Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@10:19:32 GMT

فیلم// داستان فاجعه جمعیتی کشور را در ۴ دقیقه ببینید!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۰۳۱

فیلم// داستان فاجعه جمعیتی کشور را در ۴ دقیقه ببینید!

‍‍‍‍‍‍

کشور ایران رکورددار بیشترین سرعت کاهش نرخ رشد جمعیت و میزان موالید طی سه دهه اخیر در کل جهان شده است؛ در حال حاضر با سقوط نرخ رشد جمعیت به زیر یک درصد و در صورت عدم اصلاح وضعیت فعلی، سونامی سالمندی در انتظار جامعه ایرانی خواهد بود! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کشور ایران رکورددار بیشترین سرعت کاهش نرخ رشد جمعیت و میزان موالید طی سه دهه اخیر در کل جهان شده است؛ در حال حاضر با سقوط نرخ رشد جمعیت به زیر یک درصد (این عدد در آینده‌‌ای نه چندان دور به صفر خواهد رسید!) و در صورت عدم اصلاح وضعیت فعلی، سونامی سالمندی و عدم تامین نیروی مولد مورد نیاز کشور در انتظار جامعه ایرانی خواهد بود!

«جوانی جمعیت و تعالی خانواده» طرح ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس برای افزایش جمعیت/ پیش‌بینی مشوق‌ برای ازدواج جوانانبسته‌شدن "پنجره جمعیتی ایران" طی 30 سال آینده چه تبعاتی برای کشور دارد؟حرکت سلبریتی‌ها برخلاف روندهای جمعیتی/ علاقه به خانواده پرجمعیتزنگ خطر کاهش نرخ جمعیت به صدا درآمد/ طرح مجلس برای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرزندآوری کاهش جمعیت فرزندآوری کاهش جمعیت نرخ رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل

سید محمد اعتمادی در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل ۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۶۱ پرونده تشکیل شده و برای ۴۰۰ خانواده زمین واگذار شده در حال واگذاری است که نیاز است در تسهیل روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

او با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان گفت: نیاز است در فرهنگ سازی در این حوزه اقدامات عملی و سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف از جمله فرهنگی و تسهیلات و اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل تشکیل می‌شود و این کارگروه‌ها باید مشکلات و مطالبات در این حوزه را بررسی و راهکاری‌های لازم را ارائه دهند.

اعتماد اعجازی بر روند تسهیل ارائه تسهیلات به طرح جوانی جمعیت توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: نیاز است در این حوزه بانک‌های عامل هم همکاری لازم را داشته باشند.

او تصریح کرد: از بانوان هم در دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی هم حمایت‌های لازم باید صورت گیرد تا این بانوان مشکلاتی نداشته باشند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد
  • ضربه پنالتی فاجعه بار آنته بودیمیر در دقیقه 97 بازی اوساسونا و والنسیا / فیلم
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل