Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: برای آزاد راه خرم آباد – اراک که به صورت ۶ خطه کار شده عوارض خودرو‌های سواری ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است. محمود جلالی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرم آباد- اراک و ویژگی‌های این آزاد راه گفت: طول آزاد راه خرم آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار می‌شود و خرم آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: این آزاد راه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.   مجری طرح ازاد راه خرم آباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.   وی افزود: بیشترین ابنیه‌ها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر بوده است که از خرم آباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهره برداری از آن آماده هستیم.   جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرم آباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه می‌کند و سفری که از شهرستان خرم آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه می‌کند.   مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطه‌های حادثه خیز و برف گیر گردنه زاغه نزدیک خرم آباد و رازان در استان لرستان  در جاده قدیم خرم آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث  این آزاد راه حذف می‌شود.   وی افزود: این آزاد راه به صورت ۶ خطه احداث می‌شود و برای اولین بار تونل‌های بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونل‌های مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.   جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت: چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدور‌های پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهره وری در نقل و انتقال و ترانزیت کالا و مسافر به خوبی انجام شود.   مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در توضیح هزینه‌های این پروژه گفت: تا حدود ۴ سال گذشته هزینه‌های ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینه‌های پروژه به طور چشم گیری افزایش یافته است، اما چون بیشتر کار پروژه در سال‌های گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمت‌ها نشد و به همین دلیل در زمان بهره برداری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهره برداری کار‌های تکمیلی را در برنامه خود قرار می‌دهیم تا پروژه استاندارد‌های روز را داشته باشد و پیش بینی می‌شود با هزینه‌ای حدود ۳ هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که ۶۷ کیلومتر است به پایان برسد،   وی افزود: براساس بررسی ها ازش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.   جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزاد راه گفت: عوارض خودرو‌های سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است.   مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در خصوص مدت زمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲  آغاز و قرارداد‌های آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار به طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.   بیشتر بخوانید: افتتاح بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان با اعتبار هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی آزادراه وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی آزادراه وزارت راه و شهرسازی آزاد راه راه خرم آباد پیش بینی راه گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان

تین نیوز

 آزادراه قم کاشان از بزرگراه آزادگان تهران آغاز می‌شود و در انتهای مسیر با آزادراه ذوب آهن اصفهان ادغام می‌گردد.

با وجود اخذ عوارضی برای تردد در آزاد راه قم - کاشان اما کیفیت بسیار بد آسفالت این محور باعث نارضایتی شدید مردم شده است.

 

حجم ویدیو: 46.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در کشور
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • آخرین وضعیت ساخت آزادراه مشهد به چناران
  • تونل شهید متوسلیان در مدت ۵ سال ساخته می‌شود
  • ۱۶۵ میلیارد تومان برای مشارکت در ساخت آزادراه تهران - شمال
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!