Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهابی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به مطالعات انجام گرفته در حوزه تعیین حریم و بستر رودخانه های استان گفت:طی ۲ سال گذشته هزار کیلومتر نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌های استان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال نیز نقشه‌برداری و مطالعات تعیین حریم و بستر هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که روند مناقصه ۵۷۰ کیلومتر آن در حال انجام است.

شهابی اظهار کرد: نقشه‌های این حدود بستر و حریم به منظور جانمایی در سامانه کاداستر در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و به منظور جانمایی در طرح‌های هادی و تفصیلی در اختیار اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی قرار گرفته است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: حد و بستر رودخانه‌ها به منظور جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی هنگام عبور سیلاب‌ها، رفع تصرفات غیرقانونی مجاوران رودخانه‌ها و شناسایی محدوده‌های حاکمیتی دولت تعیین می‌شود.

او ادامه داد: بر پایه نظام حقوقی کشور، مدیریت رودخانه به شکل عام با مشخصه‌های فنی و حقوقی توسط قانونگذار تعیین شده و وزارت نیرو مکلف است طبق قانون، مدیریت حریم و بستر رودخانه‌ها شامل هرگونه نظارت بر تصرف‌های غیرمجاز، پاسخگویی به استعلام‌ها و بررسی وضعیت مالکیت افراد مجاور رودخانه‌ها را انجام دهد.

شهابی بیان کرد: رفع تصرف بستر رودخانه‌ها در جهت صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و با هدف عبور ایمن سیلاب و پیشگیری از هرگونه خسارت جانی و مالی به شهروندان انجام می‌شود.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: پارسال ۶۳.۷ کیلومتر در قالب ۱۶۱ هکتار حریم و بستر رودخانه در خراسان جنوبی با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رفع تصرف و آزادسازی شد.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بستر رودخانه بنیاد مسکن نقشه برداری حریم و بستر رودخانه ها تعیین حریم و بستر خراسان جنوبی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

رودخانه علی سالار در جاده روستای جوزردان و روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی واقع شده است. در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با بارش باران همراه شده است، این رودخانه نیز بر اثر بارش شدید باران جان تازه گرفت و پرآب شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: مهدی آگینه - خراسان جنوبی

 

بیشتر بخوانید:

خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد