Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با قرارداد فروش 18 بالگرد ترابری سنگین CH-53K با قراردادی به ارزش 3.4 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ خود عنوان کرد: «آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد بوده و این برای منافع ملی آمریکا حیاتی است که به اسرائیل کمک کند تا به توسعه و حفظ قابلیت قدرتمند دفاع از خود بپردازد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به سال 1949 با پرداخت میلیون‌ها دلار آغاز شد اما همکاری نظامی میان واشنگتن و تل‌آویو از سال 1952 میلادی با امضای توافقنامه همکاری لجستیکی دوجانبه آغاز گردید. پس از آن توافق‌هایی درباره همکاری سیاسی و امنیتی نیز حاصل شد.

از سال 1958 میلادی رژیم صهیونیستی آغاز به دریافت کمک‌های امنیتی و نظامی از آمریکا کرد و این کمک‌ها پس از جنگ سال 1967 به صورت دائمی شد. پس از آن روابط امنیتی فرانسه با رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

اما کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی پس از توافق صلح این رژیم با مصر در سال 1979 به بیشترین میزان خود رسید.

در سال 1985 میلادی، «شیمون پرز» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی توافقی را با «جورج شولتز» وزیر امور خارجه سابق در دولت «رونالد ریگان» به امضا رساند که طی آن آمریکا هر ساله 3 میلیارد دلار کمک به اسرائیل ارائه خواهد داد که بخش عمده آن در زمینه امنیتی و خرید تجهیزات نظامی خواهد بود.

با وجود آنکه ادعا می‌شود اسرائیل یکی از قدرتمندترین ارتش را در منطقه دارد اما همواره به کمک‌های نظامی آمریکا نیازمند بوده و برای اقدامات نظامی خود باید تحت پوشش سیاسی و دیپلماتیکی آمریکا باشد.

جنگنده‌های اف 16 آمریکا در جریان رزمایش نظامی با رژیم صهیونیستی در صحرای نقب

حجم کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی چقدر است؟

کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی تقریبا 55 درصد از تمام کمک‌های آمریکا به دیگر کشورهای جهان به شمار می‌آید. این کمک‌ها از سال 1948 تا کنون به 130 میلیارد دلار رسیده و برخی گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که این کمک‌ها به 270 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر آمریکا تصمیم گرفته که بسته کمک‌های جدیدی را به رژیم صهیونیستی برای سال‌های 2019 تا 2028 با ارزش 30 میلیارد دلار ارائه دهد که شامل پروژه‌های نظامی مشترک پدافند هوایی می‌شود.

همچنین کمک‌های نظامی آمریکا، 18 درصد از کل بودجه نظامی رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد که طی آن رژیم صهیونیستی سالیانه 815 میلیون دلار سلاح از آمریکا خریداری می‌کند و 500 میلیون دلار برای تقویت سامانه‌های دفاع موشکی خود از جمله گنبد آهنین اختصاص می‌دهد.

تمرکز کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی کجا قرار دارد؟

کمک‌های نظامی آمریکا در توسعه سامانه گنبد آهنین که برای مقابله با موشک‌های مقاومت فلسطین طراحی شده، نقش داشته است. این کمک‌ها بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

همچنین آمریکا بیش از 2 میلیارد دلار برای توسعه سامانه دفاع موشکی «حیتس» هزینه کرده است. از سوی دیگرف آمریکا سامانه راداری «ایکس-باند» (X-Band) را در اراضی اشغالی فلسطین مستقر کرده که قادر به ردیابی موشک‌های متخاصم می‌باشد. تمامی این کمک‌ها بدون در نظر گرفتن جنگنده‌های اف-35 است که آمریکا به رژیم صهیونیستی داده است.

حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی شامل تسلیحات و تجهیزاتی می‌شود که آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ذخیره کرده است به گونه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در مواقع اضطراری می‌تواند از آمریکا بخواهد که از این تجهیزات استفاده کند همانطور که این اتفاق در جنگ دوم لبنان در سال 2006 و جنگ سوم غزه در سال 2014 روی داد.

چرا رژیم صهیونیستی به کمک‌های نظامی آمریکا نیاز دارد؟

توافق‌های همکاری نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در دو بخش نظامی و امنیتی به بیش از 25 توافقنامه رسیده است که همگی این توافق‌ها در راستای منافع رژیم صهیونیستی و در راستای افزایش توانایی نظامی آن، ارائه فناوری‌های پیشرفته آفندی و پدافندی به این رژیم بوده تا دست کم برتری نظامی این رژیم بر کشورهای عربی اطرافش حفظ شود.

یکی از دلایلی که آمریکا در توجیه این حجم بزرگ از کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌کند، این است که اسرائیل عضو پیمان آتلانتیک شمالی نبوده و از طریق دریافت این تجهیزات نظامی به دنبال حمایت از خود است.

رژیم صهیونیستی هیچگاه خرسندی خود از کمک‌های نظامی سالانه آمریکا را مخفی نکرده است چون این کمک‌ها ابتدای هر سال تخصیص می‌یابد. طبق گزارش‌ها عمق راهبردی رژیم صهیونیستی محدود بوده و نیازمند مرزهای امن و کمک سریع بوده و این هدف نمی‌تواند از طریق ارتش این رژیم محقق شود و باید با حمایت آمریکا این هدف حاصل شود.

بالگردهای ترابری سنگین CH53-K که آمریکا با فروش آنها به تل‌آویو موافقت کرده است

کمک‌های نظامی آمریکا چه نقشی در برتری نظامی رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند؟

کمک‌های نظامی  پیشرفته آمریکا طی دهه‌های گذشته به صورت فعالی در تقویت نظامی این رژیم نقش داشته و به منبع تامین مالی اصلی تجهیزات تهاجمی درخواستی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

این کمک‌ها سبب شد تا تسلیحات تهاجمی رژیم صهیونیستی در وهله اول آمریکایی باشد تا بدین ترتیب برتری کمی و کیفی رژیم صهیونیستی بر کشورهالی منطقه در زمینه تسلیحاتی و نظامی حفظ شود.

در سال 2008، کنگره آمریکا در گزارشی مدعی شد که رژیم صهیونیستی به کمک این برتری میتـواند با هرگونه تهدید از سوی یک کشور یا از سوی ائتلاف چند کشور یا گروه‌ها و سازمان‌های غیردولتی مقابله کند.

کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی و تمایل واشنگتن برای تقویت توان نظامی این رژیم با هدف حفظ برتری کمی نظامی آن بر ارتش کشورهای مجاور به شمار می‌آید تا برخی از نقاط ضعف رژیم صهیونیستی از نظر کوچک بودن از لحاظ جغرافیایی و کم بودن تعداد ساکنین آن در مقایسه با دشمنان احتمالی پوشیده شود.

رژیم صهیونیستی تا چه میزان می‌تواند از کمک‌های آمریکا در جنگ استفاده کند؟

هدف کمک‌های نظامی آمریکا این است که رژیم صهیونیستی با تحقق برتری نظامی خود در هرگونه مقابله نظامی آتی کمترین میزان تلفات و خسارت‌های مالی را متحمل شود و این هدف به کمک استفاده از تجهیزات و تسلیحات تهاجمی بسیار پیشرفته آمریکایی حاصل می‌شود.

از سوی دیگر، صنایع نظامی رژیم صهیونیستی از حمایت‌های آمریکا برخوردار هستند به گونه‌ای که این رژیم در حال حاضر هفتمین صادر کننده بزرگ سلاح در جهان به شمار می‌آید و بیش از 6 میلیارد دلار تسلیحات فروخته است.

صهیونیست‌ها هنوز از رویدادی که در جنگ اکتبر سال 1973 اتفاق افتاد یاد می‌کنند. در آن تاریخ، صهیونیست‌ها از طریق پل هوایی که آمریکا برای انتقال تسلیحات پیشرفته به ارزش دو میلیارد دلار ایجاد کرده بود،‌ کمک‌های بی‌سابقه‌ای دریافت کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کمک های نظامی آمریکا آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک های نظامی آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی کمک های آمریکا میلیارد دلار کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در پاسخ به تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی، یک پادگان ارتش این رژیم در جولان اشغالی را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله اعلام کرد در پاسخ به حمله رژیم صهیوینستی به منطقه البقاع لبنان، پادگان متعلق به ارتش این رژیم در جولان اشغالی سوریه را هدف ده‌ها راکت کاتیوشا قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان در دهمین بیانیه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد با ۵۰ راکت کاتیوشا به پادگان «یردن» در جولان حمله کرده است.

حزب‌الله طی امروز به تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در حانیتا، شتولا و برانیت، محل استقرار نظامیان این رژیم در آویویم و همچنین پایگاه هوایی میرون حمله کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان از روز هشتم اکتبر و تنها یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جبهه شمالی در سرزمین‌های اشغالی را فعال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • شکستی دیگر بر پیکر رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی در جنوب لبنان
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • زخمی شدن ۳۱ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته