Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:در مقایسه هفته گذشته با دو هفته قبل؛ تعداد نمونه گیری ها ۳۵/۵درصد، تعداد مبتلایان ۵۷/۵درصد، تعداد بستری‌ها ۳۷درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۴۰درصد افزایش یافته که نشانگر افزایش آمارها و هشدار به همه است که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

دکتر «محمد کریمیان» در نشست ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۴۰۸۸نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۸۳۰نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حال حاضر تعداد ۲۴۵بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۴۱۸۰۱مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به لحاظ روند کلی کووید ۱۹ در استان تیرماه تعداد ۱۴۳۳۰مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد۲۵۸۶مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۱۰۴۵نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۱۲نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

کریمیان با بیان اینکه از اول لغایت نهم مردادماه نیز تعداد ۵۵۷۴مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد ۱۶۳۴مورد مثبت کرونا و تعداد ۵۰۵نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و ۱۳ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته ایم، تصریح کرد: در مقایسه هفته گذشته با دوهفته قبل؛ تعداد نمونه گیری ها ۳۵/۵درصد، تعداد مبتلایان ۵۷/۵درصد، تعداد بستری‌ها ۳۷درصد و تعداد فوتی‌ها نیز ۱۴۰درصد افزایش یافته که نشانگر افزایش آمارها و هشدار به همه است که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

وی درباره بیمارستان۳۷۶ تختخوابی ایلام و حاشیه‌های مربوط به احتمال  افتتاح آن، اظهار کرد: این بیمارستان یک پروژه عظیم درمانی است که بسیاری از نیازهای استان را در حوزه درمان رفع خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه این بیمارستان در مساحتی بالغ بر ۶۵۶۳۸مترمربع و زیربنای ۳۳۸۷۸مترمربع ساخته شده و دارای پیشرفت ۹۸ درصدی است، گفت: هدف همه ما این است که یک بیمارستان تکمیل و مجهز به استان تحویل داده شود و در این راستا دغدغه‌ای نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد:  این بیمارستان ابتدا یک بیمارستان جایگزین بود اما با پیگیری ها و رایزنی هایی که داشتیم، این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان جدید الاحداث در نظر گرفته شد که امتیاز بزرگی برای استان محسوب می‌شود و  در رابطه با تشکیلات نیروی انسانی، کارهای آن توسط دانشگاه انجام شده و در سازمان برنامه و بودجه نیز تعداد ۶۳۸ نفر کادر پرستاری و درمانی برای آن مصوب کرده ایم.

کریمیان ادامه داد:  بالغ بر ۶۰ درصد تجهیزات مربوط به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام وارد استان شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز ممکن است تا ۱۰ روز آینده وارد استان شود و  وزیر محترم بهداشت همواره پیگیر مسائل مربوط به بیمارستان بوده اند و ظرف همین هفته نیز قول مساعد مبنی بر اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به استان را داده اند که در این راستا مکاتبات مربوطه را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه  یکسری نواقص در ساختمان بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی وجوددارد و تا زمانی که رفع نقص صورت نگیرد، ما هم راضی نیستیم بیمارستان را تحویل بگیریمت، تصریح کرد: تمام اعتبارات مربوط به این پروژه عظیم درمانی ۲۸۰ میلیارد تومان بوده و ۳۰ میلیارد هم پیمانکار طلب دارد که این طلب توسط وزارتخانه پرداخت خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تمام اعتبارات و مسائل مربوط به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام توسط سازمان برنامه و بودجه تامین شده و در این راستا دغدغه‌ای وجود ندارد و برخی از مسائل و موضوعات از جمله احداث مرکز پرتودرمانی و پد بالگرد، اقداماتی هستند که توسط دانشگاه به این بیمارستان اضافه شده و توسط دانشگاه هم انجام خواهند شد و احتمالاً این بیمارستان در هفته دولت به بهره برداری برسد و رفع نقص کامل از آن تا آن موقع انجام خواهد شد.

 کریمیان تاکید کرد: هدف ما در دانشگاه این بوده که اقدامی انجام ندهیم که مانع توسعه کار شویم و تجهیزات به استان وارد نشود؛ بلکه هدف ما این است که در حال حاضر که وزارتخانه توجه خوبی به استان دارد، نباید زحمات آنان را نادیده بگیریم.وی گفت:

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دکتر امین خوش اخلاق مسئول واحد کنترل کیفی شرکت بن‌یاخته‌های رویان و مهندس هادی جوشقانی، مسئول نمایندگی‌های شرکت بن‌یاخته‌های رویان با حضور در زاهدان از نمایندگی بانک خون بند ناف مستقر در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بازدید کردند.

در این بازدید دکتر خوش اخلاق ضمن ابراز خرسندی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های اخذ شده در استان نسبت به سال گذشته خواستار هماهنگی با معاونت درمان استان و پزشکان متخصص زنان و زایمان مستقر در استان جهت برگزاری همایش بانک خون رویان با حضور اساتید کشوری شده و بر موضوع تبلیغ و ترویج این خدمت قابل ارائه به مردم استان تاکید کردند.

عباس صفدری رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت نمایندگی بانک خون استان بر تبلیغات رسانه ای در سطح ملی و تولید محتواو انتشار آن در سطح گسترده جهت آگاهی بخشی و آشنایی عموم مردم با مقوله ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان و فواید انجام این کار تاکید کردند.

وی افزود: نباید از بانک خون بند ناف بعنوان یک فعالیت صرفاً اقتصادی در جهاددانشگاهی نام برده شود بلکه باید بعنوان یک افتخار ملی و یک خدمت ملی مختص جهاددانشگاهی از آن یاد شده و بعنوان یک فعالیت گزین از آن نام برده شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته و فراهم شدن مقدمات کار، نمایندگی بانگ خون بند ناف در شهرستان چابهار راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی