Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  روز گذشته ستاد ملی کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد و با وجود این که چند روزی است مسئولان درباره وضعیت بحرانی مشهد هشدار جدی می‌دهند و از ضرورت تعطیلی و قرنطینه مشهد برای کنترل وضعیت شیوع کرونا می‌گویند، اما در جلسه ستاد ملی کرونا برای ارائه درخواست تعطیلی مشهد و تشریح وضعیت بحرانی مشهد و استان، به استاندار خراسان رضوی زمانی اختصاص داده نشد، موضوعی که نشان از بی توجهی ستاد ملی کرونا به وضعیت خراسان رضوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل این که این جلسه ستاد ملی کرونا جلسه آخر ستاد کرونا بود که در دولت فعلی برگزار می‌شد و به دلیل تعداد زیاد بحث ها، فرصت نشد که استانداران خراسان رضوی و تهران صحبت کنند و به استاندار خراسان رضوی فرصت صحبت ندادند و بنا شد مکاتبه‌ای از سوی استانداری خراسان رضوی در این زمینه صورت بگیرد.

  او افزود: در روز شنبه هفته جاری ۴۲۶ بیمار کرونایی در استان بستری شدند و با این تعداد، مجموع بیماران کرونایی بستری دراستان به ۱۸۵۳ نفر رسید، تعداد فوتی‌های استان در روز شنبه نیز ۳۰ نفر بوده است.


افزایش ۶۰۰ تخت برای بیماران کرونا


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای مرداد تا روز شنبه ۱۰۰ نفر به تعداد بیماران بستری در استان افزوده شده و در بیماران سرپایی نیز روند صعودی را شاهدیم و اگر فکری نشود ممکن است بیمارستان‌ها قفل شود.

بیشتر بخوانید

اوضاع کرونا در کلان‌شهر مشهد بحرانی است

قلیان در پاسخ به انتقاد‌ها مبنی بر کمبود تخت بستری بیماران کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در روز‌های آینده حدود ۴۶۰ تخت به تخت‌های مختص بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه خواهد شد، در بخش خصوصی نیز حدود ۱۸۰ تخت اضافه شده و در کل ۶۰۰ تخت به بخش کرونا اضافه می‌شود.


ورود کیت در روز‌های آینده به استان


او ضمن اشاره به این که در بیمارستان‌های دولتی اعمال غیر اورژانسی تعطیل است، به مصوبات روز گذشته ستاد کرونای استان اشاره و تصریح کرد: در ستاد کرونای استان قرار بر این شد که با قرارگاه مرکزی کرونا برای بالا بردن اختیارات استانی در تصمیم گیری ها، نامه نگاری انجام شود و در یکی دیگر از تصمیمات این ستاد قرار بر این شد که بازرسی در مراکز سربسته شدت یابد، از طرفی برگزاری مراسم در باغ تالار‌ها ممنوع و تمامی خدمات

وضعیت وخیم فوتی‌های کرونا


این روز‌ها از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان تا مدیر عامل فردوس‌ها نیز هشدار‌هایی را صادر کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام مهدوی دامغانی مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با اشاره به وضعیت وخیم فوتی‌های کرونا طی روز‌های اخیر در شهر مشهد، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات اعلامی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد قابل توجهی از بستری‌های کرونایی در مشهد غیر بومی بوده و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باعث انتشار گسترده این بیماری و افزایش افسار گسیخته متوفیان کرونایی شده است. وی افزود: طبق مصوبات ابلاغی، برگزاری مراسم در آرامستان و ورود به آرامستان‌ها برای زیارت اهل قبور در روز‌های پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی ممنوع بوده و حضور خانواده متوفی برای تدفین نیز با محدودیت رو به روست و از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود از تجمع در آرامستان‌ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه شهر کمبود تخت بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی کرونا بیماران کرونا خراسان رضوی روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید رضا اسدنژاد اظهار کرد: ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۵۱۸ فقره تصادف خسارتی دیروز در شهرهای این استان رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی اضافه کرد: ۱۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز در شهرهای استان توقیف و به پارکینگ منتقل شد که ۷۴ دستگاه از این تعداد مربوط به مشهد است.

وی گفت: مرتکبان ۲ هزار و ۷۹۴ فقره تخلف حادثه ساز هم روز گذشته جریمه شدند که هزار و ۶۰۱ فقره از این تخلفات در مشهد صورت گرفته است.

کد خبر 6087555

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد