Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سامگاه امروز در مراسم افتتاح پردیس سینمایی سقز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۱۸۰ پرده سینمایی در سراسر کشور ایجاد می‌شود، اظهار داشت: تعداد پرده‌های سینمایی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ به مرز ۴۰۰ مورد خواهد رسید.

محمدمهدی دادمان اضافه کرد: مخاطب سینمای ایران مردم انقلابی و دینی هستند و باید قلب سینما برای مخاطبان آن بتپد و سینمای حوزه هنری برای انعکاس بزرگی و شرافت این مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اغلب مردم خانه‌هایشان را به جای سینماها ترجیح دادند، افزود: حوزه هنری کشور با استفاده از سالن‌های سینمایی و فراهم کردن بسترها، اوقاتی آسوده را برای تماشای آثار جذاب و نمایشی مهیا می‌کند.

دادمان به برنامه‌های حوزه هنری اشاره و اضافه کرد: توسعه سینماها را در چهارچوب مجتمع‌های خانواده محور همچون سینما، کتاب، فکر، اندیشه و هنر با تمرکز بر احیای سینماهای ماندگار انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: توزیع عادلانه زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها، تقویت تولید محتوای سالم، شکل‌گیری تنوع پخش با ایجاد نمایش آثار جوانان، توجه به بسترهای پخش آثار تصویری و تمرکز بر مخاطب خانواده و کودک بخشی از برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی باید مبتنی بر توزیع عادلانه باشد، تاکید کرد: به جای اینکه به شهرهای برخوردار اهتمام بیشتر شود، روی شهرهای کمتر برخوردار در عین حال بهره‌مند از فرهنگ و هنر، تمرکز می‌کنیم.

افزایش ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان به دو برابر میانگین کشوری

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم، سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ را نقطه عطفی برای کردستان خواند و گفت: نام‌گذاری استان کردستان به فرهنگ و هنر توسط مقام معظم رهبری، فرهنگ کردستان را محور توسعه استان معرفی کرد.

امین مرادی افزود: حوزه هنری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را در استان دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: ثابت کرده‌ایم که کردستان قطب تولید فیلم کوتاه است و تصدیق این را می‌توان از کسب مقام‌های برتر جشنواره‌های مختلف عنوان کرد.

مرادی بیان کرد: بعد از پردیس سینما بهمن سنندج و پردیس سینما آزادی بیجار، ساخت پردیس سینمایی مهر سقز در اسفندماه98 آغاز شد و در 14ماه آماده بهره‌برداری شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با عنوان این مطلب که امروز با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، پردیس سینما مهر سقز را با ظرفیت 469 نفر را آماده افتتاح کرده‌ایم، اظهار کرد: این پردیس پاتوقی برای جذب و کشف استعدادهای فرهنگی و هنر خواهد بود.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: امروز سالن‌های سینمایی در کردستان به 13 سالن رسیده و این در حالی‌ است که دو برابر میانگین کشوری ظرفیت صندلی‌های سینما در کردستان است.

مرادی در پایان سخنان خود اعلام کرد: آمادگی ساخت سینما در شهرستان‌های فاقد سینمای استان را داریم.

تکمیل پروژه‌های عمرانی در کردستان نیاز به همت سرمایه‌گذاران دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این مراسن با عنوان اینکه امروز با افتتاح پردیس سینمایی مهر به نیازهای شهرستان سقز پاسخ داده شد، اظهار داشت: اگر نقطه ضعفی در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی کشور وجود داشته باشد، دلیلش غفلت از کارهای فرهنگی است.

بهرام نصراللهی‌زاده افزود: متاسفانه کمتر حوزه‌های فرهنگی در سبد درخواست‌ها وجود دارد و همین باعث بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در کشور شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: اگر هدف غائی توسعه را فعالیت‌های جامعه بدانیم، باید بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی توجه کنیم.

وی بیان کرد: امروز در حوزه زیرساخت‌ها کارهای بزرگی در سقز انجام شده اما برای تکمیل این پروژه‌ها، نیاز به همت سرمایه‌گذاران است.

نصراللهی‌زاده گفت: پلاتو تئاتر سقز با مشکلات حقوقی ناشی از نوسانات بازار روبه‌رو شده و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر از جمله تالار فرهنگی سنندج، ساختمان هنر و معماری دانشگاه کردستان و هنرستان هنرهای زیبا از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر کردستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف در احرای پروژه‌های استان باید هم‌افزایی داشته باشند.

نصراللهی‌زاده اعلام کرد: امسال برنامه تئاتر کردی سقز با تخصیص اعتبار از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار خواهد شد.

کامیل کریمیان، فرماندار سقز نیز در این مراسم با بیان اینکه نبود سالن سینما و محلی برای اجرای کارهای فرهنگی در چند سال گذشته، از جمله گلایه‌های هنرمندان این شهرستان بود، اظهار داشت: سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را به این مجموعه تخصیص دادیم و امسال نیز اعتباراتی را اختصاص خواهیم داد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما سینمای ایران انقلاب اسلامی کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان پردیس سینما فرهنگ و هنر زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی  افزود :  این نهاد باید مهمترین بازیگر فعالیت های فرهنگی و هنری دانشجویی و دانشگاهی باشد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و بنیانگذار بسیاری از رویدادهای مهم این حوزه بودو در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاهها اقدامات فاخری انجام داده است  گفت: امید است جهاد دانشگاهی دوباره به آن دوره برگردد  و فعال باشد.

 

وی  اضافه کرد: جهاددانشگاهی باید در دانشگاه‌ها در کنار دیگر بخش‌های ذیربط، در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین بازیگر باشد.

 اسماعیلی با تاکید بر اینکه آماده انجام حمایت‌های لازم از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه هنر و فرهنگ هستیم گفت: در بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعتباراتی پیش بینی شده که آیین نامه آن برای سال ۱۴۰۳ در حال تصویب است که جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت‌های این آیین نامه استفاده کند و  ما نیز آماده حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری دانشجویی جهاددانشگاهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقش ویژه‌ای در تاسیس این شهر جهانی خواهد داشت.

 حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : برگزاری مسابقات ملی مناظره، نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، رویدادهای فرهنگی، انتشار کتاب‌های این حوزه  برخی از این اقدامات است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست حمایت برای برگزاری رویدادهای تخصصی و انجام مطالعات تحقیقاتی داریم.

وی همچنین از ابلاغ تاسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به انجام تحقیقات علمی در زمینه فرهنگ و هنر در جهاددانشگاهی گفت: دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در این نهاد در حال راه‌اندازی است.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان