Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از فرارو، او در یادداشت خود تلاش کرد از طرح مجلس دفاع کند. جلالی پیش نویس طرح مجلس را امری "مبارک" دانست و آن را به "فال نیک" گرفت. او  انتقادات از طرح صیانت را رد کرد.

سازمان پدافندغیر عامل کشور زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد. پیش از جلالی، سردار نقدی معاون سپاه پاسداران از اقدام مجلس حمایت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلالی ضمن تاکید بر اینکه هیچ قانونی نباید منتج به رکود فعالیت‌های اقتصادی در فضای سایبری شود، نوشت: «متاسفانه به غلط جوی ایجاد شده است که این طرح تلاش دارد فضای سایبری کشور را به سمتی ببرد که فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر فضای سایبری را مسدود کند. در حالی که مهمترین هدف سال ۱۴۰۰ «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی هاست.» 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اغلب انتقاده را ناشی از "سوءبرداشت" دانست و نوشت: «اگر متن نهایی دقیق خوانده شود مشخص می‌شود برخی انتقادات به این طرح وارد نیست و اغلب فضاسازی رسانه‌ای از سوی افرادی است که منافع آنها در ولنگاری مدیریتی فضای مجازی است. البته همانطور که قبلاً اشاره شد برخی انتقادات هم به این طرح وارد است.»

او به یک نمونه اشاره کرد و نوشت: «برخی در سطح رسانه‌ای مدعی هستند بحث «گیت‌وی‌ها» به نیروهای مسلح سپرده شده است در حالی که در نسخه نهایی پیش‌نویس طرح، مسئولیت گیت‌وی‌ها به شورایی به ریاست مرکز ملی فضای مجازی سپرده شده است. بنده به عموم مردم به خصوص آنهایی که کسب و کاری در فضای مجازی دارند پیشنهاد می‌کنم فارغ از سوگیری رسانه‌ها یک بار آخرین نسخه این طرح را با دقت بخوانند تا در خصوص ابعاد طرح خودشان قضاوت داشته باشند.»

سردار جلالی در ادامه یادداشت خود تاکید کرد که در فرایند تدوین پیش‌نویس طرح مجلس، از نظرات طیفی از ذی‌نفعان استفاده شده است. او افزود: «حتماً در فرایند تدوین در کمیسیون ویژه باید از دیدگاه‌ها و نظرات همه کاربران و ذی‌نفعان حداکثر بهره‌برداری را داشت. این فرایند باید کاملاً شفاف و در معرض اطلاع عموم مردم باشد.» 

این مقام ارشد مظامی درادامه نوشت: «منتقدین محترم نیز باید دقت نظر داشته باشند که بین پیش‌نویس اولیه طرح تا تصویب قانون، فضای بسیاری برای گفت و شنود وجود دارد که انتقادات اخیر هم قطعاً به پختگی این طرح کمک می‌کند.» 

گفتنی ست مجلس شورای اسلامی با وجود ادعای شفافیت تاکنون متن کامل طرح خود را منتشر نکرده است و موافقان طرح، منتقدان را مدام متهم به «کج فهمی» می کنند اما توضیح نمی‌دهند چرا متن اصلی منتشر نمی‌شود. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سردار جلالی طرح صیانت پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می‌دهد/حمایت از اقدامات فراجا

 متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واجب شرعی حجاب یکی از مهمترین موضوعاتی است که استحکام خانواده و در پی آن استحکام جامعه را تأمین می‌کند و از جمله مواردی است که برای همه لازم الاتباع است.

خدشه دیدن این ضرورت شرعی بی‌شک تبعات سنگین و تأسف آوری را ایجاد می‌کند و بر همه مؤمنین لازم است برای صیانت از این پرچم افتخار و نشانه مسلمانی، مجاهدت کنند.

گرچه تبیین ضرورت حجاب و ترویج آن در بستر کار فرهنگی یک اولویت است؛ اما نمی‌توان از اقدامات قانونی و حقوقی در مقابله با متعرضان به این واجب الهی صرف‌نظر کرد. اکنون که دور تازه‌ای از برنامه‌های صیانت از عفاف و حجاب در مرحله اجرا قرار گرفته است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق این قانون، موارد ذیل را مورد تأکید قرار می‌دهد:

۱ - بدپوششی و عدم التزام به حجاب اسلامی علاوه بر اینکه به فرد بی حجاب آسیب می‌رساند، جامعه را نیز در معرض فساد قرار می‌دهد، بنابراین نظام اسلامی نمی‌تواند و نباید در مقابله با این پدیده شوم بی‌تفاوت باشد؛ لذا لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای کامل و فراگیر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و بدون اعمال سلیقه، مرّ قانون را اجرا کنند.

۲ - دشمنان دین و اندیشه اسلامی حجاب را یک نماد و پرچم اسلامی می‌دانند و با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، فکری و امنیتی به جنگ با آن آمده‌اند. شناخت محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و داشتن برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی‌ها و استفاده قوی و مستحکم از رسانه در تبیین و تأیید اقدامات مجریان قانون بسیار ضروری است.

۳ - نیروی انتظامی و مجریان قانون مورد حمایت قطعی مردم، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها هستند و امیدواریم در مواجهه با برخی کاستی‌ها، نقد‌ها منصفانه و مصلحانه باشد تا این قانون الهی به بهترین وجه اجرا شود.

۴ - از همه مؤمنین و مؤمنات و ملتزمان به امر حجاب که قاطعانه تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشته‌اند و در مقابله با هجمه سنگین معارضان انقلاب اسلامی در صحنه تبیین و ترویج حجاب و عفاف فعالانه حضور داشته‌اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم همه مسئولان فرهنگی و اجرایی این هسته‌های فکری و فرهنگی مجاهد را حمایت کرده و مردمی بودن جریان ترویج پوشش اسلامی را قوّت بخشند.

۵ - حجاب علاوه بر اینکه در اندیشه دینی ما مورد تأکید و وفاق همه مراجع، علما و اندیشمندان متعهد است و ضروری شریعت بودن آن غیر قابل انکار است، در هویت فرهنگی و تاریخی ما نیز ریشه‌ی عمیقی دارد و در حوادثی، چون حادثه گوهرشاد، خون‌های بسیاری در حفظ و صیانت از آن ریخته شده است. از این رو باید در محافظت از این میراث دینی و هویتی، قاطعانه، عالمانه و مستمر گام برداشت و از اقدامات مقطعی و سطحی اجتناب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می‌دهد/حمایت از اقدامات فراجا
  • تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از مواجهه با اسراییل
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور