Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل شامگاه شنبه در مراسم افتتاح فاز اول شرکت تولیدکننده محصولات دارویی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل از ۶۷ هکتار به بیش از ۸۰۰ هکتار افزایش یافته که این نویدبخش توسعه بخش‌های فرآوری گیاهان دارویی در استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر بهنام‌جو با بیان اینکه تا پایان سال ظرفیت اشتغال این کارخانه به دو هزار نفر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در این مجموعه انجام شده و قطعاً بخش عظیمی از تولیدات این کارخانه از گیاهان دارویی و فرآوری و استحصال آنها خواهد بود.

وی گفت: بر همین اساس و با توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در این بخش جهاد کشاورزی الگوی کشت جدیدی را در حوزه توسعه گیاهان دارویی تعریف کرده تا در سطح استان شاهد تقویت تولید و فرآوری چنین محصولات ارزشمندی باشیم.

استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل برخی سرمایه‌گذاران بدون نیاز به تسهیلات راه‌اندازی واحد تولیدی خود را آغاز کردند که شرکت داروسازی خصوصی یکی از این مجموعه‌ها است که ظرفیت خوبی را در حوزه اشتغال و توانمندی‌های اقتصادی به وجود آورده است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار احداث این کارخانه در فازهای مختلف، سرمایه‌گذار نسبت به تأمین انرژی برق با توجه به کمبود انرژی نیروگاه‌های موجود تلاش کرده تا با ایجاد ظرفیت ۳۵ مگاوات تولید انرژی پاک را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر و با احداث و راه‌اندازی کارخانه‌های مختلف شاهد تلاش آنها برای تولید برق کارخانه‌های احداثی به شکل پنل‌های خورشیدی هستیم که کارخانه تولید آهن اسفنجی و همچنین این شرکت نمونه‌های موفق در این زمینه هستند.

بهنام‌جو بیان کرد: پیش از این تنها ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی دو مگاوات بود که تنها این مجموعه با ظرفیت ۳۵ مگاوات تولید برق پاک را برای تأمین نیاز این مجموعه فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مجموع به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صاحبان صنایع به ظرفیت ۵۵ مگاوات تولید انرژی پاک در دستور کار قرار گرفته که قطعاً این روند می‌تواند به تقویت و توسعه انرژی سالم و پاک در این مجموعه‌ها کمک کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی فازهای بعدی این واحد تولیدی امیدواریم هم در بحث اشتغال و هم تولید داروهای گیاهی و شیمیایی استان اردبیل به یک قطب ممتاز در کشور تبدیل شود.

کد خبر 5269926

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل اکبر بهنام جو بخش خصوصی داروسازی ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل ایلام شیراز غدیر خم گیاهان دارویی استان اردبیل تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان