Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین نبود واحد‌های فرآوری را مهمترین آسیب حوزه سنگ این شهرستان دانست و بر لزوم استقرار واحد‌های فرآوری سنگ در هرسین تاکید کرد.

او گفت : وجود نداشتن واحد‌های فرآوری سنگ سبب شده سنگ بسیار مرغوب معادن به‌صورت خام از شهرستان هرسین خارج شود و طی یک چرخه و پس از فرآوری در استان‌های هم‌جوار با قیمت گزافی مجدد وارد بازار این شهرستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار هرسین، از فعالان حوزه سنگ خواست با سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری سنگ این شهرستان از پتانسیل ویژه این حوزه بهره‌مند شوند.

او افزود: با استفاده از تمام ظرفیت شهرستان و توان خود زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در هرسین تسهیل خواهد شد.

بیش از ۴ هزار تن آفتابگردان در صحنه برداشت شود

پیش بینی می‌شود امسال از سطح اراضی شهرستان صحنه بیش از ۴ هزار تن آفتابگردان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی صحنه با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت آفتابگردان اختصاص دارد، گفت: آفتابگردان آجیلی صحنه با توجه به کیفیت بالایی که دارد علاوه بر اینکه به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، قابلیت صادرات نیز دارد.

تنهایی افزود: امسال خشکسالی همه محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد، اما با توجه به بازدید‌های کارشناسان کشاورزی، مزارع آفتابگردان آسیب کمتری دیده اند.

او با اشاره به تقاضای زیاد برای کشت آفتابگردان آجیلی به دلیل صرفه اقتصادی بالایی که دارد، گفت: از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم که به این حوزه قدم بگذارند تا با ایجاد صنایع تبدیلی بتوانیم بیشترین بهره را از این محصول با ارزش ببریم.

او افزود: کار برداشت آفتابگردان از مزارع شهرستان صحنه اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود.

واکسیناسیون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر در قصرشیرین

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر از گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.

عزیز کرمی افزود: از افرادی که واکسینه شدد یک هزار و ۱۲۵ نفر دُز اول و دوم واکسن و مابقی افراد دُز اول را دریافت کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری برای گروه‌های هدف طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: سویه جدید کرونا دلتا هم اکنون با قدرت بسیار زیادی در حال سرایت در جامعه است از این رو تمام افراد شامل کسانی که واکسینه شده و کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حتما در هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

کرمی ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۷۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۲۹ نفر فوت کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون وضعیت قصرشیرین از نظر ابتلا به ویروس کرونا زرد است و برای عدم تغییر رنگ وضعیت موجود نیاز به همراهی و مشارکت مردم داریم.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین یادآور شد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی و تجمعی، سفر‌های غیر ضرور خودداری کرده و در بیرون از منزل حتما ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

او گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه‌ی افرادی که افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

کرمی ادامه داد: تنها راه مقابله با کرونا و ایمن سازی بدن علاوه بر رعایت دستورالعمل بهداشتی، واکسن است و افرادی که طبق اولویت‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به انجام واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی ویروس در سطح جامعه و بازگشت به شرایط عادی باشیم.

او گفت: واکسیناسیون معلمان و خبرنگاران دارای کارت خبرنگاری نیز از روز پنجشنبه هفتم مردادماه در قصرشیرین آغاز شده است.

تزریق ۲۰ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در سنقر و کلیایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی از تزریق ۲۰ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ٣٢ مبتلا به کرونا در بیمارستان سنقر بستری هستند.

 احسان مهری افزود: معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، افراد دیابتی و رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی مشمول واکسیانسیون می‌شوند و باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

او ادامه داد: افراد دیابتی که در سامانه برای دریافت انسولین ثبت نام کردند مشمول دریافت واکسن هستند که آن‌ها برای واکسیناسیون به سرسرای ورزشی ولایت جنب مسکن مهر سنقر مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی افزود: همچنان در شهر‌ها برای متولدین سال ۱۳۵۰ به قبل (۵٠ سال به بالا) و در روستا‌ها متولدین سال ۱۳۶٠ به قبل (۴٠ سال به بالا) واکسیناسیون انجام می‌شود و جمعیت عشایری نیز از ۱۸ سال به بالا مشمول دریافت واکسن هستند.

مهری ادامه داد: افرادی که دز اول واکسن را دریافت کردند حتما برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه کرده تا ایمنی آن‌ها کامل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی گفت: موج پنجم شروع شده و ٣٢ نفر در بیمارستان سنقر بستری هستند، پس همشهریان برای حفظ سلامت خود و جامعه بهتر است طی فراخوان برای دریافت واکسن مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی واحد های فرآوری بهداشت و درمان مراجعه کنند فرآوری سنگ هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت