Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:07:12 GMT

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۴۰۹

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا

اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا امروز شنبه 9 مردادماه به شرح زیر است.

ماجرای ملاقات خصوصی هوتن شکیبا

همزمان با آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی«ملاقات خصوصی» هوتن شکیبا و پری ناز ایزدیار جلوی دوربین فرشاد محمدی رفتند.

بازیگر فیلم «خورشید» در سریال «عاشورا»+ تصاویر

روح الله زمانی پس از درخشش در «خورشید» مقابل دوربین هادی حجازی فر کارگردان و نویسنده سریال «عاشورا» قرار گرفته تا در نقش نوجوانی شهید خسرو ملا زاده ایفای نقش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردشکنی «زخم کاری» در شب قهرمانی پرسپولیس

قسمت نهم سریال «زخم کاری» در اولین روز نمایش و در فاصله ساعات ۸ تا ۲۴ (روز جمعه۸ مرداد۱۴۰۰) توانست ۲۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دقیقه تماشا را به ثبت برساند که در میان تمامی سریال‌های فیلیمو در روز اول انتشار یک رکورد منحصر به‌فرد است.

معرفی کتاب؛ روایت طولانی‌ترین و یأس‌انگیزترین جنگ آمریکا در کتاب «جنگ ویتنام»

کتاب «جنگ ویتنام» اثر فیلیپ گوین از مجموعه تاریخ جهان به بیان حوادثی که در جنگ طولانی ویتنام رخ داد، می‌پردازد.

معرفی فیلم؛ «شمال از شمال غربی» یکی از شاهکارهای آلفرد هیچکاک

«شمال از شمال غربی» فیلمی آمریکایی محصول ۱۹۵۹ است که در گونهٔ دلهره‌آور توسط آلفرد هیچکاک کارگردانی شد.

بابک کایدان در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛ کاراکتر های مثبت قهرمان هستند اما مردم نقش منفی ها را می پسندند/علاقه زیادی به خلق کاراکتر منفی و سیاه دارم/کاراکتر ها را درک کنید اما به آنها حق ندهید!

قلم متفاوت بابک کایدان را می توانیم با سریال هایی که برای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نوشته است سنجش کنیم. او با نگارش سریال هایی چون«مانکن» و «دلدادگان» نشان داد که می تواند در خلق کاراکتر منفی تبحر داشته باشد این نویسنده در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بررسی شخصیت های سیاه در تقابل با شخصیت های سفید پرداخت که در ادامه می خوانید.

مدیر امور سینمایی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان: حوزه هنری بدون هماهنگی با وزارت ارشاد دست به تخریب دو سینما در مشهد زده است / خبری از سینمای جایگزین نیست

حجت طباطبایی با اشاره به اینکه تخریب هر سینمایی باید با هماهنگ سازمان سینمایی صورت بگیرد تأکید کرد که حوزه هنری بدون هیچ هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به تخریب دو سینمای آسیا و قدس زده است.

گزارش روز؛ سیاه‌نمایی یا کیفیت فیلم‌های سینمایی / دلیل موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی چیست؟

موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های مختلف به اعتقاد بسیاری نه تنها هیچ افتخاری برای سینمای ایران محسوب نمی‌شود، بلکه این حضور معمولاً به نظر آن‌ها با شائبه‌هایی همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به اتهام سیاه‌نمایی اشاره کرد. بسیاری بر این عقیده‌اند که موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های مختلف دنیا به دلیل سیاه‌نمایی این فیلم‌ها از وضعیت کشورمان است.

۱۱ مرداد اکران می شود؛ آغاز اکران آنلاین «خواب ابراهیم» در پلتفرم هاشور/رونمایی از تیزر

اکران آنلاین فیلم‌ مستند «خواب ابراهیم» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به کارگردانی «محمود کریمی» در صفحه اختصاصی «هنروتجربه» در پلتفرم هاشور از دوشنبه ۱۱ مرداد ماه آغاز می‌شود.

بازتاب فرمایشات رهبر انقلاب درباره بی اعتمادی به غرب/فشارهای حداکثری آمریکا علیه ایران با ظرفیتهای داخلی به شکست انجامید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید ضمن ارزیابی منصفانه اقدامات دولتمردان بر ضرورت بهره‌گیری از تجارب کشور طی ۸ سال گذشته تاکید و درباره اعتماد بیش از اندازه به دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا هشدار دادند.

کارگردان «قرمز» برای کارگردان «خط قرمز » نوشت

از مرداد ماه سال ۱۳۹۸ که در موزه سینما جمع شدیم تا نسخه بازسازی شده «دندان مار» مسعود کیمیایی را ببینیم و جشن تولدی برای این کارگردان قدیمی بگیریم، دو سال می گذرد و حالا ما در شرایطی که آمار کرونا بالاست و گردهمایی کمتر برگزار می شود، در فضای مجازی، سالروز تولد ۸۰ سالگی مسعود کیمیایی را گرامی می داریم.

یاسر طالبی داور یک جشنواره خارجی شد

یاسر طالبی؛ مستندساز داور سومین دوره جشنواره بین المللی مستند OUTDOCS (مستند در فضای باز) چین در سال 2021 شد.

در رادیو فرهنگ؛ یادی از دکتر احمد علی رجایی در «چراغداران»

برنامه مستند رادیویی «چراغداران» شنبه ۹ مرداد به معرفی « دکتر احمد علی رجایی» اختصاص دارد.

بیانیه خانه هنرمندان ایران در پی شیوع موج پنجم کرونا و افزایش ابتلا و مرگ و میر در ایران

برای گسترش واکسیناسیون عمومی اهتمام به خرج دهید تا حق اولیه سلامت به مردم شریف ایران بازگردد.

تام هنکس بازیگر فیلم جدید وس اندرسون شد

تام هنکس ستاره سرشناس سینمای جهان، بازیگر دنیای فیلم های وس اندرسون می شود.

«این پسر من است» روانه بازار نشر شد/روایتی پدرانه از شهادت

«این پسر من است» زندگی‌نامه مستند شهیدان «رسول جعفری و مهدی جعفری» نوشته «ندا رسولی» از سوی «انتشارات خط مقدم» منتشر شد.

حضور فیلم «صورت» در جشنواره آمریکا

فیلم کوتاه داستانی (صورت) به کارگردانی و تدوین وحید کردلو، نویسندگی محسن رحمانی و تهیه کنندگی فاطمه روزبهانی در جشنواره معتبر و مورد تائید آکادمی اسکار «Flickers' Rhode Island International Film Festival» آمریکا 2021 حضور داشته است.

پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گیلان درگذشت

اکبر محبوبی‌فر هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون استان گیلان درگذشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس تئاتر تلویزیون واکسیناسیون وزارت ارشاد فیلم درگذشت هنرمند خورشید سینما سریال بازیگر فیلم مستند جشنواره آمریکا بنیاد سینمایی فارابی تام هنکس رادیو فرهنگ یاسر طالبی جشنواره خارجی کاراکتر اکران آنلاین وس اندرسون زخم کاری پلتفرم هاشور موج پنجم کرونا این پسر من است چراغداران خواب ابراهیم خط قرمز صورت سریال عاشورا جنگ ویتنام شمال از شمال غربی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟

ساسان فلاح‌فر جزئیاتی جدید از تولید فیلم سینمایی "بی‌پایان" درباره شهید طهرانی مقدم را بیان کرد. این اثر در حال فیلمبرداری است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش در خبرها آمده بود که فیلم داستانی "بی‌پایان" به کارگردانی ساسان فلاح‌فر، وارد فاز فیلمبرداری شده است. این فیلم،‌ روایتی متفاوت از بخشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.

این مستندساز شناخته شده کشور، نخستین تجربه داستانی خود را با "بی‌پایان" پشت سر می‌گذارد؛ او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم جزئیاتی از روند تولید این اثر سینمایی را بیان کرد. وی گفت: این فیلم دقیقاً در محدوده همان مکانی که شهید طهرانی مقدم و یارانش به شهادت رسیدند، فیلمبرداری می‌شود و لوکیشن‌های ما همان سازه‌هایی هستند که شهید طهرانی مقدم در زمان حیات‌شان در آنها رفت و آمد داشتند و کار می‌کردند.

وی با تأکید  بر اینکه "بی‌پایان" اقتباسی از یک ماجرای واقعی درباره شهید طهرانی مقدم است، ادامه داد: این فیلم داستان یکی از هزاران اتفاق بزرگی است که توسط شهید طهرانی مقدم رقم زده شده و هم‌اکنون ایرانیان به آن افتخار می‌کنند. اتفاقی که در این فیلم به آن می‌پردازیم هم شامل ابعاد نظامی است و هم شامل ابعاد انسانی می‌شود.

حمید ابراهیمی بازیگر شهید طهرانی‌مقدم شد

فلاح‌فر خاطرنشان کرد: شهید طهرانی‌مقدم شخصیتی است که فعالیت‌هایش انسانی و برای ادامه حیات بشر بوده است. او با کسانی مقابله کرده که در حال بلعیدن انسانیت هستند و این روزها گوشه‌ای از جنایت‌هایشان را در غزه می‌بینید.

این فیلمساز قبل از این مستندی با نام "مردی با آرزوهای بزرگ‌" را در رابطه با شهید طهرانی‌مقدم ‌تهیه کرده بود.

این کارگردان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا فیلمش را آماده حضور در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر می‌کند، گفت: اصولاً فیلمسازی هستم که برای جشنواره‌ها فیلم نمی‌سازم، اگرچه فیلم‌هایم را به جشنواره‌ها می‌فرستم. درباره "بی‌پایان" نیز هم‌اکنون نمی‌توانم به صورت دقیق اظهارنظر بکنم که به جشنواره ارسال می‌کنم یا خیر.

براساس این گزارش، "بی‌پایان" را باید دومین اثر داستانی درباره شهید طهرانی مقدم بدانیم؛‌ پیش از این، شهریار بحرانی اثر سینمایی "آفتاب نیمه شب" را درباره پدر موشکی ایران ساخت که در قالب مینی سریال "خط مقدم" نیز از تلویزیون پخش شد.

گفتنی است حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را با شباهت ظاهری قابل توجهی در بی‌پایان ایفا می‌کند ؛ این اثر تولید مرکز هنری رسانه‌ای مدار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی!
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • جزئیات جدید از ساخت فیلم شهید طهرانی مقدم/ به فجر می‌رسد؟