Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@08:32:54 GMT

آزادی ۹۴ زندانی جرائم عمومی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۰۴۵

آزادی ۹۴ زندانی جرائم عمومی در لرستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،محمد رزم،رییس دادگستری لرستان اظهار کرد: ۴۰ نفر از این افراد از زندان مرکزی، ۲۱ نفر از اردوگاه حرفه‌آموزی پارسیلون، ۲۷ نفر از سطح سایر زندان‌های استان با بدهی مالی و ۶ نفر نیز با قطعیت حکم آزاد شدند.

رزم بیان داشت: همچنین به تمامی زندانیان و محکومان مالی و جرایم غیر عمد واجد شرایط در زندان‌های استان به مدت ۲۰ روز مرخصی اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش جمعیت کیفری را یک سیاست راهبردی در قوه قضائیه عنوان و اظهار کرد: بند ۵۰۰ نفره زندان مرکزی خرم‌آباد افتتاح شد و در حالیکه سرانه فضای اقامتی و اداری به ازای هر زندانی در استان، ۱۰ مترمربع است با افتتاح این بند و همچنین زندان‌های الیگودرز، پلدختر و دورود طی روز‌های آینده این میزان سرانه به متوسط کشوری و معادل ۱۲ مترمربع خواهد رسید.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور کاهش جمعیت کیفری گفت: به صورت روزانه بر صدور قرار‌های تامین کیفری به منظور جلوگیری از بازداشت زندانیان نظارت می‌شود، ضمن اینکه در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس، تعداد ۷۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شده اند.

رزم به انجام ۲ نوبت پایش و غربالگری زندانیان استان اشاره و تصریح کرد: اعمال دقیق و صحیح سیاست‌های حبس‌زدایی و استفاده از تاسیسات نوین حقوقی مانند تعویق کیفری، تعویق صدور حکم، تخفیف و تعلیق مجازات در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قضات استان به صورت فردی و دسته‌جمعی به طور مستمر از زندان‌های سراسر لرستان بازدید می‌کنند، به‌گونه‌ای که سال گذشته هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به استفاده ۱۰۵ زندانی از دستبند و پابند الکترونیکی گفت: این امکان در راستای مجازات جایگزین حبس برای زندانیان ایجاد شده است و علاوه بر این کمیسیون عفو و تخفیف مجازات در سطح استان فعال است و طی ۲ سال گذشته، ۷۰۰ زندانی توانستند از عفو و بخشودگی استفاده نمایند.

رزم به انجام ۲ هزار و ۶۱۷ مورد دادرسی الکترونیکی در استان اشاره و تصریح کرد: با تهیه امکانات و زیر ساخت‌های لازم، ارتباط بین زندان‌ها و محاکم برقرار و بازجویی، تعقیب و محاکمه متهمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این امر مزایای بسیاری همچون جلوگیری از تردد بی‌مورد زندانی در سطح شهر، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها را بدنبال دارد.

وی همچنین بیان کرد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از زندانیان با کمک ستاد دیه و خیران آزاد شدند و شورای حل اختلاف ویژه زندان‌های استان نیز پارسال ۴۰۰ زندانی را با وساطت ریش سفیدان و اخذ رضایت شاکیان آزاد کرد.

رزم با اشاره به اعطای هفت هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان در سال گذشته افزود: پارسال ۶۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

وی همچنین گفت: ۶۰ درصد از محکومان زندان‌های لرستان در زمینه اشتغال مولد و درآمدزایی مشغول به کار و در بخش‌هایی مانند خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی، نجاری، تولید ماسک و دستمال کاغذی، بسته بندی گیاهان دارویی و حفظ منابع طبیعی فعال هستند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری لرستان آزادی زندانیان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فرهنگی بازنشسته یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی محمدی فرهنگی بازنشسته یزدی با حضور در ستاد دیه استان یزد و بررسی پرونده‌های مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.

این فرهنگی بازنشته در این خصوص گفت: این مبلغ از طرف مادر مرحوم ” عباس طاهری” که در سال ۱۴۰۰ فوت کردند و ساکن استان تهران هستند به نیت شادی روح آن مرحوم اهدا شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • کمک فرهنگی بازنشسته یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند