Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:39:19 GMT

افتتاح باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا در منطقه ۱۷ و ۱۸

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۸۹۵

افتتاح باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا در منطقه ۱۷ و ۱۸

فاز نخست باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه ۱۷ و ۱۸ با حضور ریاست شورای شهر تهران، شهردار تهران و جمعی از مسئولین شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آیین بهره‌برداری از باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی شهرداری تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این منطقه در این ایام شاهد افتتاح پروژه‌ای هستند که می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت زندگی در این منطقه باشد. این پروژه از سال ۱۳۸۲ زمزمه‌های شروع آن آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ عملیات عمرانی آن شکل گرفت.

وی افزود: این پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که انتقال راه‌آهن تهران – تبریز به زیر زمین را محقق می‌کرد. موضوعی که سال‌ها مطالبه مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ بود چراکه سال‌ها مردم سروصدا و لرزش ناشی از عبور قطار را تحمل می‌کردند و عبور گاه و بی‌گاه قطار آسایش مردم منطقه را سلب کرده بود.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم چند اقدام انجام شود که نخستین آن توافق با راه‌آهن بود. باید از مجموعه راه‌آهن برای کنار گذاشتن نگاه بخشی به این موضوع تشکر کنم. در حقیقت راه‌آهن توقعات خود را تعدیل کرد تا این توافق با شهرداری تهران حاصل شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بهره‌برداری از پارکی در منطقه جنوبی خیابان آزادی اشاره کرد و افزود: به زودی پارک بزرگی به مساحت بیش از یک هکتار در این محدوده به بهره‌برداری می‌رسد که ساخت این پارک با همین نگاه شهرداری درخصوص توافق با سازمان‌های مختلف محقق شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا گفت: شهروندان این منطقه به یاد دارند عملیات عمرانی این پروژه در تعطیلات عید نوروز آغاز شد و در قالب مسابقه‌ای طرح برتر برای اجرا در سطح فوقانی مسیر راه‌آهن تهران – تبریز انتخاب شد. امروز فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری رسیده و در اجرای آن تلاش کرده‌ایم با هدف‌گذاری کیفیت منطقه را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: در این دوره مدیریت شهری بیشترین توجه به مناطق جنوبی انجام گرفت تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. نسبت بودجه در بودجه سال ۱۴۰۰، ۴۵ درصد برای مناطق شمالی و ۵۵ درصد برای مناطق جنوبی شد در حالی که در گذشته این نسبت برعکس بود. همچنین بزرگترین بیمارستان کودکان در جنوب تهران در حال آماده‌سازی است و به واسطه این پروژه انشعابی از خط سه مترو برای این بیمارستان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: بی‌تردید ما همه چیز را پول ندیدیم، بر همین اساس بارگذاری‌های سنگین در پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا انجام نشد. با همین نگاه به زودی میدان امام خمینی و ساختمان بلدیه به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم این نگاه موجب ایجاد شهر آرام‌تر و ارائه خدمات بهتر شود.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معظل مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ درخصوص حریم مسیر راه‌آهن و جلوگیری از ساخت و سازها در این حریم اشاره کرد و افزود: در قانون تا ۳۵ متر حریم راه‌آهن در نظر گرفته شده ولی در برخی نقاط این حریم تا ۱۰۰ متر نیز افزایش یافته که در داخل محدوده قانونی درون شهرها به این معنی است که ساخت و ساز در این حریم وجود ندارد. این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح است و امکان‌پذیر است که این حریم برداشته شود و به مردم آسان‌تر گرفته شود. باید این موضوع در دولت بعدی پیگیری شود. به این ترتیب راه‌آهن که روزگاری با سر و صدا و لرزش سلب آسایش از مردم منطقه کرده بود می‌تواند به موتور محرک همین منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ راه حضرت فاطمه زهرا پیروز حناچی باغ راه حضرت فاطمه زهرا بهره برداری بهره برداری منطقه ۱۷ و ۱۸ مردم منطقه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است

تین نیوز

استاندار گیلان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه آهن رشت بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل ها و واگن ها راستی آزمایی شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز، ۲۵ فروردین ماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت احداث راه آهن رشت - بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد بوده و به تعهدات خود در حوزه های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می کند، گفت: وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار و راه آهن رشت - بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه منجیل - رودبار در هفته آخر اسفند و با تاکید رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

عباسی با اشاره به هدف خود از بازدید راه آهن رشت - بندرکاسپین بیان کرد: قبل از پایان سال هم بازدیدی از این راه آهن داشته و گزارشاتی را خدمت رئیس جمهور ارسال کرده ایم و امروز هم آمده ایم تا در جریان آخرین وضعیت تکمیل این پروژه ملی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کنیم.

وی از تکمیل راه آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری های انجام شده، فاز نخست این راه آهن آماده بهره برداری بوده و فاز دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن می باشد نیز به زودی تکمیل می شود.

عباسی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه آهن رشت - بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی و امنیت ریل ها و واگن ها راستی آزمایی شده و آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر آیت الله دکتر رئیسی به گیلان افتتاح می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه آهن رشت - آستارا است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا به افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می کند؛ از این رو دولت در تلاش است این پروژه با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه های در اختیار مردم انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۸۰۹ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح شد
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • ◄ اتصال قراملک به بازار تبریز با بهره برداری از خط ۲ متروی تبریز
  • بهره‌برداری از اسنو پارک پیست اسکی توچال
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است