Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@17:28:45 GMT

قدردانی اردوغان برای اعزام بالگرد‌های روسیه

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۳۳۷۵

قدردانی اردوغان برای اعزام بالگرد‌های روسیه

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد: پوتین و اردوغان درخصوص وضعیت بوجود آمده بر اثر حریق‌های جنگلی در مناطق جنوبی ترکیه گفتگو کردند.

در این گفت و گوی تلفنی به اهمیت همکاری دو کشور برای مقابله با آتش سوزی‌های جنگلی اشاره شد.

بر اساس اطلاعات وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه، این کشور پنج هواپیمای ایلیوشین-۷۶ و سه فروند بالگرد ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آی-هشت برای کمک به ترکیه در اطفاء آتش سوزی‌های جنگلی به این کشور اعزام کرده است.

پوتین در ادامه مکالمه تلفنی به اردوغان گفت که روسیه به کمک به ترکیه در اطفاء حریق‌های جنگلی کمک خواهد کرد و طرف ترکی نیز از این حمایت روسیه اظهار تشکر قدردانی کرد.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه سپس در خصوص موضوعات همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده و نتایج نشست اخیر کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی روسیه و ترکیه را مثبت ارزیابی کردند.

دو طرف بر عزم متقابل برای همکاری در اجرای توافق‌های بدست آمده در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی و انرژی و سایر حوزه‌ها تاکید کردند.

وزارت موقعیت‌های اضطراری روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه و وزارت دفاع روسیه درمجموع ۱۱ هواپیما و بالگرد برای اطفاء حریق‌های جنگلی به ترکیه اعزام می‌کند.

جنگل‌های مناطق مختلف غرب، جنوب غرب و برخی مناطق جنوبی ترکیه از روز چهارشنبه گذشته دچار حریق شده است؛ در این آتش سوزی‌ها تاکنون صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی نابود و حریق در برخی شهر‌های همانند ماناوگات موجب از بین رفتن ده‌ها واحد مسکونی شده است.

براثر این آتش سوزی‌ها همچنین طبق آخرین اعلام، تاکنون دستکم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند، ولی به گفته مسئولان احتمال افزایش تلفات جانی وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی ولادیمیر پوتین آتش سوزی اردوغان آتش سوزی جنگل المپیک 2020 توکیو موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی فرزانه فصیحی آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • فیلم/ آتش سوزی مرگبار خانه‌ای در مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • تصادف و حریق خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح