Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آمار قبولی‌های مرحله دوم المپیادهای علمی ۱۴۰۰ را به تفکیک استان، رشته، جنسیت و پایه اعلام کرد.


به گزارش جنوب نیوز، آزمون‌های المپیادهای علمی ۱۴۰۰ در دو مرحله اجرا شد؛ مرحله اول در تاریخ 15 تا 20 اسفند 1399 و مرحله دوم در تاریخ  ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا  ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملی استعدادهای درخشان بر اساس مرحله دوم المپیادهای علمی ۱۴۰۰، نتایج این المپیادها را به تفکیک استان، رشته، جنسیت و پایه استخراج کرده است.

بر اساس این نتایج، استان‌هایی که بیشترین شرکت در عناوین مختلف المپیادهای علمی را دارند، استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی و مازندران هستند و در مجموع تعداد ۴۵۴ پسر و ۲۰۶ دختر در المپیادهای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

 بیشترین آمار رتبه‌های دانش‌آموزان شرکت کننده در المپیاد‌های علمی را شهر تهران با ۲۷۶ قبولی به خود اختصاص داد و رتبه اول قبولی در این المپیادها را دارد.

پس از آن استان‌های خراسان رضوی با ۹۵ نفر، اصفهان با ۵۲ نفر، مازندران با ۲۳ نفر به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم، بیشترین قبولی دانش‌آموزان را دارند.

المپیادهای علمی دانش‌آموزی در رشته‌های نجوم و اختر فیزیک، کامپیوتر، فیزیک، علوم زمین، شیمی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست شناسی، ریاضی، جغرافیا، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و ادبی برگزار می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: المپیادهای علمی مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه  گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف معرفی رشته‌های هنرستان‌ها برای دانش آموزان و اولیای آنها بر پا شده و دانش آموزان علاقمند به رشته‌های فنی، مهارتی و هنری می‌توانند برای انتخاب رشته با بازدید از این نمایشگاه به رشته‌های فنی و مهارتی برای تحصیل ادامه دهند.

علی ابوالفضلی افزود: در شهرستان فیروزه حدود ۸۰۰ هنرجو‌ی دختر و پسر در ۷ هنرستان فنی و کاردانش در شهر‌های فیروزه، همت آباد و گرماب مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ رشته فنی و مهارتی شامل: خیاطی و طراحی دوخت انواع لباس زنانه و بچه گانه، گرافیک رایانه‌ای، مدیریت خانواده، معماری، ساختمان، الکتروتکنیک، برق خودرو، برق ساختمان، برق صنعتی، جوش، فلز در هنرستان‌های این شهرستان فعال می‌باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه افزود: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان یکی از مهمترین مراحل در زندگی آینده است و بازدید از این نمایشگاه‌ها و آثار دانش آموزان محل مناسبی برای معرفی رشته‌های مهارتی برای دانش آموزان است.

نمایشگاه معرفی رشته‌ها همراه با آثار و توانمندی‌های هنرجویان هنرستان‌های شهرستان فیروزه در محل هنرستان فنی آیت الله خامنه‌ای این شهرستان به مدت یک هفته برای بازدید دانش آموزان و اولیا در ساعات آموزشی دایر است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • شاهین کارکرده ۶۰۰ میلیونی شد + جدول قیمت
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان