Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@16:44:28 GMT

کشتی ایران در المپیک؛ میرزازاده باخت، نجاتی حذف شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۸۵۹

کشتی ایران در المپیک؛ میرزازاده باخت، نجاتی حذف شد

فرارو: فرنگی کاران ایران از امروز کارشان را در بازی‌های المپیک شروع کردند و امین میرزازده در ۱۳۰ کیلوگرم و علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش فرارو، امین میرزازاده نماینده ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در اولین دیدار خود در المپیک ۲۰۲۰ برابر حریف کره‌ای با نتیجه ۶ بر ۰ به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، اما در دور دوم با لوپز از کوبا به رقابت پرداخت که در پایان بانتیجه ۸-۰ رقابت را واگذار کرد. لوپز در دور بعد با رضا کایالپ از ترکیه رقابت می‌کند و در صورت پیروزی، میرزازاده به گروه شانس مجدد باز خواهد گشت.

همچنین علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در اولین دیدار خود برابر ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۵ به دلیل امتیاز درشت حریف شکست خورد. با شکست آرمن ملکیان از ارمنستان مقابل حریفش، علیرضا نجاتی از ادامه مسابقات وزن ۶۰کیلوگرم کشتی فرنگی، اما خیلی زود از بازی‌های المپیک کنار رفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: میرزازاده علیرضا نجاتی کشتی فرنگی المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید

در فاصله ۹۳روز مانده تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران موفق شد به مدد تاریخ‌سازی ژیمناستیک و قایقرانی و ادامه درخشش کشتی‌گیران، ۱+۳۱ سهمیه المپیک کسب کند. این درحالی است که سهم کشتی از تعداد سهمیه‌های کاروان ایران ۳۶.۶ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تنها ۹۳ روز دیگر تا شروع یکی از هیجان‌انگیزترین و سطح بالاترین تورنمنت‌های ورزشی جهان باقی است. رقابتی که کاروان ورزشی ایران برای حضور در آن تاکنون موفق به کسب ۱+۳۱ سهمیه شده و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این امکان وجود دارد که تعداد سهمیه‌های ایران به عدد ۳۵ برسد.

هشت رشته شمشیربازی، کشتی (آزاد و فرنگی)، قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، وزنه‌برداری، ژیمناستیک و تکواندو درحالی برای ایران سهمیه کسب کرده‌اند که به مدد ادامه درخشش کشتی ایران در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا در بیشکک قرقیزستان تعداد سهمیه‌ها در ورزش اول کشور به عدد ۱۱ رسید.

کشتی آزاد ایران تاکنون در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شده است و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم تکلیف مشخص نیست.

در کشتی فرنگی نیز ملی‌پوشان کشورمان که پیش از این در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ شده بودند در پایان رقابت‌های گزینشی قاره آسیا موفق به کسب دو سهمیه در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم شدند تا با تکمیل پازل شش تایی کشتی فرنگی، تعداد سهمیه‌های کشتی به عدد ۱۱ برسد و این رشته ورزشی ۳۶.۶ درصد از سهمیه‌های کسب شده کاروان المپیک را به خود اختصاص دهد.

شمشیربازی ایران نیز سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی (در مجموع سه سهمیه) کسب کرد و با چهار شمشیرباز راهی پاریس خواهد شد و به گفته مسئولان مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، به محض رقابت نماینده چهارم شمشیربازی کشورمان در المپیک، بلافاصله این سهمیه به نام ایران ثبت می‌شود و به همین دلیل تعداد سهمیه‌های شمشیربازی از سوی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به صورت سه+ یک محاسبه می‌شود.

تیراندازی ایران نیز تاکنون چهار سهمیه المپیک توسط هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر و محمد بیرانوند در اهداف پروازی کسب کرده است.

یک سهمیه وایلد کارت نیز به دوچرخه‌سواری ایران تعلق گرفته است.

در رشته وزنه‌برداری نیز علی داودی در دسته فوق سنگین و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم دو سهمیه برای ایران دشت کرده‌اند و این احتمال نیز وجود دارد که رضا دهدار نیز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم صاحب سهمیه شود.

پیش از این تکواندوی ایران نیز چهار سهمیه توسط ناهید کیانی (۵۷-)، مهران برخورداری (۸۰-)، مبینا نعمت‌زاده (۴۹-) و آرین سلیمی (۸۰+) به‌دست آورده است.

قایقرانی در دو رقابت اخیر کسب سهمیه به میزبانی کره‌جنوبی و ژاپن خوش درخشید و با ثبت یک رکورد تاریخی، بیشترین سهمیه‌ها در تاریخ المپیک را برای این رشته ثبت کرد.

فاطمه مجلل در روئینگ یک نفره سنگین وزن بانوان نخستین سهمیه قایقرانی ایران را به نام خود سند زد تا بلافاصله مهسا جاور و زینب نوروزی نیز با کسب نخستین سهمیه تاریخی قایقرانی ایران در روئینگ دونفره سبک وزن بانوان افتخاری دیگری در کارنامه قایقرانی کشورمان ثبت کنند.

در آب‌های آرام نیز محمدنبی رضایی در کانو یک‌نفره هزار متر و علی آقامیرزایی در کایاک یک‌نفره هزار متر موفق به کسب دو سهمیه المپیک شدند تا قایقرانی ایران در مجمع صاحب پنج سهمیه المپیک شود.

آخرین و یکی از تاریخی‌ترین سهمیه‌های المپیک ایران هم فعلاً توسط ژیمناستیک کسب شد تا مهدی الفتی اولین ژیمناست ایرانی باشد که در ۶۰ سال گذشته در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

به این ترتیب کاروان ورزشی ایران تاکنون توسط هشت ورزشکار دختر و ۲۴ ورزشکار پسر موفق به کسب ۳۱+ یک سهمیه المپیک شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747406

دیگر خبرها

  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز