Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مصطفی فقیه در انتخاب نوشت: مسعود کیمیایی هنرمندی دوست‌داشتنی و قابل احترام است؛ او آثاری چون «قیصر» و «گوزن‌ها» را در پرونده‌ی کاری خود دارد که به قاعده‌ی صدر تا ذیل کارنامه‌ی یک فیلمساز کاربلد، محبوب و شهیر، ارزش دارد، اما نمی‌دانم چرا اصرار دارد با تداوم فیلم‌سازی در نهمین دهه‌ی زندگی گران‌سنگ خود، این کارنامه ارزشمند را با ساخت فیلم‌های دم‌دستی، خاکستری ‌کند و مخاطب شیفته‌‌اش را خسته و کلافه!

امروز فیلم جدید او، «خون شد» را دیدم، در روز تولدش که همزمان، اکران اینترنتی‌اش آغاز شده؛ روایتی تکراری و کلیشه‌ای اما «غلط اندر غلط» از رفاقت، برادری، وفاداری، خیانت و انتقام!

اثری چونان چند فیلم اخیر او، گنگ و نامفهوم و مملو از نقاط کور در فرم و ساختار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه حوادثی بی‌دلیل، مبهم، سطحی و بدون کشش و کنش و ساختار دراماتیک و در یک کلام، فاقد قصه‌ای منسجم که هر چه پی‌اش را می‌گیری، چیزی جز ابهام و شلوغی و البته یادآوری کلیشه‌های احتمالاً نوستالژیک فیلم‌های دهه ۴۰ ایران نصیب‌ت نمی‌شود؛ آنقدری که فیلمساز اصرار دارد با نمایش پوشش، کوچه‌های باریک، حمام عمومی و قص علی هذا، «قیصر» را در ذهن مخاطب زنده کند؛ قیصری که حالا از زندان بازگشته تا خانواده‌ی از هم‌پاشیده‌ی خود را احیا کند.

هر چند، «خون شد»، بازی متفاوت «سعید آقاخانی» و قهرمانی نسبتاً جذاب را به مخاطب ارائه می‌دهد، اما شلوغی و صحنه‌های پی‌در پی، بی‌منطق و بی‌ربط به سیر داستان کیمیایی، آنقدری زیادند که مخاطب نمی‌تواند علتی برای چسباندن این سکانس‌ها به قصه بیابد.

درگیری و بزن‌بزن‌هایی که ته ندارد و گویی قاعده و قانون جنگل پابرجاست و تنها راه‌حل حل بحران‌ها، در شیدایی‌های فراقانونی‌ست. همه به جان یکدیگر افتاده‌اند، شلیک‌های بی سر و ته، چاقویی که شکم این و آن را می‌دَرد و قهرمانی که از شدت خون‌ریزی، در میانه مرگ و زندگی دست و پا می‌زند، اما نه خود و نه حتی اطرافیانش، در پی مرحمی نیستند و دل‌نگرانی به خود را نمی‌دهند!

چونان فیلم‌فارسی‌های دهه ۴۰ که قهرمان در آخرین سکانس، وقتی بر زمین می‌افتاد و خون از بدنش فواره می‌زد، اجازه‌ی انتقال خود به بیمارستان را نمی‌داد و می‌گفت «کار من تمام است» و سپس، دیالوگ‌های به اصطلاح جوانمردانه و لوطی‌گرایانه‌ی خود را خطاب به اطرافیان بی‌عاطفه!‌ و در عین حال مطیع خود بر زبان می‌راند!

ماشین ۵۰ ساله، کبریت سیگار، درشکه، پاساژ قدیمی که باید خمیده واردش شد و ... تنها بخشی از نمادهای متنوع و متکثری‌ست که نشان میدهد، آدم‌های داستان کیمیایی برای این زمانه نیستند؛ اگرچه در این دوران زیست می‌کنند. نه حتی در این روزگار، که اساساً روی «زمین» نیستند. هیچ چیزشان به آدمیزاد شباهت ندارد؛ گویی اهالی دنیایی دیگرند که تنها ظاهرشان به آدمیان است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خون شد مسعود کیمیایی گوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر جیم رتکلیف: می‌دانستم هواداران منچستریونایتد صبور نیستند

مالک تازه وارد منچستریونایتد از هواداران خواست که صبور باشند. 

طرفداری | سر جیم رتکلیف، مالک صنایع پتروشیمی اینئوس در ماه فوریه قراردادی برای خرید ۲۵ درصد از سهام باشگاه و کنترل بخش عملیات فوتبال یونایتد منعقد کرد. در راستای تغییراتی که از آن زمان آغاز شد، در اوایل این هفته، منچستر یونایتد جیسون ویلکاکس را به عنوان مدیر فنی جدید باشگاه معرفی کرد.

عمر برادا، مدیرعامل جدید یونایتد، هنوز کارش را شروع نکرده و باشگاه هنوز برای استخدام دن اشوورث به عنوان مدیر ورزشی با نیوکاسل یونایتد به توافق نرسیده است. رتکلیف در مصاحبه با بی بی سی گفت:

فوتبال یک ماجراجویی طولانی است. یکی از مشکلات فوتبال این است که شما افراد جدید و باکیفیتی را برای تیم جذب می‌کنید، اما همه آن‌ها در مرخصی اجباری هستند (اشاره به وضعیت برادا). بنابراین شش ماه، یک سال، یا حتی ۱۸ ماه طول می‌کشد تا آن‌ها بتوانند به تیم ملحق شوند. این یک مشکل واقعی در فوتبال است. 

رتکلیف در ادامه گفت:  

می‌دانستم که هواداران بی‌صبرند، اما این یک مسیر است. چه آن‌ها خوششان بیاید یا نه، باید کمی صبور باشند. این یک کلید برق نیست که فقط با یک ضربه همه چیز درست شود. کمی زمان می‌برد. اما ما موفق خواهیم شد.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند
  • روایتی برای پدران
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونیستی باعث عزت و افتخار شده است
  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • سر جیم رتکلیف: می‌دانستم هواداران منچستریونایتد صبور نیستند
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما