Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: امسال با برپایی کلاسها عملی و دوره‌های آموزشی به ۲ هزار نفر از شهروندان ساکن مناطق حاشیه شهرهای استان، مهارت‌های فنی آموزش داده شد.

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی افزود: در این مدت ۷۶ دوره آموزش مهارتهای فنی در حاشیه شهرهای خراسان رضوی که بخش عمده آنها مربوط به مشهد بود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اغلب متقاضیان آموزشهای مهارتی در حاشیه شهرها را بانوان تشکیل می‌دهند ادامه داد: هزار و ۶۰۰ نفر این افراد توسط آموزشگاههای آزاد و ۴۰۰ نفر توسط بخش دولتی آموزش دیدند.

۱۳ درصد از کل مساحت کلانشهر مشهد منطقه حاشیه‌نشین تلقی می‌شود. ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری در حاشیه آن سکونت دارند. شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در غرب خراسان رضوی نیز پس از مشهد دومین شهر استان دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین است. ۸۰۰ هکتار از وسعت سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه محسوب می‌شود. شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی از دیگر شهرهای دارای مناطق حاشیه در این استان است. ۲۶۴ هکتار از مساحت هزار و ۴۱۶ هکتاری شهر کاشمر سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر با مشکلات اجتماعی، عمرانی و فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: پارسال در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ نفر توسط آموزشگاههای آزاد و هزار و ۵۰۰ نفر توسط بخش دولتی در این استان مهارت‌آموزی شدند.

وی افزود: ارائه آموزشهای مهارتی در شرایط شیوع کرونا با ظرفیت محدود و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام می‌شود زیرا بخشی از آموزشهای مهارتی امکان ارائه از طریق آموزش مجازی را ندارند.

رحیمی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال چهار میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۹۳ نفرساعت در ۲ بخش آموزشگاههای دولتی و آزاد این استان آموزشهای مهارتی ارائه شد.

وی گفت: این آموزشها در قالب ۲۵ هزار و ۵۳۶ نفردوره به علاقه‌مندان و متقاضیان در سطوح جوانان، شاغلان، آموزشهای قبل از کار، دانشجویان، سربازان و دیگر افراد ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: پارسال ۲۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۱۱ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در هر دو بخش دولتی و آزاد به متقاضیان ارائه شد که ۱۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۵۱ نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد بوده است.

۹۹۰ آموزشگاه آزاد و ۴۹ مرکز دولتی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی حاشیه نشینان آموزش فنی و حرفه ای آموزشهای مهارتی خراسان رضوی حاشیه شهر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی عنوان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوانح شهری خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز