Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@05:31:54 GMT

اقدامات ارتش برای ۵ بیمارستان در زاهدان و خاش

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۳۵۱۱

اقدامات ارتش برای ۵ بیمارستان در زاهدان و خاش

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر بهزاد مؤذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، با اشاره به اقدامات بهداشت و درمان این نیرو در شرایط کرونا، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع کرونا در ایران با ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و پشتیبانی وارد مبارزه با کرونا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۲۸ بیمارستان نزا جا در ۲۴ استان در حال خدمات‌رسانی به مردم عزیز هستند و بنا به اعلام نیاز، بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌هایی را نیز به ترتیب برپا و ایجاد کردیم و در قم، ارومیه، شیراز، مشهد، رشت، قزوین و هر جایی که کرونا شیوع پیدا کرد سعی کردیم در کمک به وزارت بهداشت و درمان وارد عمل شویم و کمک کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، ضدعفونی کردن معابر، کنترل ورودی و خروجی شهرها، برپایی ایستگاه‌های غربال‌گری، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در راستای خدمت به مردم در شرایط کرونایی برشمرد و بر ایجاد نقاهت‌گاه‌ها در پادگان‌ها و اماکن عمومی تأکید و تصریح کرد: این اقدامات بخشی از خدمات ما به بیماران کرونایی و مردم است.

امیر موذنی با بیان خدمات این نیرو در سیستان و بلوچستان، از راه‌اندازی و فعال کردن بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) این استان خبر داد و اضافه کرد: با ۶ تیم کادر درمان متشکل از ۵۰ پزشک و پرستار این بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی را فعال کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک بیمارستان ۶۰ تخت‌خوابی تنفسی ظرف مدت ۴ روز در زاهدان، از خریداری مخازن اکسیژن ۳۰، ۲۰ و ۱۰ تنی برای ۵ بیمارستان زاهدان خاش و سراوان خبر داد و افزود: این تجهیزات را هم نصب کردیم، مراکز بهداشت استان مشکل آب داشت که تانکر آب هزار لیتری خریداری و نصب کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تأکید بر ورود نیروی زمینی ارتش به حوزه غربال‌گری و بیماریابی در روستاهای کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان، به غربال‌گری روزانه حدود ۵۰۰، ۶۰۰ خانه در این مناطق اشاره و اضافه کرد: آموزش لازم را در این رابطه ارائه کردیم و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده را بین مردم انجام دادیم.

امیر موذنی، از بهره‌برداری دومین بیمارستان با ظرفیت ۶۰ تخت‌خوابه توسط این نیرو در منطقه خاش از توابع سیستان و بلوچستان در سالروز عید سعید غدیر خم و افتتاح یک بیمارستان هم در زابل طی روزهای آینده خبرداد و تصریح کرد: بیمارستان خاش، ظرف ۴ روزبا یک سازه بسیار پایدار ساخته و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش پر قدرت وارد میدان واکسیناسیون در کشور شد، اضافه کرد: مرکز واکسیناسیون را در بیمارستان الزهرا اصفهان راه‌اندازی کردیم و بخشی از بیمارستان نیروی زمینی در قزوین را به این امر اختصاص دادیم و یک مرکز هم پایگاه شهید کشوری هوانیروز در تهران برپا کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، از واکسیناسیون روزانه سه هزار نفر از مردم توسط کادر درمان ارتش در مرکز بزرگ ایران‌مال خبر داد و افزود: مرکز واکسیناسیون خودرویی را هم در دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی کردیم و در مجموع تمام بیمارستان‌های ما به بیماران کرونایی در بحث بستری و تزریق داروهای مورد نیاز خدمات ارائه می‌دهند.

مؤذنی با تأکید بر اینکه داروخانه ۲۹ فروردین نیروی زمینی ارتش شبانه‌روز در تهیه داروهای بیماران نیازمند فعالیت می‌کند، اضافه کرد: روزانه در آمادگاه ۵۰۱ لباس حفاظتی تولید می‌کنیم و روند تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای پادگان‌های نظامی و خانه‌های سازمانی در حال انجام است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ان‌شاءالله با تلاش‌هایی که در کنار همکاران عزیزمان در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، بتوانیم قدم مثبتی را در بحث کنترل بیماری منحوس کرونا برداریم./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر موذنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جاودان شامگاه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق  وزش باد شدید در استان وجود دارد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعلام گردید تا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا در شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت ها و بیمارستان‌ها جلسات کمیته مدیریت بحران برگزار و نیازهای هر مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی مادران باردار و پرخطر و اسکان آنها در مناطق امن و نزدیک به مراکز درمانی، گفت: تمهیدات لازم در راستای خدمت رسانی به مردم به ویژه مادران باردار، کودکان و  سالمندان، تامین تجهیزات دارویی و درمانی، تامین نیروی انسانی متبحر و متخصص اندیشیده و مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

جاودان بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی