Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز زمان ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ همزمان با آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه زرین آمیزیاظهار کرد: ثبت نام برای تحصیل در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ از این هفته همزمان با اعلام‌نتایج و آغاز انتخاب رشته مجازین کنکور شروع می شود و داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده یا نکرده اند می توانند در رشته های بدون آزمون نیز ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تا فردا دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و انتخاب رشته داوطلبان نیز طبق برنامه اعلام شده چند روز پس از اعلام این نتایج آغاز می شود و به مدت حدود یک هفته ادامه دارد.      

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها از طریق رشته های بدون آزمون خواهد بود، خاطر نشان کرد: مدت زمان ثبت نام در این رشته ها بستگی به میزان استقبال داوطلبان دارد اما قطعا زمان ثبت نام داوطلبان در رشته های بدون آزمون، محدودیت انتخاب رشته مجازین کنکور را ندارد.

زرین آمیزی تاکید کرد: رشته های بدون آزمون صرفا به دانشگاه های غیردولتی و کوچک محدود نمی شود و ما حتی در برخی کدرشته ها برای دوره های روزانه در دانشگاه های مطرح نیز ظرفیت پذیرش بدون آزمون در نظر خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رشته های بدون آزمون دانشگاه ها رشته های بدون آزمون زمان ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، عباس حبیب‌زاده، نماینده سازمان سنجش در استان قم با اعلام خبر رقابت بیش از ۱۷ هزار دانش آموز قمی در کنکور سراسری امسال، گفت: مرحله اول کنکور سراسری فردا صبح با رقابت ۵ هزار و ۷۳۳ نفر در رشته علوم انسانی ۲ هزار و ۱۶۷ نفر در رشته ریاضی آغاز می شود.

وی افزود: فردا بعد از ظهر هم ۸۳۲ نفر در رشته هنر و  یک هزار و ۱۷۳ نفر در رشته زبان خارجه آزمون می‌دهند.

نماینده سازمان سنجش در استان قم با بیان اینکه روز جمعه صبح ۷ هزار و ۶۰۹ داوطلب گروه تجربی با هم رقابت می‌کنند، گفت: آزمون‌های نوبت صبح امسال ساعت ۸ و آزمون‌های نوبت امسال نیز ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود.

حبیب زاده با اشاره به اینکه داوطلبان می‌بایست یک ساعت قبل در محل آزمون حضور داشته باشند، گفت: کنکور سراسری امسال در ۵ دانشگاه قم، مفید شهاب دانش، آزاد اسلامی و پیام نور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳