Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد کمیته کارشناسی برای تعیین هزینه هر ساعت-صندلی پرواز تشکیل شده و بر اساس نتایج این کمیته در نشستی فوق‌العاده برای نرخ بلیت هواپیما تصمیم‌گیری شود.

به گزارش برنا از وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای این شورا در محل ساختمان دادمان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیت هواپیما یکی از دستورات این نشست بود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست و در جمع‌بندی موارد مطرح شده گفت: ضروری است که انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از اقدام ناهماهنگ با شورای عالی هواپیمایی کشوری در افزایش نرخ بلیت هواپیما خودداری کند.

اسلامی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما ادامه داد: در نرخ‌گذاری، دو مساله اهمیت دارد. یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد ایرلان‌ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است.

وی افزود: هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیت هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختلاف نظر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در محاسبه قیمت هر صندلی-ساعت پرواز هواپیما گفت: ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق نظر برسیم. 

گفتنی است در پایان مقرر شد این کمیته کارشناسی در اسرع وقت تشکیل شده و بر اساس نتایج آن، در نشست فوق‌العاده شورای عالی هواپیمایی کشوری برای نرخ بلیت هواپیما تعیین تکلیف شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا وزیر راه و شهرسازی هواپیما راه و شهرسازی درآمد جامعه صنعت قیمت بلیت هواپیما دولت کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری شورای عالی هواپیمایی کشوری شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما کمیته کارشناسی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود

سازمان هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به شرایط غیر مترقبه حاکم بر پرواز‌های کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه‌های داخلی و بین المللی بخشنامه‌ای به شرح زیر به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد:

وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده، اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری شده رزرو و صادر شود.

بدیهی است این سازمان جهت انتقال هرچه سریع‌تر این مسافران در مسیر‌های داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوز‌های پروازی فوق العاده اقدام خواهد کرد.

وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ است و مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید مطابق شرایط involuntary (غیرارادی) بدون کسر جریمه استرداد شود.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید شرایط فوق الذکر را به طریق موثر به اطلاع نمایندگی فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت پذیرد.

منبع: تسنیم

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه
  • پول بلیط مسافران پروازهای باطل شده استرداد می‌شود
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی برای پروازهای باطل‌شده
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • پرواز‌های فرودگاه امام تا ساعت ۶ صبح فردا باطل شد
  • بازگشت وجه بلیت سفر‌های هوایی لغو شده
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) تا ساعت ۶ صبح فردا باطل شد
  • قیمت نهایی بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند