Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (شنبه) از اقدام واشنگتن در تجهیز واشنگتن به سلاح انتقاد کرد و آن را مشارکت در تضعیف امنیت منطقه دانست.

«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: تجهیز اسرائیل به سلاح و تجهیزات نظامی، مشارکت در تضعیف امنیت منطقه و جمایت از تروریسمی است که تل آویو به دنبال آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جهاد اسلامی همچنین به خبرگزاری آناتولی گفت: اسرئیل اقدام به خشونت، قتل و نژادپرستی می‌کند و در این راه، حمایت‌های آمریکا و غرب از او پشتیبانی می‌کند.

او در ادامه افزود: سلاح آمریکایی، ابزاری است که با آن غیر نظامیان و کودکان را درغزه، کرانه باختری و قدس می‌کشند. تا زمانی که این حمایت از سوی واشنگتن ادامه دارد، امنیت و ثبات ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای از موافقت خود با فروش ۱۸ بالگرد سی اچ ۵۳ به رژیم صهیونیستی به موجب قراردادی خبر داد که ارزش آن به ۳.۴ میلیارد دلار می‌رسد. این قرارداد شامل پیشرانه‌ها، سامانه‌های ناوبری، تسلیحاتی، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی می‌شود. گفته می‌شود، پیمانکاران این قرارداد شرکت‌های لاکهید مارتین و جنرال الکتریک هستند.

پیشتر نیز سخنگوی جنبش حماس ادامه تسلیح رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطین خوانده بود. حازم قاسم در واکنش به تصمیم آمریکا برای انعقاد یک قرارداد بزرگ تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: تصمیم آمریکا برای ارائه یک معامله مهم تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی، اشغالگران را تشویق می‌کند تا به تجاوزات خود علیه مردم و مقدسات آن‌ها ادامه دهند، تروریسم خود را علیه فلسطینیان افزایش داده و سرزمین آن‌ها را غارت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش جهاد اسلامی جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم