Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:31:58 GMT

احداث۳ پلاتوی نمایش در کردستان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۳۰۲۸

احداث۳ پلاتوی نمایش در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عصر شنبه در مراسم افتتاح پردیس سینمایی مهر سقز اظهار داشت: پیش از این پروژه پلاتو‌های تئاتر شهر‌های کامیاران، بیجار و دیواندره تکمیل و تحویل داده شده است که می‌تواند باعث توسعه بخش فرهنگ و هنر در این شهرستان‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: ساخت مجتمع‌های هنری، پردیس‌های سینمایی و تالار فرهنگ و هنر در استان کردستان زیرساخت‌های فرهنگی را فراهم می‌کند و این فعالیت‌ها موجب توسعه و فرهیختگی جامعه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: ساخت سینما، مجتمع‌های هنری و تالار‌های فرهنگ و هنر نه تنها کاری برای پر کردن اوقات فراغت مردم نیست بلکه اساسی‌ترین کار برای توسعه جامعه و افزایش سطح فرهیختگی جامعه است و باید بیشتر به این زیرساخت‌ها بها داده شود.

نصراللهی زاده ادامه داد: با بهره برداری از پردیس سینمایی در شهرستان تاریخی و فرهنگی سقز به یکی از نیاز‌های فرهنگی مردم این دیار پاسخ داده و امروز تحویل مردم شد.

او با اشاره به اینکه در شهرستان سقز کار‌های زیر ساخت بزرگی صورت گرفته و در سبد خواسته‌های مردم و همچنین مسئولان بیشتر آسفالت جاده‌ها، خط تلفن و اینترنت و راه‌های ارتباطی است، افزود: مردم و مسئولان باید بیشتر از کار‌های عمرانی، فعالیت‌های فرهنگی را مطالبه کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه پردیس سینمایی سفز حاصل تلاش و همکاری چندین دستگاه است، اضافه کرد: مراکز فرهنگی باید عادلانه توزیع انجام شود، همچنانکه مجتمع هنری در آینده در شهر صاحب از توابع سقز ایجاد می‌شود.

نصراللهی زاده گفت: تالار فرهنگ و هنر سنندج نیز با زمینی به مساحت ۱۴ هزار مترمربع، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است این پروژه مهم نیز در آینده افتتاح شود.

او با بیان اینکه باید زمینه را برای توسعه هنری فراهم کنیم، تاکید کرد: پایبند به برگزاری باشکوه جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز هستیم و بودجه برگزاری آن را فراهم خواهیم کرد.

فرماندار ویژه سقز نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح‌های ماندگاری توسط دولت تدبیر و امید در سقز به بهره برداری رسیده و در این هشت سال برای این شهرستان سنگ تمام گذاشته شده است.

کامیل کریمیان افزود: ساخت بیش از ۱۰ کیلومتر کنارگذر، تصفیه خانه آب، تصفیه خانه فاضلاب، سدچراغ ویس، افزایش ۲۵ هزار مترمربع فضای بیمارستانی، فرودگاه و ساختمان فرمانداری سقز از جمله این طرح‌ها بوده است.

او  با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها به مرور تکمیل می‌شوند، اضافه کرد: برخی افراد، گاهی به دنبال نقطه تاریک طرح‌ها هستند و پروژه‌ها را زیر سوال می‌برند که کار درستی نیست و مردم را ناامید می‌کنند.

کریمیان با بیان اینکه دولت‌ها در پایان کار با نقد‌ها و گاهی تخریب و تهمت و افترا از سوی منتقدان مواجه می‌شوند، افزود: نقد سازنده تاثیرگذار است، اما نباید از حوزه نگاه کارشناسی خارج شود.

او  با اشاره به اینکه پردیس سینمایی سقز، حاصل تلاش چند سازمان است، یادآور شد: ساخت این مکان فرهنگی از دغدغه‌های اصلی و مطالبه‌های هنرمندان و مردم بود.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه این طرح‌ها نگینی برای شهرستان تاریخی و فرهنگی سقز و جهت ارائه خدمات شایسته به مردم است، اضافه کرد: خدمت به مردم افتخار هر مدیر است و قطعا قضاوت مردم بسیار عالمانه و دقیق است و در آینده نزدیک این مهم ثابت خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پردیس سینمایی پلاتو تئاتر پردیس سینمایی فرهنگ و هنر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری