Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی ها هیچ گونه تصمیمی برای خروج از عراق ندارند بلکه نحوه حضور نیروهایشان را تغییر می دهند.

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توافق عراق و واشنگتن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها تصمیمی برای خروج از عراق نگرفته اند بلکه نحوه حضورشان را تغییر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در توافق الکاظمی نخست وزیر عراق و جوبایدن  رئیس جمهور آمریکا وجود داشت این بود که به اسم خروج نیروهای آمریکایی عملا شکل حضور آنها تغییر کند.

وی افزود: بنابراین این مساله صرفا جایگزینی نیروها است و حجمی از نیروهای نظامی آمریکایی یعنی ۲۵۰۰ نفر از عراق خارج می شوند و به جای آنها نیروهای  زبده امنیتی و اطلاعاتی با عناوین دیپلمات و مشاور و مستشار وارد عراق می شوند.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به هیچ عنوان تمایل ندارند که از عراق  خارج شوند. تعبیرشان این است که اگر آنها بروند عراق به دست رقیب یعنی جمهوری اسلامی ایران می افتد. بنابراین به اسم خروج از عراق نیروهایشان را جایگزین می کنند.

کوشکی تاکید کرد: نکته اصلی در این است که آمریکایی ها به دنبال چشم اندازی برای خروج از عراق نیستند. معتقدند در این شرایط اگر بروند عراق را به رقیب واگذار کرده و باختند.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به این توافق باید ببینیم که گروه‌های مقاومت عراق چگونه برخورد خواهند کرد. اگر شرایط به مخالفت مردمی برسد فضا تغییر می کند ضمن این که اگر پارلمان عراق در اجرای مصوبه خود برای خروج کامل نیروهای آمریکایی تاکید کند حتما آنها با بحران مواجه می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خروج آمریکا از عراق برای خروج از عراق آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند