Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه آریزونا از روش تصویربرداری جدیدی موسوم به اپتوژنتیک برای تاباندن نور بر جمجمه انسان استفاده کرده‌اند که تحریک‌آمیز و تهاجمی نیست و شبکه عصبی مغز را برای کاهش اضطراب، مقابله با اعتیاد و کاهش شدت نابینایی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وسایل مورد استفاده در این روش سلول‌های خاصی از مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهند و فناوری انتقال نور آن نیز متفاوت و پیشرفته‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش از طریق جراحی و کاشت ایمپلنت، پروتئین‌های حساس به نور به بخش‌های خاصی از شبکه عصبی مغز افزوده می‌شود و سپس برای فعال کردن آنها از طریق تابش نور اقدام می‌شود.

چطور اضطراب و استرس را به‌شکل طبیعی درمان کنیم؟

ایمپلنت‌های جدیدی که بدین منظور به کار گرفته شده‌اند بسیار سبک بوده و تنها باید به جمجمه سر چسبانده شوند. آنها بسیار باریک هستند و ضخامتشان از ضخامت یک برگ کاغذ کمتر است. ایمپلنت‌های مذکور زیر پوست سر و در بالای نورون‌ها و شبکه عصبی مدنظر کاشته می‌شوند.

آنها به طور بی‌سیم فعال شده و نورشان به درون استخوان‌های جمجمه نفوذ می‌کند که منجر به فعال شدن شبکه‌های عصبی مغز می‌شود. برای تأمین برق مورد نیاز این ایمپلنت‌ها از میدان الکترومغناطیسی استفاده می‌شود و لذا برای شارژ آنها نیازی به باتری نیست. این فناوری با موفقیت بر روی موش‌ها آزمایش شده و انتظار می‌رود برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مرتبط با مغز قابل استفاده باشد.

کد خبر 617779 برچسب‌ها علم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر کریم میرزایی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر ضمن اشاره به هفته سلامت و برنامه های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه های متعددی اجرا کرده است.

میرزایی افزود: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت بیان کرد: خوشبختانه در تمامی حوزه های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

میرزایی به رشد محدود جمعیت و خطر کهنسالی جمعیت طی سال های آینده اشاره و خاطرنشان کرد: کشوری موفق است که جمعیت آن جوان و سلامت باشند. بنابراین یکی از وظایف مهم ما در حوزه بهداشت و درمان، پرداختن به موضوع جوانی جمعیت است و همه مجموعه ها باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه نرخ باروری از عدد هفت در سال ۱۳۵۷ امروز به عدد ۱.۲ کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمند دو برابر می شود و تا سال ۱۴۲۹ از هر چهار نفر یک نفر سالمند است، در نتیجه در ایران یک چهارم جمعیت سالمند خواهند بود.

میرزایی یادآور شد: خوشبختانه امید به زندگی در کشور طی ۴۵ سال گذشته افزایش یافته و به ۷۵ سال رسیده است که نشان دهنده اقدامات مناسب بهداشت و درمان در حوزه سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر غربالگری سرطان و ارائه خدمات ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، مرکز ناباروری و درمانگاه دیابت را از جمله بخش های بیمارستان مهر برشمرد که به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر را نخستین مرکز غربالگری در سطح استان خواند و گفت: مرکز ناباروری نیز با حضور متخصصان زنان، طب سنتی، کارشناسان مامایی و پاتولوژی با هدف جوانی جمعیت خدماتی در سطح دو ارائه می دهد که امیدواریم با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان سطح این خدمات به رتبه سه برسد.

میرزایی همچنین به افزایش تعداد تخت های بخش نوزادان بیمارستان مهر از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت به همت خیرین و افزایش تعداد تخت های بخش آی سی یو نوزدان از ۱۲ تخت به ۱۸ تخت اشاره کرد و افزود: بخش پاتولوژی بیمارستان مهر نیز در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیمی درمانی بیماران سرطانی در ملایر انجام می شود، گفت: همه این فعالیت ها در راستای سلامت مردم است.

میرزایی از افزایش تعداد اتاق عمل های بیمارستان امام حسین(ع) از ۴ اتاق به هشت اتاق خبر داد و بیان کرد: دو پایگاه فوریت های پزشکی یکی در میدان طالقانی و دیگری در روستای حسین آباد ناظم به همت خیرین در حال ساخت است و با بهره برداری از آنها تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی در ملایر به ۱۲ پایگاه می رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به بروز شدن تمامی دستگاه های موجود در بیمارستان های مهر و امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فقط بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز حل شود.

میرزایی ادامه داد: دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی از خریداری تجهیزات پزشکی برای بیمارستان امام حسین(ع) به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط یک خیر خبر داد و افزود: موانع بهره برداری از بیمارستان امیرالمومنین(ع) روستای گوراب برطرف و تجهیزات بیمارستان خریداری و مجوز انشعابات اخذ شده است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

میرزایی در بخش دیگری ضمن اشاره به پیگیری های مختلف برای ارتقا دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی گفت: در حال حاضر نامه ای مبنی بر ارتقاء دانشکده پرستاری به علوم پزشکی به دست ما نرسیده است اما سعی می کنیم بتوانیم دانشکده علوم پزشکی مستقلی داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از تامین زمین برای ساخت بیمارستان آموزشی در ملایر خبر داد و یادآور شد: در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم تا عملیات اجرایی این بیمارستان را آغاز کنیم.

۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز در ادامه حفظ سلامت را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: اولین هدف شبکه بهداشت و درمان ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی یعنی همان خدماتی است که در مراکز بهداشت انجام می شود و خوشبختانه بهداشت در همه شاخص ها، تغییر و تحولات خوبی داشته است.

علی حیدری به اجرای طرح پزشک سلامت خانواده اشاره و مطرح کرد: در این طرح یک مراقب سلامت که همان بهورز است در کنار پزشک حضور دارد تا با تلفیق طرح پزشک خانواده با بهداشت، نتیجه بهتری داشته باشیم؛ زیر ساخت های این طرح در حال انجام است و سال ۱۴۰۴ در شهرستان اجرا خواهد شد.

حیدری به طرح جوانی جمعیت اشاره و بیان کرد: جامعه سالمندی یکی از تهدیدات بهداشتی است  البته خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد تولدها از ۳۵۳۹ به ۳۵۸۸ رسیده و یک درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج ازدواج به موقع و آسان توسط دستگاه ها و ادارات گفت: در حال حاضر ازدواج رشد منفی دارد و باید ازدواج به موقع، به هنگام و آسان را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

حیدری از آمار بالای بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی که به شیوه زندگی مربوط می شود، خبر داد و گفت: امسال ۵۱ درصد جمعیت در سطح شهر ملایر و ۹۷.۲ درصد جمعیت روستاها غربالگری دیابت و فشار خون شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۶۶.۷ درصد جمعیت شهرستان ملایر غربالگری دیابت و فشارخون شدند، گفت: ۲۹.۳ درصد بیماران دارای فشار خون و ۲۴.۸ درصد افراد دارای استعداد دیابت که هنوز مبتلا نشدند را شناسایی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت