارد.

صالحی فر افزود: با طراحی شبکه ملی خونرسانی در کشور کل موجودی خون اهدایی به صورت روزانه رصد می شود و برای بعضی از استان ها که نیاز بیشتری به خون دارند مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران و برخی از استان‌های شمالی، دیگر استان ها موظف به تامین خون مورد نیاز آنها شده اند.

وی گفت: به ندرت و در شرایط خاص خون از استان های دیگر وارد کرمانشاه می شود و معمولا تمام نیاز خونی استان با اهداکنندگان کرمانشاهی رفع می شود.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه تصریح کرد: برخی بیماری ها مانند بیماری تالاسمی، فرد بیمار باید هر ۲۰ روز یک بار خون دریافت کند و برای تامین نیاز بیماران، اهدای خون باید به صورت مستمر انجام گیرد.

وی گفت: مراکز درمانی امام رضا (ع)، دکتر محمد کرمانشاهی و طالقانی بیشترین مصرف پلاکت در استان را دارند و روزانه ممکن است نیازهای این مراکز به ۱۷۰ تا ۱۸۰ واحد برسد و پلاکت خون به دلیل تاریخ انقضای سه روزه قابلیت ذخیره سازی ندارد و به صورت روزانه حداقل بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ اهدا کننده خون در استان را داریم که بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تامین کنیم.

صالحی فر، با اشاره به طرح نذری خون افزود: این طرح چندین سال است که توسط سازمان انتقال خون مطرح شده است و اهداکنندگان برای اهدای نذری خون فقط در روزهای نهم و دهم محرم به مرکز انتقال خون مراجعه نکنند.

وی اضافه کرد: از روز اول تا نهم محرم در چند شهرستان استان به صورت تیم های سیار و نهم و دهم محرم در مرکز کرمانشاه به صورت صبح و بعد از ظهر در خدمت داوطلبان اهدای خون خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: طبق آمارهای جهانی هر دو تا سه ثانیه یک بار یک فرد به خون نیاز پیدا می‌کند. از مردم خواهش می‌کنم که به صورت مستمر در مراکز انتقال خون حضور یابند چرا که خون اهدایی آنها می تواند نجات بخش زندگی افراد باشد.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان انتقال خون ايران کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان انتقال خون شهرستان ها اهدای خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی گفت: هدف از معاینه فنی خودرو‌های سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا کند.

او با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در استان همدان تصریح کرد: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودرآهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به‌منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در این استان مراجعه کرده درحالی‌که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

مهرداد آهکی افزود: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده اند.

او تصریح کرد: در مراکز فوق‌الذکر، علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک‌ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومترشمار و تست نور انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان 
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز