Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فوآد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با انتشار پیامی توئیتری حمله طالبان به دفتر سازمان ملل در این کشور را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، امان در ادامه پیام خود از پیشروی نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان در هرات خبر داده و اعلام کرد که دولت افغانستان در حال اعزام نیروهای بیشتر به سمت این ولایت، یعنی جایی که دفتر مرکزی سازمان ملل در آنجا قرار دارد، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در پیام خود نوشت: نیروهای امنیت و دفاع ملی افغانستان در حال پیشروی در هرات هستند. وضعیت امنیتی در هرات به حالت عادی بازگشته و نیروهای امنیت و دفاع ملی به همراه نیروهای مقاومت به صورت فعالانه در مناطق پاکسازی شده ضور دارند.

لازم به ذکر است «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حمله عناصر مسلح در افغانستان به ساختمان یونوما در شهر هرات، این حمله را به شدت محکوم کرد.

گوترش در این ارتباط تاکید کرد که تعرض و حمله به پرسنل و اماکن سازمان‌های بین المللی بر اساس قوانین بین المللی ممنوع و ممکن است جنایت جنگی به شمار آید.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و آرزوی سلامتی برای مجروحان حمله اخیر بر تعهد سازمان ملل برای حمایت از دولت و مردم افغانستان و تلاش آن‌ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار تاکید کرد.

همچنین «دبورا لیونز»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در واکنش به حمله روز گذشته به ساختمان یونوما در هرات، اعلام کرد: این حمله بسیار اسفناک است و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

گفتنی است ساختمان اصلی سازمان ملل در هرات افغانستان روز جمعه هدف حمله قرار گرفت.

در این ارتباط، سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله صورت گرفته در هرات را به شدت محکوم کرد و گفت در نتیجه این حمله حداقل یک نیروی پلیس افغانستان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 5269822

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد طالبان تظاهرات افغانستان ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی لبنان تونس طالبان فلسطین ایران ترکیه جمهوری آذربایجان آنتونی بلینکن کوبا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان

به گزارش قدس آنلاین، این وزارتخانه اعلام کرد: یگان‌های پایگاه نظامی ۲۰۱ منطقه نظامی مرکزی مستقر در تاجیکستان نیروهای نظامی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های نیروهای کوهستانی، تانک، توپخانه، یگان‌های اطلاعاتی، متخصصان حفاظت در برابر حملات شیمیایی، امنیت رادیویی الکترونیکی، گروه هلیکوپتر در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این رزمایش، سازماندهی استفاده از نیروهای مسلح برای انهدام گروه‌های تروریستی و نیز آمادگی نیروها برای انجام وظایف در شرایط کوهستانی موضوع آموزش و تجربه عملی را شامل می‌شود.

نیروهای نظامی روسیه و تاجیکستان همچنین رزمایش‌هایی در خصوص مدیریت یگان‌های حفاظت از مرزها و حذف افرادی که به صورت غیرقانونی از مرز عبور کرده اند، اجرا می‌کنند.

این رزمایش‌ها تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه دارد.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان، بزرگ‌ترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای این کشور است. این پایگاه به موتورهای حامل سلاح‌های زرهی، توپخانه، واحدهای شناسایی، نیروهای پدافند هوایی، نیروی مقابله با حمله‌های شیمیایی و بیولوژیکی و نیروهای سیگنال‌دهنده مجهز است.

روسیه و تاجیکستان این پایگاه را حدود یک دهه پیش احداث کردند و قرار است تا ۲۰۴۲ فعال باشد.

از زمان به‌قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، این چندمین بار است که نیروهای روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار می‌کنند.

کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش تهدیدها از جانب افغانستان نگرانند و بر همکاری مشترک برای دفع این تهدیدها تاکید دارند. تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه در سازمان پیمان امنیت جمعی‌ عضویت دارند.

تاجیکستان و روسیه بیش از هر عضو دیگر سازمان پیمان امنیت جمعی، تحولات افغانستان را دنبال می‌کنند.

طالبان نگرانی از نفوذ تروریست‌ها از افغانستان را به کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بی‌اساس می‌خواند و می‌گوید که به هیچ گروهی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری دیگری استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان
  • دفاع بازدارنده دلیرمردان نیروهای مسلح مجاهدتی تاریخی بود