Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور از افزایش قابل‌ توجه تعداد بستری‌ها در هفته اخیر خبر داد و گفت: ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور تکمیل شده‌ و برای استفاده از سایر ظرفیت‌های درمانی، به لحاظ تجهیزات پزشکی، مشکلی نداریم اما در زمینه اعتبارات برای جذب نیروی انسانی جدید با کمبود مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم مشار موحد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به دنبال تعطیلی‌های هفته گذشته و افزایش دورهمی‌ها و مسافرت‌های ناشی از آن، میزان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان به شدت افزایش یافته‌ است.

مشار موحد با بیان اینکه میزان بستری‌ها نسبت به دو هفته قبل دو برابر شده‌ است، اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور تکمیل شده‌ است و در حال حاضر و بنا بر آمار روز جمعه ۸ مرداد ماه تعداد ۱۳۵ نفر در بیمارستان بستری هستند، همچنین تعدادی از بیماران شامل زنان و اطفال در بیمارستان حکیم بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: به دنبال تکمیل ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن، یک بخش پشتیبان داشتیم که از ظرفیت این بخش نیز استفاده کردیم. همچنین ساختمان معاونت بهداشت قدیم هم آماده شده‌ و در زمینه تجهیزات درمانی مشکلی نداریم اما در زمینه نیروی انسانی با کمبود مواجهیم که البته نیروی انسانی متخصص در شهرستان داریم اما برای جذب نیروی انسانی جدید و پرداخت حقوق و دستمزد آن‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با مقایسه پیک پنجم با پیک‌های قبلی، پیک پنجم کرونا را خطرناک‌تر از پیک‌های قبل دانست و گفت: پیک پنجم کرونا از پیک آبان ماه که تا کنون اصلی‌ترین پیک کرونا در کشور بوده نیز خطرناک‌تر است چرا که در آبان ماه سیر صعودی آرام‌تر بود و به این شدت و سرعت نبود ولی در این موج، روند صعودی در شهرستان نیشابور نسبت به کل کشور دیرتر شروع شد اما متاسفانه خیلی سریع به قله‌ پیک رسیدیم.

مشار موحد ادامه داد: در اردیبهشت ماه نیز بسیاری از نقاط کشور درگیر پیک چهارم کرونا بود اما شهرستان نیشابور خیلی درگیر این پیک نشد و در میزان بستری‌ها و مبتلایان افزایش داشتیم اما این افزایش نسبت به پیک فعلی خیلی قابل‌ توجه نبود.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده‌ است میزان رعایت پروتکل‌ها در بسیاری از نقاط کشور به زیر ۵۰ درصد رسیده‌ است و نیشابور نیز از این امر مستثنا نیست و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و شیوع نوع جدید ویروس موسوم به دلتا با قدرت سرایت بسیار بالا، باعث شد این پیک رقم بخورد.

وی یادآور شد: میزان سرایت ویروس دلتا که در حال حاضر شایع شده‌ است بسیار بالاست و در یک تجمع کوچک نیز به راحتی همه‌ افراد درگیر بیماری می‌شوند.

مشار موحد افزود: آن چه ثابت شده‌ است این است که نوع دلتا جوانان و کودکان را نیز درگیر بیماری می‌کند و بر خلاف پیک‌های قبلی که میانگین سن فوتی‌ها بیشتر بالای ۶۰ سال بود، متاسفانه سن فوتی‌ها در پیک پنجم نسبت به پیک‌های قبلی به طور میانگین حداقل ۱۰ سال پایین‌تر آمده‌ است.

وی روند واکسیناسیون را در شهرستان نیشابور را مطلوب توصیف کرد و افزود: علاوه بر واکسیناسیون رده‌های سنی اعلام‌ شده بر طبق جدول وزارت بهداشت، واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر از جمله معلمان و خبرنگاران نیز در دستور کار است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در حال حاضر تنها چیزی که می‌تواند ما را از این بحران خارج کند رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و تقاضای ما از مردم این است که بیماری را جدی بگیرند و از برگزاری و یا حضور در هر نوع تجمعی بپرهیزند تا با جلوگیری از انتشار ویروس و پیشبرد روند واکسیناسیون مصونیت بیشتری در برابر بیماری حاصل شود.

گفتنی است در حال حاضر علاوه بر نیشابور شهرستان‌های مشهد، سبزوار، قوچان، چناران، سرخس، درگز و تربت جام در استان خراسان رضوی به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس نيشابور نیروی انسانی حال حاضر پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس