Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از GMA این توصیه‌های جدید انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) و «انجمن پزشکی مادری-جنینی» (SMFM) در هنگامی اعلام می‌شود که آمریکا با پوشش میزان پایین واکسیناسیون و اوج‌گیری تابستانی موارد کووید-۱۹ به علت شیوع سویه‌ی واگیرتر دلتا مواجه است.

دکتر مارتین جی تاکر رئیس ACOG در بیانیه‌ا در این باره می‌گوید: «این سازمان واکسیناسیون زنان باردار را توصیه می کند، به این علت که ما بر مبنای ده‌ها گزارش اشخاص شواهد مبنی بر بی‌خطر و موثر بودن واکسن کرونا در بارداری را درست داریم و به این علت که می‌دانیم عفونت کووید-۱۹ زنان باردار را در معرض خطر عوارض شدید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..زنان باردار باید اطمینان داشته باشند که تزریق واکسن کرونا نه تنها باعث محافظت آنها می‌شود، بلکه خانواده‌ها و جوامعشان را هم محافظت می‌کند.

هم ACOG سازمانی  که بیش از ۶۰۰۰۰ متخصص زنان و زایمان در آمریکا در آن عضویت دارند و هم SMFM سازمانی جهانی  که بیش از ۵۰۰۰ پزشک، دانشمند و متخصص بهداشت زنان در آن عضویت دارند، قبلا نیز توصیه کرده بودند که زنان باردار باید به واکسن دسترسی داشته باشند و و درباره تزریق واکسن با پزشکان مشورت کنند.

دکتر ویلیام گروبمن، رئیس SMFM نیز در بیانیه‌ای با اعلام توصیه جدید گفت: «واکسیناسیون کووید-۱۹ بهترین روش برای کاهش عوارض مادری و جنینی عفونت کووید-۱۹ در زنان باردار است.» و نیز یادآور شد که تزریق واکسن‌های کرونا پیش از بارداری، در طول بارداری و پس از آن بی‌خطر است.

از طرف دیگر داده‌های منتشرشده بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که زنان باردار نسبت به افراد غیرباردار در صورت ابتلا به کووید-۱۹ در معرض خطر بیشتر «بستری شدن بخش مراقبت‌های ویژه، نیاز به تهویه مکانیکی، استفاده از ریه مصنوعی (اکسیژن‌رسانی غشایی خارج بدنی) و مرگ هستند.»

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند که زنان باردار چه واکسینه شده و چه واکسینه نشده باید همچنان اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، فاصله‌گیری جسمی و شستشوی دست را رعایت کنند.

کد خبر 617946 برچسب‌ها زنان - حاملگی كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زنان حاملگی كروناويروس واکسن کرونا زنان باردار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر با دخالت در امور داخلی ایران و بدون توجه به سیاست‌های دوگانه خود در قبال مسائل حقوق بشر بخصوص ادامه کشتار در غزه، گزارشی ادعایی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالیانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورهای جهان را شب روز دوشنبه 3 اردیبهشت به وقت محلی منتشر کرد و در این گزارش ادعاها و اتهاماتی غرض ورزانه علیه ایران به چشم می‌خورد.

این گزارش یک سویه و مغرضانه اتهامات بی‌اساس و نخ‌نمایی را در خصوص حقوق بشر در ایران بیان می‌کند و مدعی است که سرکوب خشونت‌آمیز شهروندان توسط حاکمیت رخ می‌دهد.

موضوعاتی همچون «احترام به کرامت انسانی، احترام به آزادی‌های مدنی، آزادی و مشارکت در روند سیاسی، فساد در دولت، موضع دولت در قبال نظارت و بررسی بین المللی و غیردولتی در مورد موارد نقض حقوق بشر، تبعیض و سوء استفاده‌های اجتماعی و همچنین حقوق کارگر» موضوعاتی هستند که در آن‌ها اتهاماتی علیه ایران در گزارش ادعایی وزارت خارجه آمریکا گفته شده است.

یکی از اتهامات مطرح شده در این گزارش در خصوص اعدام مجرمین در ایران است که با دخالت در امور داخلی ایران و نادیده گرفتن قوانین داخلی ایران گفته شده است.

این در حالی است که طبق گزارش سالانه مرکز اطلاعات مجازات اعدام آمریکا که در اواخر سال 2023 منتشر شده، بیشتر زندانیانی که در سال 2023 اعدام شدند، اگر امروز محاکمه شوند، احتمالا به دلیل تغییرات قابل ‎توجه در قانون، تصمیم‌گیری دادستانی و نگرش‌های عمومی در چند دهه گذشته به اعدام محکوم نمی‌شدند! همچنین در این گزارش آمده که شمار احکام اعدام اجرا شده در آمریکا در سال 2023 در قیاس با سال 2022، 18 مورد افزایش داشته و به رقم 22 مورد رسید.

در بخشی دیگر از این گزارش ادعایی آمریکا در خصوص وضعیت حقوق زنان در ایران اشاره شده که مدعی است زنان در طی سال گذشته میلادی همچنان با موارد متعدد تبعیض روبه‌رو هستند.

"رابرت گیلکریست" مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تکرار اتهامات مقامات غربی علیه وضعیت زنان در ایران و با دخالت در امور داخلی ایران مدعی شد: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این ادعاهای و دخالت‌های آشکار آمریکا در امور داخلی ایران در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش مرکز جرایم آمریکا، به طور میانگین 1871 زن در این کشور در روز مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. علاوه بر این حدود 43 درصد از زنان آمریکایی در زندگی خود مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند. تنها در سال 2022 حدود 443 هزار زن در آمریکا هدف تجاوز و یا آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استانداردهای دوگانه و عدم رعایت اصل بی‌طرفی همواره مورد انتقاد بوده است.

اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در همه ابعاد اعم از داخلی و بین‌المللی به صراحت تائید کننده این واقعیت است که دولتمردان آن کشور موضع گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات سیاسی و منافع سیاسی انجام می‌دهند و همین رویه موجبات سو استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین‌المللی فراهم ساخته و مبنای عمل آن کشور در ارتباط با کشورهای هدف قرار می‌گیرد.

آمریکا به جای پرداختن به مشکلات داخلی خود و همچنین وضعیت و حقوق شهروندانش مدام سعی دارد تا کشورهای مخالف با رویه‌های سیاسی خود را با حربه حقوق بشر تحت فشار قرار دهد.

مسائلی از جمله تیراندازی‌های گسترده، خشونت پلیس، اعدام‌های خودسرانه و بدون ادله‌ی قانونی، نقض حقوق مهاجران و پناهندگان، وضعیت‌ نامناسب زندان‌ها، تبعیض نژادی، نقض حقوق بومیان و حقوق زنان  مشکلات و معضلاتی است که سالها در جامعه آمریکا وجود دارد.

این تناقض‌های آمریکا تنها به شهروندان این کشور محدود نیست و آمریکا در بسیاری از موارد بین‌المللی نیز حقوق دیگر کشورها را آشکارا نقض کرده است.

در موضوع فلسطین ماه‌هاست که این کشور با همراهی و حمایت همه‌جانبه خود در جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین شریک است و هیچ حمایتی را در جهت مردم غزه و کرانه باختری انجام نمی‌دهد.

استفاده ابزاری از شورای امنیت در وتوی قطعنامه‌های توقف جنایات رژیم اسرائیل، کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی، مشورت‌های سیاسی و نظامی به جنایتکاران اسرائیلی و عدم توجه به خواست ملت‌های جهان برای توقف جنگ از جمله اقداماتی ضد حقوق بشری آمریکا در هفت ماه گذشته است. 

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذاردغزه افشاگر دروغ‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • از خطر تمساح تا نگرانی برای زنان باردار؛ فجایع سیل جنوب کشور