Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین عملیات اطفاء حریق نیروهای مسلح ایران در ترکیه با ظرفیت ۴۰ تن آب انجام شد.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از انجام اولین عملیات اطفای حریق در جنگل‌های ترکیه توسط نیرو‌های مسلح ایران در آن کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا افزود: عصر شنبه تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب در شهر مولا ترکیه حضور یافت.

وی به افزایش آتش با وزش باد‌های منطقه‌ای و گسترش آتش به مناطق دیگر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده امیدواریم با اضافه نمودن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روز‌های آتی به منطقه، بتوانیم به اطفای حریق مناطق بیشتر و جلوگیری از پیشرفت آتش کمک نماییم.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه خلبانان و تیم تخصصی اعزامی با علاقه و اعتقاد خالصانه به انجام عملیات مشغول هستند، گفت: کیفیت حضور تیم ایرانی، کار را نسبت به دیگر تیم‌های اعزامی از کشور‌های همسایه متمایز می‌کند واین افتخار ایرانی و ایران است.

به رغم گذشت بیش از ۴۸ ساعت از آغاز حریق در جنگل‌های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه نیرو‌های اطفای حریق هنوز موفق به کنترل این آتش سوزی‌ها در برخی مناطق نشده اند.

در این آتش سوزی‌ها تاکنون صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی نابود شده و حریق در برخی شهر‌های همانند ماناوگات موجب از بین رفتن ده‌ها واحد مسکونی شده است.

بر اثر این آتش سوزی تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده اند، ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اظهار همدردی ایران با دولت و ملت ترکیه در پی آتش سوزی‌های اخیر این کشور

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروهای مسلح ایران و ترکیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروهای مسلح ایران و ترکیه مسلح ایران اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مجاهدت نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ایجاد بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ کشوری امروز جرأت تعرض به کشور و منافع ما را ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتش که در رشت برگزار شد، با تبریک فرارسیدن روز ارتش اظهار داشت: 29 فروردین یادگار ماندگار امام راحل بوده، آن هم در زمانی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب حرکت‌های تجزیه طلبانه‌ای در پنج استان مرزی آغاز شد و زمانی‌که ارتش مشغول پاکسازی و مبارزه با ضد انقلاب بود، شعار منافقانه انحلال ارتش از سوی دشمنان و برخی دوستان ناآگاه داخلی مطرح شد اما نگاه راهبردی و اندیشه بلند امام(ره) باعث شد از ارتش صیانت و پاسداری شود.

وی با بیان اینکه با تدبیر امام(ره) ارتش برای اسلام، انقلاب و مردم ایران حفظ شد، افزود: امام در فروردین 1358 بیانیه‌ای صادر کردند و بر‌اساس آن ارتش را متعلق به انقلاب و جمهوری اسلامی دانستند و مخاطب این پیام مردم و خود ارتشیان بودند.

سرتیپ اکرمی‌نیا گفت: هنوز زمان زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ تمام‌عیاری از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی آغاز شد و پس از آن مشخص شد که اندیشه ژرف امام(ره) در حفظ ارتش چقدر راهبردی بوده است چراکه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح دوشادوش نیروهای نظامی و بسیجی در عملیات‌های گوناگون حضور یافت.

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح در تمامی بحران‌ها و حوادث برای کاهش مشکلات مردم در صحنه هستند افزود: ارتش قبل از سایر نیروها همواره در صحنه حاضر می‌شود و در دوران دفاع مقدس نیز 48 هزار شهید و هزاران ایثارگر تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی بیان کرد: در دورانی که تروریسم در غرب آسیا گسترش یافت و دو سوم خاک سوریه و یک سوم خاک عراق به اشغال آنها درآمده بود، نیروهای ارتش و سپاه نقش‌آفرینی کردند تا این خطر بزرگ از منطقه دفع شد و امروز هم ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه راهبردهای کلان و اساسی نظام را دنبال می‌کنند.

سرتیپ اکرمی‌نیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد کلان را برای نیروهای مسلح تعریف کرده است، ادامه داد: راهبرد اول قوی‌تر شدن برای حفظ و صیانت از منافع ملت و نقش‌آفرینی در منطقه بوده و راهبرد دیگر، نجات منطقه و جهان اسلام از سلطه بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای است که با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش افزود: نتیجه راهبردهای مذکور مجاهدت نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ایجاد بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و هیچ کشوری امروز جرأت تعرض به کشور و منافع ما را ندارد.

وی با بیان اینکه در واکنش به حرکت رژیم جنایتکار صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، نیروهای مسلح ایران با یک طرح‌ریزی بزرگ که بزرگترین عملیات پهپادی تاریخ بوده پاسخ محکم و قاطع و دندان‌شکنی به آنان دادند گفت: بازدارندگی ایران تقویت شده و نیروهای مسلح اجازه تعرض و تجاوز به منافع ملی کشور را به هیچ قدرتی نمی‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه متجاوز و ارتقای سطح بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی عملیات وعده صادق را طراحی و اجرا کرد تصریح کرد: این عملیات بسیار مؤثر بوده که ابعاد آن در آینده روشن می‌شود، لذا ارتقای سطح بازدارندگی نظام مهم‌ترین دستاورد عملیات وعده صادق است.

سرتیپ اکرمی‌نیا با برشمردن پیام‌های عملیات وعده صادق بیان کرد: اولین پیام وعده صادق خطاب به ملت ایران است که نیروهای مسلح برای حفظ منافع ملت با هیچ قدرتی شوخی ندارد و مقتدرانه پای کار ملت ایستاده‌اند؛ پیام بعدی این عملیات برای دشمنان این است که نیروهای مسلح ما دشمنان را قاطعانه تنبیه می‌کنند و با هیچ قدرتی مماشات نمی‌کنند و دشمنان بدانند عملیات وعده صادق نمونه‌ای از جدیت نظام در حفظ منافع ملت ایران است.

وی تصریح کرد: با این عملیات معادلات غرب آسیا تغییر یافت و ایران نشان داد که می‌تواند پایه و کانون سازه‌های امنیتی و دفاعی در منطقه باشد، امروز نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست و کشورهای منطقه می‌توانند یک ترکیب امنیتی ایجاد کنند و ایران می‌تواند از کشورهای مسلمان در برابر تهدیدات و شرارت‌های دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی حفاظت و پاسداری کند.

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: پیام دیگر عملیات وعده صادق برای ساکنین سرزمین‌های اشغالی است؛ همان مردمی که با وعده امنیت و آرامش به سرزمین‌های اشغالی آمدند و امروز متوجه شدند که دیگر رژیم صهیونیستی قادر به تامین رفاه و امنیت آنان نیست و باید به کشورهای خود بازگردند، زیرا اسرائیل ماندنی نیست که بتواند امنیت آنها را تامین کند زیرا خود در منطقه محبوس شده است.

وی پیام دیگر این عملیات را خطاب به کشورهای غربی عنوان کرد و افزود: در اکثر کشورهای دنیا، مردم علیه جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند و امروز بر همگان ثابت شده که این رژیم کودک‌کش شکست‌پذیر است، لذا باید دولت‌های غربی متوجه شده باشند که نباید پول و سرمایه‌شان را صرف اسرائیل کنند‌ از طرفی حیات رژیم صهیونیستی تاکنون با کمک و قدرت‌ نظامی آن کشورها تداوم یافته و آنها باید بدانند که نباید آبرو و وقت خود را صرف اسرائیل کنند و فروپاشی این رژیم نزدیک است و وعده الهی در پیروزی مقاومت و نابودی ظالم محقق می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • تجلیل از فرماندهان نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در مهاباد
  • ۵ پیام مهم عملیات وعده صادق از زبان یک فرمانده ارتش
  • فیلم/ آتش سوزی مرگبار خانه‌ای در مجیدیه
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همه اثبات شد
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد