Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "محسن هاشمی" عصر شنبه در مراسم بهره برداری از باغراه حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: پروژه ای از سال ۸۴ در این مناطق ۱۷ و ۱۸ شروع شد تا با بازآفرینی محدوده راه آهن تهران- تبریز به ساکنان منطقه آرامش دهد و بنا بود هزینه اجرای پروژه از درآمدی که از خود زمین ها به دست می آمد، تامین شود اما این موضوع موجب سوتفاهم شد تا در نهایت از سال ۹۶ این مساله مطرح شد که مردم بتوانند از این زمین ها بهره برداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نهایت شرکت راه آهن پذیرفت که با همان مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان توافق شده زمین این محدوده را در اختیار شهرداری قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون از کل مسیر ۹ کیلومتری این پروژه پنج کیلومتر بهره برداری می شود اما مشکلات میان راه آهن و شهرداری در مورد منازل مسکونی مردم حل نشده و این بلاتکلیفی موجب گلایه و اعتراض مردم شده است.

هاشمی ادامه داد: خوب است که راه آهن طرحی برای ساماندهی این شرایط تهیه کند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی گفت: طرح ها و پروژه هایی که در سطح شهر افتتاح می شود باید لایه های مختلف زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقل را دربر گیرد و برای این محدوده نیز باید خدمات حمل و نقلی پیش بینی و تردد مردم تسهیل شود.

هاشمی همچنین بر لزوم اتصال این محدوده در حد فاصل های ۲ کیلومتری به خطوط مترو با بهره گیری از ۲ خط بدون استفاده راه آهن برای حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

"بیوک میرزایی" بازیگر نام آشنای سریال های تلویزیونی و ساکن منطقه ۱۸ تهران نیز در این مراسم گفت: محدوده خط راه آهن قدیم پُر از الوات بود و مجموعه فرهنگی و هنری نداشت اما اینکه شهرداری جرات کرده و به این منطقه آمد، خودش هنر است.

وی افزود: اکنون محله های مجاور با راه آهن تهران فرهنگسرا و کتابخانه دارد و فرزندان ساکن اینجا می توانند از آنها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ شامگاه شنبه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران محسن هاشمی شهرداری تهران شهر تهران محسن هاشمی بهره برداری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۴ پروژه حیاتی در بخش پست آماده بهره‌برداری است، افزود: احداث پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت غرب رشت، توسعه بخش فوق توزیع پست رشت شمالی، استقرار پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت سنگر و استقرار پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت خشکبیجار از جمله پروژه‌های بخش پست بود که عملیات اجرایی آن با تلاش جهادی و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان به پایان رسید.

دشت بزرگ با بیان اینکه ۶ پروژه حیاتی نیز در بخش خط آماده بهره برداری است، افزود: احداث فیبر نوری خطوط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی – غرب رشت – سیادتی، احداث ورود و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی-پونل -سیادتی در غرب رشت، احداث ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت نفوت-طالقانی-سیادتی در غرب رشت، جایگزینی هادی پرظرفیت هوایی ۶۳ کیلوولت خط رشت شمالی-پوشش-مقدم، احداث خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست سنگر و احداث خط ۶۳ کیلوولت ورودی پست خشکبیجار نیز از پروژه‌های آماده بهره‌برداری بخش خط شرکت برق منطقه‌ای گیلان است.

وی با تاکید بر این نکته که هر فعالیت و اقدامی شدنی و ممکن است، افزود: این پروژه‌های آماده بهره‌برداری که نقش بسیار مهم و حساسی در عبور موفق از اوج بار سال جاری دارند، فقط با برنامه‌ریزی، کار جهادی، پیگیری‌های مستمر و توکل بر خدا به نتیجه رسید.

دشت بزرگ تصریح کرد: اتمام به موقع این تعداد از پروژه در مدت زمان کوتاه و در تنگنای شدید مالی، نشانگر عزم راسخ کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان است که با صرف فعل خواستن، توانستند آنها را به اتمام برسانند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در پایان با اشاره به اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن نیست، گفت: کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان از جان مایه گذاشتند و با آمادگی کامل و پای کار بودن، خط بطلان بر ضرب‌المثل سنگ بزرگ، علامت نزدن است کشیدند و خدا را شاکرم که در این بازه زمانی کم و در این شرایط بد اقتصادی توانستیم این پروژه‌ها را قبل از اوج بار سال جاری به اتمام برسانیم و تقدیم مردم شریف و فهیم استان گیلان کنیم.

کد خبر 6087212

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد