Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

معصومه ابتکار، رییس سابق سازمان محیط زیست با انتشار فیلمی نوشت: شرط سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۸۴، خشک نکردن تالاب هورالعظیم برای توسعه نفت بود ‏ولی سال ۸۹ آب را روی هورالعظیم بستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ معاون روحانی افزود: ‏از اولین تلاش‌های ما در سال‌های ۹۲-۹۳ باز کردن آب روی تلاب بود، چون کانون گرد و غبار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏برای اینکه قصور دولت دهم مشخص نشود مرتب من را متهم می‌کردند بابت گردو غبار و بابت خشکی تالاب.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز چندی پیش گفته بود که ژاپنی‌ها تا دهه ۱۳۸۰ برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران از تکنولوژی سطح بالایی استفاده می‌کردند، اما چینی‌ها حاضر به استفاده از فناوری‌های نوین نشدند و سرانجام توانستند در سال ۸۹ مجوزی از شورای عالی امنیت ملی به نفع خود بگیرند.

گفتنی است که تالاب هورالعظیم  اخیرا خشک شده بود و باعث خسارات فراوان به کشاورزان و دامداران خوزستانی شده بود. همین موضوع باعث به وجود آمده اعتراضات گسترده در استان خوزستان شده بود. این اعتراضات به برخی شهر‌های دیگرکشور نیز کشیده شد. در جریان این اعتراضات به گفته مسئولان دستکم ۴ نفر و بنا بر آمار غیررسمی دستکم ۹ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز بازداشت شده اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تالاب هورالعظیم معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند

صدها شهرک‌نشین صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش مشرق، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد شهرک‌نشینان صبح امروز چهارشنبه در گروه‌های ۳۵ نفره وارد این مسجد شدند و با حفاظت پلیس گشت‌های تحریک‌آمیزی در صحن‌های مسجد زدند.

براساس گزارش الجزیره، این نهاد تعداد شهرک‌نشینانی را که در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند، ۴۵۰ نفر اعلام کرد.

تعدادی از شهرک‌نشینان پیش از خروج از مسجدالاقصی، آیین تلمودی را به جای آوردند.

همزمان با یورش شهرک‌نشینان، نیروهای اشغالگر محدودیت‌هایی برای حضور فلسطینی‌ها در ورودی‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی اعمال کردند.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مسجد ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و به مدت ۲ روز در آن را به روی شهرک نشینان باز کردند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

مسجد ابراهیمی در شهرک قدیم در الخلیل واقع شده است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیستی در آن ساکن هستند و توسط ۱۵۰۰ نظامی صهیونیستی حفاظت می‌شوند.

قدس با حضور بیش از ۳۰۰۰ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی به یک پادگان تبدیل شده است. نیروهای اشغالگر در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به شهرک قدیم و مسجدالاقصی ایست بازرسی ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را بازرسی می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها