Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@16:43:43 GMT

کشتار دام سنگین در مشهد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۴۹۲۹

کشتار دام سنگین در مشهد افزایش یافت

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال میزان کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش قدس آنلاین،  احمد داوطلب افزود: کشتارگاه صنع j ی مشهد،  نیمی از کشتار دام سنگین استان را بر عهده دارد و طبق عملکرد ارائه شده افزایش کشتار در سه ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بسیار بالا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموعا در سه ماه نخست امسال ۳۰ هزار و ۹۲۷ راس دام سنگین کشتار شده است، به این معنی که کشتار ماهانه ۷ هزار راس اکنون به بیش از ۱۰ هزار راس افزایش یافته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشتار در این بخش در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن در کشتارگاه صنعتی مشهد ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: کشتار دام سنگین در سال ۹۸ به تعداد ۵۰ هزار و ۲۳۱ راس بود که در سال ۹۹ به ۸۵ هزارو ۶۷۰ راس رسید و در این میان کشتار دام مولد نیز از ۳۸ درصد سال ۹۸ به ۴۷ درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

داوطلب در ادامه  بدون اشاره به سهم کشتار دام مولد در بهار امسال گفت: با توجه به روند افزایش کشتار از سال گذشته قطعا امسال نیز شاهد افزایش آمار این بخش هستیم.

وی اضافه کرد: افزایش کشتار دام سنگین در خراسان رضوی به دو مشکل مهم در حوزه نهاده‌های دامی شامل تامین آن و گرانی نهاده مرتبط است.  

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: علاوه بر تنگناهای ناشی از تامین نهاده‌های دامی، وارداتی بودن آن سهم اصلی را در بروز مشکلات این حوزه دارد.  

وی ادامه داد: گرانی نهاده‌های دامی، فقدان تناسب بین قیمت محصولات با افزایش هزینه‌های تولید، موجب تراز منفی اقتصادی برای واحدهای دامپروری شده است.

داوطلب گفت: مجموع این مشکلات و تداوم آنها بدون پیدا شدن راه‌حلی برای آن، ضرر و زیان وارده به دامداران را افزایش داده و آنها را به ناچار به سوی کشتار دام سوق داده است.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است. سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دام سنگین کشتار دام سنگین خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان با اشاره به اتفاق رخ داده در مراسم امروز چهارشنبه، رژه روز ارتش در مشهد اظهارکرد: این موضوع به دلیل نقص فنی در سیستم آب‌پاش یکی از خودروهای فراجا رخ داده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در رژه امروز ارتش در مشهد که کلیه نیروهای مسلح به نمایش تجهیزات خود پرداختند، در زمان رژه خودروهای فراجا، خودروی آب‌پاشی که قصد عبور از مقابل جایگاه را داشت با نقص فنی مخزن آب روبه‌رو می‌شود. در این زمان و بلافاصله بعد از فعال‌شدن دستگاه آب‌پاش، راهبر خودرو تلاش می‌کند تا آن را قطع کند که موفق می‌شود و به مسیر خود نیز ادامه می‌دهد.

سردار نگهبان افزود: در بسیاری از مانورها و رژه‌های نظامی این موضوعات ممکن است ناخواسته رخ دهد. در رژه امروز ارتش در مشهد نیز نیروی انسانی دخالتی نداشته است و هیچ گونه مشکلی نیز در برگزاری رژه روز ارتش به وجود نیامده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • ماجرای ماشین آب‌پاش در رژه روز ارتش مشهد چه بود؟
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد
  • نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند