Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های ارشد نظامی هند و چین در منطقه لاداخ شرقی برای کاستن از تنش‌ها باردیگر باهم دیدار کردند.

به گزارش مشرق، فرماندهان ارشد ارتش هند و چین پس از وقفه ای سه ماهه گفت وگو با یکدیگر برای کاهش تنش‌های مرزی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» سخنگوی ارتش هند گفته است که  این ملاقات در سمت چین در مرز در منطقه «لاداخ شرقی» برگزار شد اما به جزئیات بیشتری در این زمینه  اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد مذاکرات در سطح ارتش با ملاقات وزرای خارجه هند و چین در تاجیکستان در ۱۵ ژوئیه انجام شده است. وزیر امور خارجه هند در آن زمان گفت که منازعه نظامی روابط آن‌ها را عمیقاً مختل می کند. سال گذشته، ۲۰ نظامی هندی در درگیری با نیروهای چینی کشته شدند. چین نیز اعلام کرد چهار نظامی خود را در این درگیری‌ها از دست داد.

این در حالی است که ارتش هند در اقدامی پیشگیرانه یگان‌های نظامی خود در جامو و کشمیر را در شرق «لاداخ» منتقل کرده است. منابع  نظامی هند روز یکشنبه گفتند که حدود ۱۵۰۰۰ نیرو برای مقابله با تهاجم محتمل چین به لاداخ منتقل شد. منابع مطلع افزودند که این نیروها مدت مدیدی است که در لاداخ مستقر شده اند و به طور موثری با هر گام بعدی ارتش چین مقابله می‌کنند.

با توجه به احتمال تقابل با چین در شرق لاداخ، هند استقرار نیروهای خود را در این منطقه افزایش داده است و در این منطقه  به جای یک لشکر، اکنون دارای دو لشکر کامل، همراه با واحدهای زرهی اضافی و سایر واحدهاست. یگان کوهستانی ارتش هند نیز اخیراً به  تقویت قوا در مرز هند و چین مبادرت کرده استیگان کوهستانی ارتش هند وظیفه انجام عملیات تهاجمی علیه چین را در صورت بروز جنگ بر عهده دارد.

ارتش‌های هند و چین از سال گذشته نیروهای نظامی زیادی را در مرز مستقر کرده اند. استقرار تشکیلات و نیروها در بخشهای دیگر نیز تقویت شده است. این در حالی است که اکنون مذاکرات بین دو طرف برای تنش زدایی در منطقه همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو تاجیکستان ارتش چین هند ارتش هند کشمیر هند و چین ارتش هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند

همزمان با استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم از تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این منصب، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

انتشار این خبر در حالی است که «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی نیز امروز پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله ( برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد.

وی افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • مقام مستعفی ارتش اسرائیل: ۷ اکتبر روز سیاهی برای من است
  • استقبال لاپید از استعفای ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • هلاکت نظامی ارشد صهیونیست در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران