Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@12:32:46 GMT

ریاض مدعی رهگیری و مقابله با پهپاد یمنی‌ها شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۳۰۴۴

ریاض مدعی رهگیری و مقابله با پهپاد یمنی‌ها شد

ائتلاف متجاوز سعودی روز شنبه مدعی شد که یک پهپاد مسلح ارتش یمن را رهگیری و سرنگون کرده است.

به گزارش مشرق، ائتلاف متجاوز سعودی شنبه مدعی شد که پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مسلح را که به سوی خمیس مشیط در پرواز بوده رهگیری و سرنگون کرده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از اوایل سال ۲۰۱۹، از پهپادها برای انجام ماموریت تهاجمی علیه ائتلاف متجاوز سعودی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهمترین قابلیت‌های این پهپاد این است که می‌تواند  با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر شود و ترکش‌های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می‌گویند که قطر دایره انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

یحیی سریع در زمان رونمایی این پهپاد گفته بود: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای قاصف کی۲ مجهز است و موشک‌های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد کرد. رادارها نمی‌توانند این پهپاد را رهگیری کنند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد تولید کنیم».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو ائتلاف متجاوز سعودی ارتش یمن ریاض قطر یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ای که موشک‌ها و پهپاد‌های ایران روی دست ارتش اسرائیل گذاشتند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رام امیناخ، مشاور سابق ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل به روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» خبر داد ارتش اسرائیل تنها در یک شب حدودا ۱.۳۵ میلیارد دلار برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران هزینه کرده است.

او توضیح داد که عملیات دیشب بین ۴ تا ۵ میلیارد شِکِل (بین ۱.۰۸ و ۱.۳۵ میلیارد دلار) برای ارتش این رژیم هزینه به دنبال داشته است که این رقم تنها شامل رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌هاست و خسارات میدانی در نظر گرفته نشده است.

رام امیناخ اضافه کرد هر موشک سامانه پدافندی «پیکان» که در رهگیری موشک‌های بالستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود ۳.۵ میلیون دلار ارزش دارد.

او ادامه داد رژیم اسرائیل برای شلیک هر موشک سامانه «فلاخن داود» که از آن برای رهگیری موشک‌های کروز استفاده می‌شود، حدود یک میلیون دلار هزینه کرده که هزینه‌های استفاده از جنگنده‌ها برای حمله به پهپاد‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

میناخ در مقابل مدعی شد که ایران در عملیات خود حدود ۱۰ درصد هزینه‌هایی که اسرائیل متحمل آن شده، هزینه کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بامداد امروز (یکشنبه)، در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک و کروز مواضع ارتش رژیم اسرائیل را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد.

منابع خبری تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد موشک‌های ایران مستقیما با پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب فلسطین اشغالی و فرودگاه نظامی «رامون» برخورد داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • هزینه‌ گنبد آهنین برای مقابله با پهپادها و موشک های ایران چقدر بود؟
  • رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد در مرز اردن شد
  • روایت معاریو از آمادگی یمنی‌ها برای پاسخ به واکنش اسرائیل
  • حمله ایران چقدر هزینه روی دست ارتش اسرائیل گذاشت
  • هزینه‌ای که موشک‌ها و پهپاد‌های ایران روی دست ارتش اسرائیل گذاشتند
  • اسرائیل مدعی شد: ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایران رهگیری شدند
  • اسرائیل مدعی شد: ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری شدند
  • کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد