Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالاخره پس از کش و قوس فراوان دیک ادوکات با عقد قراردادی رسمی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عراق انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سرانجام  پروسه طولانی انتخاب سرمربی تیم ملی عراق به پایان رسید و پیرمرد هلندی قرار است هدایت یکی از رقیبان ایران را برعهده بگیرد. پس از اینکه روز گذشته رسانه‌های عراقی و عربی منطقه از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی عراق خبر دادند، در نهایت به دلیل مشکلات شخصی سرمربی پرتغالی از جمله بیماری پدر کی روش، مذاکرات به بن بست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ منفی کی روش به عراقی‌ها باعث شد تا عدنان درجال وزیرورزش و جوانان عراق شخصا راهی اسپانیا شود و مذاکرات با دیک ادوکات سرمربی هلندی را پیگیری کند و حالا پس از مذاکرات فشرده با سرمربی باتجربه و کهنه کار، توافق نهایی با این پیرمرد هلندی حاصل شد و با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال عراق، او به عنوان جانشین سرچکو کاتانتس اسلونیایی معرفی شد.

در همین رابطه، علی نوری خبرنگار معروف عراقی با ارسال توئیتی در صفحه شخصی خود، نوشت: مادرید پایتخت اسپانیا شاهد پایان مذاکرات بود. ادوکات هلندی رسماً به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی انتخاب شد. قرارداد ادوکات یک ساله خواهد بود و دارای بند تمدید است. مذاکرات رسمی با ادوکات چندی پیش با حضور عدنان درجال وزیر ورزش و جوانان و ایاد بنیان سفیر عراق در اسپانیا پایان یافت.

دیک ادوکات سرمربی هلندی و با تجربه که پیش از این چندین بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرده بود، پس از دریافت پیشنهاد عراقی‌ها برای بازگشت به میادین مردد شد و در نهایت تصمیم گرفت تا سکان هدایت این تیم را برعهده بگیرد. او سابقه هدایت تیم‌های ملی هلند، امارات، کره جنوبی، روسیه، بلژیک و باشگاه‌های فاینورد، اوترخت، آلکمار، آیندهون، زنیت، فنرباغچه، ساندرلند، گلاسکو رنجرز و... را در کارنامه دارد.

عکس‌های رسمی از عدنان درجال وزیر ورزش عراق و سرمربی هلندی در رسانه‌های عراقی منتشر شد تا بدین صورت پس از هفته‌ها سردرگمی و اخبار متناقض درخصوص سرمربی بعدی تیم ملی عراق، سکان هدایت این تیم به ادوکات سپرده شد.

عراق یکی از حریفان ایران در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی است. دیدار دوم آنها با شاگردان اسکوچیچ در تاریخ16 شهریور برگزار می‌شود. هنوز مکان این بازی به صورت رسمی اعلام نشده است. کره جنوبی، امارات، لبنان و سوریه دیگر حریفان ایران در راه صعود به جام جهانی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ادوکات تیم ملی فوتبال عراق کی روش سرمربی تیم ملی تیم ملی عراق دیک ادوکات کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات نفت از شمال این کشور هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق نیوز، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اخیرا اعلام کرده بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات از شمال این کشور هستند.
عبدالغنی گفت:«ما صادرات نفت از میادین نفتی کردستان عراق را از سر می‌گیریم».
وی اضافه کرد اخیراً قراردادی بین وزارت برق عراق و یک شرکت فعال در بخش گاز این کشور در منطقه کردستان بسته شده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد هدف این قرارداد تسهیل انتقال 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتتمدید 5ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

عبدالغنی توضیح داد دولت فدرال بغداد از دولت اقلیم کردستان خواسته نفت تولید شده در شمال این کشور را به شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) تحویل دهد تا بتوانند صادرات نفت شمال را از طریق ترکیه از سر بگیرند.
وی گفت:«ما با دولت اقلیم کردستان برای تحویل نفت تولید شده در شمال به سومو صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم آن را از طریق بندر جیهان ترکیه و خط لوله‌ای که عراق و ترکیه را با هم متصل می‌کند صادر کنیم».

ترکیه از 25 مارس 2023 صادرات 450 هزار بشکه در روز نفت عراق را از این خط لوله که از منطقه کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه می‌رسد، متوقف کرده است.
این تصمیم ترکیه برای توقف صادرات نفت عراق به دنبال رای اتاق بازرگانی بین المللی در پاریس گرفته شد.
طبق این رای، ترکیه باید 1.5 میلیارد دلار غرامت به بغداد به خاطر آسیب‌های ایجاد شده توسط صادرات نفت کردستان بدون اجازه دولت فدرال عراق بین 2014 و 2018، پرداخت می‌کرد.
کردستان در 2013 صادرات مستقل نفت خام را آغاز کرد که از نظر بغداد غیرقانونی بود.
انتهای پیام/42

دیگر خبرها

  • حمید مطهری رسما مربی تراکتور شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • مذاکرات مثبت لیورپول با آرنه اسلوت
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر | مذاکره با چهره سرشناس برای آمدن به ایران
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد