Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-24@01:47:48 GMT

مدال، رویای دور کایاک

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۰۵۳

مدال، رویای دور کایاک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کایاک ایران از سال ۲۰۰۸ یعنی از المپیک پکن در این رقابت های بسیار مهم شرکت می کند اما تاریخچه رقابت های کانو و کایاکاک در المپیک بسیار بیشتر از این حرف هاست. در واقع از سال ۱۹۲۴ رقابت های کانو و کایاک در رشته های المپیک گنجانده شد.

بعد از آن کانو و کایاک در ۱۹ دوره دیگر المپیک حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز راه کانادا قهرمان بی چون و چرای این رشته بود. بعد از آن نوبت به اولین و آخرین قهرمانی قایقرانان اتریشی رسید. البته آنها در ادوار بعدی هم مدال گرفتند اما هرگز در مجموع قهرمان نشدند. در المپیک‎های بعدی نوبت به قایقرانانی از سوئد و فنلاند رسید تا تسلط خود را نشان بدهند. سپس رومانی بود که در رشته پرتلاطم قایقرانی کانو و کایاک عنوان قهرمانی را به دست آورد.این اتفاق در المپیک ۱۹۵۶ رخ داد.

در دوره های بعدی هر چند شوروی سابق سلطه خود را بر کانو و کایاک المپیک در پنج دوره نشان داد و مجارستان و نیوزلند هم قدرت خود را با کسب چند مدال طلا و قهرمانی نشان دادند اما در تمام دوره های اخیر این قایقرانان آلمانی بودند که مدال ها را درو کردند.

ایران هرگز در این رشته المپیکی مقام قابل توجهی به دست نیاورده و سهم ایران از مدال ها صفر بوده است.

به هر حال در تاریخ رقابت های کانو آلمان ۳۲ مدال طلا دارد.

حالا قرار است علی آقامیرزایی در مرحله گروهی  و یک چهارم نهایی کایاک ۱۰۰۰متر مردان از ساعت پنج صبح دوشنبه به وقت تهران به آب بزند؛ آن هم در حضور رقبایی که از آلمان و مجارستان هستند. ایران امیدی برای کسب مدال دارد؟

علی آقامیرزایی برای رسیدن به المپیک توکیو در رقابت های انتخابی تیم ملی موفق شد پیمان قویدل را پشت سر بگذارد.

یک مدال غیرمنتظره می تواند در انتظار کاروان ورزشی ایران باشد؟ برای تحقق این رویا علی آقامیرزایی باید دست به کار بزرگی بزند.

البته از آنجایی که بسیاری از رشته های قایقرانی در ایران راه اندازی شده است کسب مدال در کایاک از جمله های کارهای بزرگی به شمار می رود که امکان عملی شدن آن تقریبا کم است.

۵ کشور برتر در زمینه کسب مدال قایقرانی:

۱-آلمان با ۳۲ طلا و مجموع ۷۰ مدال

۲-شوروی سابق با ۲۹ طلا و مجموع ۵۱ مدال

۳-مجارستان با ۲۵ طلا و مجموع ۸۰ مدال

۴-سوئد با ۱۵ طلا و مجموع ۳۰ مدال

۵-آلمان شرقی سابق با ۱۴ طلا و مجموع ۳۰ مدال

۲۵۲ ۲۵۲

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک قایقرانی المپیک قایقرانی کانو و کایاک طلا و مجموع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات قایقرانی آب‌های آرام و روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه از ۳۰ فروردین تا دوم اردیبهشت در دو کشور ژاپن و کره جنوبی پیگیری شد که حاصل تلاش تیم‌های ایران کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه بود.
این دو رویداد در حالی برگزار شد که آخرین میدان برای کسب سهمیه المپیک برای قایقرانی ایران محسوب می‌شد. دو تیم قایقرانی ایران با حداقل نفرات و به شکل یک تیم کیفی راهی توکیو و چونگجو شده بودند.
صید سه مدال و دو سهمیه برای کانوئینگ سواران در توکیو حاصل تلاش نمایندگان کشورمان در بخش آب‌های آرام کسب دو سهمیه انفرادی کانو و کایاک مردان بود.
نتایج کلی قایقرانان ایران در بخش آب‌های آرام به این ترتیب است:
علی آقا میرزایی در ماده کایاک هزار متر مردان با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه المپیک شد.
نبی رضایی در ماده کانوی هزار متر مردان با کسب مدال طلا سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را دریافت کرد.
اما در رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه که از ۳۱ فروردین در چونگجوی کره جنوبی آغاز و امروز یکشنبه دوم اردیبهشت با برگزاری فینال مواد مختلف به کار خود پایان داد. حاصل تلاش پاروزنان ایران در این بخش دو سهمیه با ارزش توسط دختران قایقران بود.
در آخرین روز این مسابقات فاطمه مجلل در ماده روئینگ زنان با کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا اولین سهمیه را برای این رشته به نام ایران ثبت کرد.
در ادامه، تیم دو نفره زنان ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی با ایستادن در رده دوم ضمن کسب مدال نقره یک سهمیه تاریخی را برای قایقرانی دونفره کشورمان از آن خود کردند. این سهمیه به دلیل تیمی بودن سهمیه برای ایران بسیار با ارزش است.

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید/ آقامیرزایی کایاک را به پاریس برد
  • سهرابیان: کسب ۵ سهمیه برای ورزشکاران قایقرانی قوت قلب است/ می‌توانستیم در کایاک ۲ نفره و کانو هم سهمیه بگیریم
  • قایقرانی به چهار سهمیه المپیک رسید
  • قایقران مازندرانی المپیکی شد
  • کسب دومین سهمیه قایقرانی؛ محمدنبی رضایی با طلا المپیکی شد
  • رضایی با کسب مدال طلا المپیکی شد
  • دختران قایقران ایران تاریخ‌سازی کردند