Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-23@09:04:57 GMT

المپیک توکیو| قول توماس باخ برای سفر به ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۱۷۰

المپیک توکیو| قول توماس باخ برای سفر به ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، سیدرضا صالحی امیری عصر روز گذشته با رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

صالحی امیری در ابتدای دیدار به توماس باخ بابت برگزاری رویداد بزرگ المپیک در دوران همه گیری کرونا تبریک گفت و اظهار داشت: هیچ کس در دنیا جز خود شما و گروه موفقتان فکر نمی کرد این رویداد در این شرایط و با مخالفت‌های فراوان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به شما و تیم همکاران تان و همچنین عوامل ستاد برگزاری بابت پیگیری، پافشاری و زحمات زیادی که کشیدید، خسته نباشید می گویم.

این دیدار عصر روز گذشته و در دفتر موقت IOC در محل هتل آکیرا برگزار شد که نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی کشورمان به همراه فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک، صالحی امیری را همراهی می کردند.

در ابتدای این نشست صالحی امیری گزارشی کامل از فعالیتهای انجام شده برای کاروان اعزامی به المپیک و وضعیت رشته های اعزامی ارائه داد و گفت: اولین صحبتهای شما در اولین ملاقات را بخوبی به یاد دارم. در آن نشست از نگاه خود که حاصل بررسی های کارشناسی روی ورزش ایران بود گفتید. مشکل ورزش ما عدم هماهنگی بین ارکان ورزش است که من رفع این مشکل را در راس امور کمیته قرار دادم و خوشبختانه بالاترین سطح انسجام و هماهنگی را در حال حاضر بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و همچنین رسانه شاهد هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به تأسیس و تجهیز موزه، راه اندازی پروژه بزرگ تاریخ شفاهی ورزش ایران جهت جمع آوری خاطرات، اشیا، مدال و اسناد در دست قهرمانان و پیشکسوتان در راستای ارائه و شناساندن به نسل بعدی اشاره کرد و افزود: آیندگان باید ریشه های درخت ورزش را که زمینه به بار نشستن زحماتشان است بشناسند و این را نیز بدانند که سیستم ورزش تلاشهای آنها را ارج می نهد و برای زحمات و قهرمانی آنها ارزش قایل است. با ساخت سردیس، رونمایی شایسته و به نمایش گذاشتن افتخاراتشان بار دیگر به آنان می گوییم که شما در قلب مردم ورزش دوست ماندگارید.

در ادامه نشست صالحی امیری به حضور ۱۰ ورزشکار زن در جمع کاروان اعزامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: چند سالی است که توجه به ورزش زنان بیش از قبل شده و ما نیز در رشته هایی که با توجه به شرایط و قوانین ایران امکان فعالیت در آن را داریم سرمایه گذاری خوبی کرده ایم تا  روزی را شاهد باشیم که نیمی از کاروان اعزامی ایران بانوان افتخار آفرین میهن‌مان باشند. در حال حاضر نیز کسب ۱۱ سهمیه و اعزام ۱۰ ورزشکار خانم یک رکورد در کشورمان است.

صالحی امیری ضمن تشکر و تقدیر از همکاری خوب همکاران باخ خواستار حمایت بیش از پیش مجموعه کمیته بین المللی المپیک از برنامه‌های آموزشی و توسعه ای  کمیته ملی المپیک شد.

در ادامه این نشست نصرالله سجادی وضعیت کاروان جمهوری اسلامی ایران را برای توماس باخ گزارش و او را در جریان روند فعالیتهای ورزشکاران کشورمان قرار داد.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز از حضور مسئولین ورزش کشورمان در این نشست تقدیر و تشکر کرد و گفت: از ارائه گزارش های منظم و دقیق کمیته ملی المپیک ایران و پیگیری های شخص رئیس کمیته بیشتر متشکر هستم.

وی افزود: حضور وزیر ورزش در کنار شما را در دفتر کارم در سوئیس نقطه آغاز کار ورزش ایران برای رسیدن به روزهای خوب می دانم. مطمئنم با دولت جدید نیز همین تعامل را در جهت توسعه ورزشتان خواهید داشت و شک نداشته باشید که با همین روند روز به روز موفق‌تر خواهید بود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک یادآور شد: از برنامه هایتان در مستند سازی، ایجاد موزه و راه اندازی تاریخ شفاهی قطعا حمایت می کنیم. برای این موارد که بخشی از جنبش المپیک است بودجه داریم و طبق برنامه و بررسی گزارش‌های ارسالی شما و مطابق با پیشرفت برنامه حمایت خواهیم کرد. منشور المپیک اصل کار ماست و می دانم که شما نیز ما را در راستای پیاده سازی آن در کشورتان همراهی کرده و می کنید.

وی گفت: برای ورزش ایران، ورزشکاران ایران و ورزش دوستان کشورتان آرزوی بهترین ها را دارم و قول می دهم در اولین فرصت برای بازدید از امکانات، ملاقات با مقامات و دیدن تمرینات وررشکارانتان به ایران بیایم.

درانتهای نشست توماس باخ نسبت به رشد ورزش قهرمانی در ایران اظهار رضایت وخوشنودی و رعایت منشور المپیک را مجددا تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک صالحی امیری رئیس کمیته ورزش ایران توماس باخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی‌محمد زنگانه در این پیام آورده است: کسب سهمیه المپیک برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران توسط «مهدی الفتی» دلاور مرد گلستان و فرزند برومند و رشید سرزمین برادری، موجب شور، شعف و شادمانی تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان شد.

این پیام می افزاید : گلستان استانی ورزش خیز و ورزشکار پرور است و همواره نام فرزندان این خطه بر تارک ورزش این سرزمین درخشیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد : بی‌تردید قرار گرفتن مهدی الفتی در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک پاریس با ۶۲ امتیاز اتفاقی ارزشمند است که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیک این کشور اسلامی رخ داد.

زنگانه افزود: اینجانب کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی را به مردم فهیم ایران و استان گلستان، به خصوص جامعه ورزش استان و مدیران تلاشگر ورزش استان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش همه فرزندان این سرزمین شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش نگارستان اقوام ایران زمین باشیم.

دیگر خبرها

  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • شوک بزرگ دنیای ورزش؛ ادعای دوپینگ گسترده در چین