Web Analytics Made Easy - Statcounter

*حسین قربان زاده، معاون رئیس مجلس

*چند کارگروه در حال مذاکره با مدعوین برای کابینه دولت سیزدهم هستند که توسط آقای رئیسی انتخاب شدند. البته آن طرح سایت و ارائه نظرات چندان به نظرم اتفاق مناسبی نبود. من اسامی که شنیدم حکایت از فضای مناسب دولت سیزدهم دارد.

البته فضای کشور به نحوی است که هر فردی سر کار بیاید مشکلات زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملا اتفاقی که در حال رخ دادن است هماهنگی ها در حال انجام است و نکته آقای عطریانفر هم که به هم افزایی نخبگان اقتصادی اشاره کردند به نظرم الان محمل آن فراهم است.

درست است که آقای رهبر قبل از آقای رئیسی در بخش های مختلف بودند اما ایشان فضای همدلانه ای با آقای رئیسی دارند. به همین ترتیب سایر عزیزان از جمله آقای مخبر، در این موضوع نگرانی چندانی وجود ندارد. بلکه نگرانی از میزی که روی آن قرص، شربت و ... وجود داشت و دکتر قبلی تجویز کرده و دکتر فعلی تنها روی میزش آمپول دارد و با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی درد با قرص و شربت درمان نمی شود و باید جراحی اقتصادی را شروع کنیم و تیم اقتصادی باید کم عارضه ترین انتخاب را داشته باشد و این سیاست تعویق و تعلیق مشکلات به دوره ای در آینده الان جواب نمی دهد و همه به این نتیجه رسیده اند که این موضوعات نیازمند اصلاحات اساسی است. 

ترکیب اقتصادی کمک می کند تا اصلاحات به درستی انجام شود، در حوزه مالیاتی اجماع کارشناسی وجود دارد و یکی از مهم ترین مسایلی است که تیم اقتصادی آقای رئیسی باید در همه ارکان روی آن برنامه ریزی کند. آقای رئیسی قطعا پنج، شش ماه نخست را به دلیل توفیق در مذاکرات و همچنین مطالبات اقشار و موضوعات اجتماعی و فرهنگی پرتلاطم آغاز خواهد کرد و در این فضا مدیریت بسیار سخت است و این مدیریت ایجاب می کند اشخاصی که زیر بار مسئولیت می روند شجاعت، جدیت و جسارت داشته باشند. همچنین نسبت به دستگاه های نظارتی شناخت درستی برای تحقق امور داشته باشند. 

حدس می زنم در حوزه اقتصادی ترکیب نسبتا مناسبی را به دلیل پیگیری هایی که شده خواهیم دید و من در یک ماه اخیر با اکثر دوستان صحبت داشتم به نظرم فضای مناسبی فراهم شده است.

*سیدحمید حسینی، فعال اقتصادی

دیروز  که با برادرم صحبت کردم گفتند هنوز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه از ایشان نخواستند.

*مقداد زکی زاده، فعال رسانه ای

من با خیلی از آقایانی که اسامی شان مطرح شده صحبت کردم و هنوز آقای رئیسی با خیلی از افراد صحبتی نداشته است و پیشنهاد مستقیم نداشتند اما از طرفی افرادی که اسمشان مطرح نشده است مذاکراتی داشتند و با کمیته های مذاکره با مدعوین صحبت هایی کرده اند.

فکر می کنم فضای ابتدایی دولت به دلیل انتظارات و توقعات بسیار سرد و طاقت فرساست و به نظرم ایشان ماه عسلی چون قوه قضاییه نخواهند داشت. در فضای دولت به دلیل وضعیت فعلی مردم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با معضلات گوناگونی مواجه هستند و شاید انتظار معجزه در چند ماه نخست داشته باشند. ان شاالله که دولت بتواند مسکن های درستی را برای برخی از مقاطع کشور تجویز کنند. همچنین باید بدانیم که الان فضای چندان جناح بندی سیاسی نیست.

*امیر پسنده پور، فعال رسانه ای

در وزارت خارجه ما سه طیف داریم، نیویورکی ها که نمونه آن آقای ظریف است، طیف آقای متکی و همچنین طیف امام صادقی ها با نمونه سعید جلیلی. ما باید بدانیم چه رویکردی را می خواهیم دنبال کنیم. من معتقدم با شرایط فعلی منطقه ما به رویکرد واقع گرایانه در حوزه سیاست خارجی داریم تا بین منافع ملی و حقوق ملی تمییز قایل شود.

مادامی که نگاه واقع بینانه به جایگاه خود و شرایط منطقه و جهان نداشته باشیم به جایی نخواهیم رسید. ما به افرادی نیاز داریم که با این رویکرد معطوف به حل مشکل در مسیر دیپلماسی حرکت کنند. فکر می کنم آنچه امروز اقتصاد ما می خواهد جذب و تسهیل و تسریع سرمایه گذاری خارجی و پیوستن به سازمان های بین المللی و ... است. امروز هزینه تحریم ما برای دنیا بسیار ارزان است چون از دایره سازمان های بین المللی بیرون افتاده ایم. اگر با رویکرد انتخاب وزرایی که بتوانند نفت قاچاق بفروشند وزیر انتخاب کنیم باید منتظر آینده مشوشی باشیم.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تأثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

کد خبر: 1228414 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟