Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:14:27 GMT

سقوط پروتکل‌های ضدکرونایی و صعود مرگ‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۷۸۲

سقوط پروتکل‌های ضدکرونایی و صعود مرگ‌ها

رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و حالا در چنین شرایطی شاهد صعود بیش از پیش و ویرانگر کرونای دلتا هستیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشتی ها،   میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است. این درحالیست که کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور می‌تازد و هشدارهایی جدی در زمینه پر شدن تخت های بیمارستانی داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در عین حال علی‌رغم همه هشدارها هنوز هم رستوران‌ها که به عنوان یکی از مراکز مهم ابتلا شناسایی شده‌اند، باز هستند، تجمع در خیابان‌ها، پاساژها، محیط های سربسته و ... ادامه دارد و در یک کلام گویی کسی خطر کرونا را نمی‌بیند و نمی‌شنود. این در حالیست که کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند کرونای دلتا را وحشی‌تر کرده و زهرش را به جان عزیزان‌مان بیندازد.

باید بدانیم که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی قطعا بر میزان ابتلا خواهد افزود و منجر به افزایش گسترده موارد مثبت بستری در کشور بیش از ظرفیت تخت های بیمارستان ها شده و در نتیجه بسیاری از هموطنان مان را به کام‌ مرگ می فرستد. اتفاقی که هم اکنون هم در برخی بیمارستان ها شاهدش هستیم.

در نقشه زیر می‌توانید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف را تا ششم مرداد ماه مشاهده کنید. استان‌های با رنگ قهوه ای روشن با رعایت ۴۱ تا ۵۳ درصدی بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین استان‌های با رنگ قهوه ای تیره دارای ۳۲ تا ۴۰ درصد رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. در عین حال استان های با رنگ قرمز نیز  با میزان رعایت ۲۵ تا ۳۱ درصد دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها هستند که شامل گیلان، زنجان، البرز، کرمان و هرمزگان است.

در عین حال بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در  اماکن عمومی استان های کشور از ۳۰ تیر ماه تا ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۹.۲۲ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور، در این تاریخ ۵۰.۱۶ درصد بوده است.

در عین حال میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور در این تاریخ ۴۹.۶۰  درصد بوده است.

میانگین درصد موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ تیر ماه تا ششم مرداد ماه،  ۴۶.۳۱ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور در این تاریخ ۳۹.۲۲ درصد بوده است.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۳۰ تیر تا ششم مرداد ماه  ۱۴۰۰، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، ۲۲۰۲۷۲ مرکز مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

همچنین طی این مدت، تعداد ۳۰۸۵۲ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۴۲۰ مرکز از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

باید توجه کرد که از ۳۰ تیر ماه تا ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ به ترتیب سوپرمارکت و خواروبار فروشی، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آن فروشگاه های زنجیره ای، بانک ها، ادارات و سازمان‌ها، تالارهای پذیرایی، مراکز ورزشی، مطب ها، آرامستان ها، پیشخوان و پلیس+۱۰، اماکن متبرکه و مساجد،  پاساژها، داروخانه ها و پایانه‌های مسافربری درون شهری و داروخانه ها قرار دارند.

در حوزه صنایع نیز به ترتیب کارگاه‌ها و صنایع کوچک، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع تولیدی، نفت، گاز و انرژی و سایر، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره‌گذاری و معاینه فنی بیشترین اخطار و معرفی به مراجع قضایی را طی مدت ۳۰ تیر ماه تا ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیک پنجم کرونا خیز پنجم کرونا همه باهم علیه کرونا کروناویروس رعایت پروتکل های بهداشتی اماکن عمومی استان های کشور میزان رعایت پروتکل ها اماکن عمومی درصد بوده عین حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

«فقر مطلق در دوره فعالیت دولت قبل سه برابر شد».

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه ایران در گزارشی با بیان این که در دولت سابق ۱۱ میلیون نفر زیر خط فقر رفتند، نوشتند: در حالی که تمام گزارش‌های مراجع داخلی و جهانی از سقوط شاخص‌های مربوط به فقر و رفاه اجتماعی در دوره هشت‌ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم و بهبود این شاخص‌ها در دولت سیزدهم حکایت می‌کند، برخی از مسئولان دولت قبل با ادعای دلسوزی برای مردم از بلندشدن صدای خرد شدن استخوان مردم گفته‌اند. گویی فراموش کرده‌اند که آمار‌ها سخن می‌گویند و نمی‌توان صدای آن را نادیده گرفت. گویی فراموش کرده‌اند که از دهه ۱۳۹۰ که ۸۰ درصد آن به دوره فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم مربوط است به‌عنوان دهه از دست رفته اقتصاد یاد می‌شود. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با انتقاد از شرایط فعلی اعلام کرده است که «صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد. از سال ۹۷ تا الان مردم با تورم حدود ۴۰ درصد روبه‌رو هستند، الان تورم دی ماه نسبت به دی ماه سال قبل، ۴۳ و اندی درصد است و حتماً تا پایان سال هم بالاتر می‌رود. فرهنگی و کارمند ناراضی می‌شوند. حقوق کم می‌شود، کارگر ناراضی می‌شود، سفره مردم کوچک می‌شود. دومین موضوعی که خواهم گفت این است که مسئله معیشت مردم را جدی بگیرید. صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد.»

جدای از سخنان مسئولان دولت قبل که عمدتاً رنگ و بوی سیاسی دارد، با نگاهی به آمار‌های رسمی می‌توان گفته‌های آن‌ها را راستی‌آزمایی کرد تا مشخص شود در چه دولتی سفره مردم کوچک شده و تعداد فقرا افزایش یافته است. هر چند به طور قطع دولتمردان سیزدهم نیز از شرایط امروز اقتصاد کشور که ریشه در ناکارآمدی و کژی‌های دهه قبل دارد؛ رضایت ندارند، اما به گواه آمار رسمی، تلاش‌های دولت برای تغییر این شرایط و بازگرداندن قطار اقتصاد به ریل اصلی نتایج مثبت ملموسی به همراه داشته است. بررسی آمار‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های توزیع درآمد نیز سقوط کرده است. فقر مطلق در این دوره سه برابر شده است.

رشد سه برابری فقر مطلق در دولت قبل در حالی است که شاهد کاهش شدید آن در دولت ماقبل دولت روحانی بوده‌ایم. در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) حدود ۶.۲ درصد جمعیت ایران با فقر مطلق مواجه بوده‌اند. این رقم در سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) تقریباً نصف می‌شود و به ۲.۹ درصد کاهش می‌یابد. در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۵) نیز با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نسبت افراد دارای فقر مطلق به کل جمعیت ایران تقریباً یک پنجم می‌شود و به ۰.۶ درصد می‌رسد. این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۰.۲ درصد کاهش می‌یابد که کمترین رقم ثبت شده برای فقر مطلق در ایران در آمار بانک جهانی است.

علاوه بر بانک جهانی، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی به پدیده فقر مطلق در دهه گذشته پرداخته است. براساس این گزارش، نرخ فقر مطلق با روندی افزایشی از ۱۹.۴ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۳۴.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید و طی این مدت بیش از ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند.

بیش از ۱۱ میلیون نفر زمانی به زیر خط فقر سقوط کردند که بار‌ها به دولت روحانی هشدار داده می‌شد که کشور را معطل برجام نکند و با اتخاذ سیاست‌های مناسب و اصولی اقتصادی مانع از افزایش تورم و گرانی‌ها شود. اما روحانی در آن ایام حتی مشکلات آب خوردن مردم را هم به برجام و تحریم گره زده بود! نکته مهم اینجاست که با افزایش قیمت مواد غذایی بخصوص از سال ۱۳۹۷ و کاهش درآمدها، خانوار مجبور شده تا سهم بیشتری از هزینه‌هایش را به خوراک اختصاص دهد؛ از این‌رو سهم خوراک از هزینه‌های خانوار از ۲۹ درصد در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است. سهم مسکن از کل هزینه‌های خانوار به‌عنوان دیگر کالای ضروری نیز از ۲۳ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • رنکینگ توپ طلا: صعود امباپه و کین، سقوط هالند