Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:40:53 GMT

مطالبه اصلی مردم قشم کمبود کادر درمان است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۲۹۹۸

مطالبه اصلی مردم قشم کمبود کادر درمان است

علیرضا نصری شامگاه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان قشم افزود: این کمبود از بدو تاسیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در جزیره احساس می‌شد.

وی ادامه داد: با وجود اضافه شدن ۱۰ نیروی اورژانس به کادر درمانی قشم، این کمبود وجود دارد و لازم است مسوولان استانی به کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدامی فوری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد مقابله با کرونا قشم گفت: با شیوع نوع دلتای بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان، شرایط حادی بر جزیره قشم حاکم شده است.

بخش جدید کرونا در قشم ایجاد می‌شود

فرماندار قشم گفت: به زودی با کمک خیران و سازمان منطقه آزاد قشم بخش جدید کرونا در قشم آماده ارایه خدمات به بیماران می‌شود.

وی افزود: تعداد تخت‌های کرونایی از ۹۰ به ۱۳۰ تخت رسیده است و تعداد فوتی‌ها در روزهای اخیر افزایش زیادی داشته است.

نصری ادامه داد: برای جلوگیری از کمبود تخت بیمارستانی برای بیماران بدحال، باید بیمارستان خلیج فارس و درمانگاه‌ها نسبت به بستری یک و ۲ روزه بیماران سرپایی و تزریق داروی لازم اقدام کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونای قشم با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان ادامه دارد، گفت: از ورود تورهای گردشگری به جزیره جلوگیری می‌شود.

وی افزود: ورود و خروج  در اسکله‌های حقانی، ذاکری، پهل و لافت کنترل می‌شود و ورود و خروج افراد تنها با داشتن مجوز ممکن است.

نصری ادامه داد: در بخش حَرّا تعطیلی همه صنوف اجرایی شده و در شهر قشم، اصناف از ساعت چهار تا هشت عصر فعال هستند.

وی تاکید کرد: گندزدایی از اماکن و معابر توسط شهرداران، دهیاران و سازمان منطقه آزاد انجام شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا علیرضا نصری واکسن کووید 19 قشم فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علیرضا نصری واکسن کووید 19 ویروس کرونا علیرضا نصری واکسن کووید 19 قشم فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامت است، تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد.

هادی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه عضو کبد در بدن انسان وظایف متفاوتی را بر عهده دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین عملکرد کبد سم زدایی بدن است، ذخایر انرژی، ذخایر منابع گلیکوژن در کبد، تولید پروتئین‌ها و آمینه اسیدهای ضروری بدن، تولید ویتامین‌ها و فاکتورهای پیش انعقادی از دیگر وظایف این عضو در بدن است.

وی با بیان اینکه بیماری کبد چرب ارمغان زندگی شهرنشینی است، افزود: فعالیت بدنی کمتر و کم تحرکی در زندگی شهرنشینی امروز بیشتر است و نوع غذاها پرچرب و پرکالری بوده، بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین افراد رواج زیادی دارد و این موارد باعث افزایش بروز بیماری‌هایی مانند کبد چرب می‌شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان تصریح کرد: کبد چرب بین بزرگسالان شیوع بیشتری داشت، اما در سال‌های اخیر سن شیوع این بیماری کاهش یافته و بین کودکان هم گسترش پیدا کرده است، به دلیل اینکه نوع بازی کودکان تغییر یافته و در تحرک لازم را ندارند و به سمت بازی‌های نشسته و رایانه‌ای گرایش بیشتری دارند.

وی بااشاره به پنهان بودن علائم خطر بروز این بیماری گفت: لازم است بدانیم تنها ۱۰ درصد چربی این عضو طبیعی است، داشتن چربی بیشتر و جایگزینی بافت طبیعی کبد با چربی می‌تواند علامت خطر باشد، بروز این بیماری در مراحل اولیه علامتی ندارد و بیمارانی که ریسک ابتلاء به این بیماری را دارند، باید مورد بررسی قرار گیرند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: خطر ابتلاء به این بیماری در برخی از افراد بیشتر است، بیماران مبتلا به دیابت از مهم‌ترین افراد پرخطر برای ابتلاء به بیماری کبد چرب هستند و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آنها مبتلا به این عارضه می‌شوند، کبد چرب بیماری شایعی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد عموم افراد جامعه به این عارضه مبتلا می‌شوند و این آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه در برخی افراد خطر ابتلاء به این بیماری بالاتر است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها ابتلاء به بیماری کبد چرب در افرادی که دچار فشارخون، دیابت نوع دو، چاقی شکمی و چربی خون هستند، افزایش دارد و عوارض ناشی از بروز این بیماری بیشتر است، برای مثال در بیماران دیابت نوع دو اگر به سمت بیماری کبد چرب پیش بروند، انتظار بروز فیبروز کبدی نیز وجود دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: افراد لاغر هم می‌توانند به کبد چرب مبتلا شوند، کسانی که زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که چربی شکمی و زندگی کم تحرکی دارند، نیز در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند و این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست.

سیروز کبدی، مرحله آخر درگیری با بیماری کبد چرب

وی در خصوص عوارض بیماری کبد چرب برای سلامتی بدن تصریح کرد: کبد چرب بیماری شایع و بدون علامتی است و احتمال دارد مورد غفلت واقع شود و نگرانی از بروز این بیماری تنها ایجاد چربی کبد نیست و بیشترین نگرانی از بروز سکته و فیبروز کبدی در بیماران است و مرحله آخر درگیری با بیماری سیروز کبدی بوده و پیوند کبد تنها راه نجات این گروه از بیماران است.

عبداللهی ادامه داد: پیوند کبد درمان مؤثری برای سیروز کبد است و کشور بهترین قطب در این زمینه است، اما برای انجام این عمل باید منتظر گرفتن عضو از افراد مرگ مغزی بود و بعد از پیوند باید بیماران مراقبت‌های طولانی مدت داشته باشند و داروها را به طور مرتب مصرف کنند تا دچار عارضه نشوند.

وی درباره روند تشخیص بیماری کبد چرب عنوان کرد: برای تشخیص این بیماری در افراد پرخطر ابتدا با آزمایش خون و سونوگرافی آنزیم‌های کبد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این آزمایش‌ها می‌توان متوجه بروز این بیماری شد و در مراحل پیشرفته‌تر تشخیص مورد تأیید نهایی قرار می‌گیرد.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان با تاکید به شیوه‌های درمانی عارضه کبد چرب گفت: تغییر سبک زندگی مهم‌ترین بخش برای درمان بیماری کبد چرب است، اصلاح شیوه زندگی ۹۰ درصد بخش درمان را به خود اختصاص می‌دهد، در حال حاضر دارو و درمان مؤثری برای این بیماری وجود ندارد و درمان بیماران در مسیر کاهش وزن، جلوگیری از بروز چاقی، انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی، پرهیزهای غذایی و کم کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، مواد قندی و شکرهای تصفیه شده است.

کد خبر 745059

دیگر خبرها

  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از ۱۰ سال
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند