Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس خانه معدن خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد محصولات معدنی به ویژه سنگ‌ها به خارج از استان حمل می‌شوند که به دلیل دسترسی نامناسب به سیستم حمل و نقل، قیمت تمام شده بالایی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا باقری شامگاه شنبه در سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی در سال جاری که با حضور استاندار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، بر پیگیری فعالان بخش معدن استان برای بهسازی و بازگشایی جاده نهبندان - شهداد  تاکید کرد و اظهار داشت: مسدود بودن این مسیر بر اثر سیل از 2 سال قبل مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور افزود: در حال حاضر با کمبود سیستم حمل و نقل مواد معدنی در استان مواجه‌ هستیم که با اختصاص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به شرکت‌های حمل و نقل استان باید ناوگان حمل و نقل تقویت شود.

رئیس خانه معدن استان خراسان جنوبی بیان کرد: اطلاعات محموله‌های بخش معدن شامل مبدا، مقصد، تناژ و نوع محموله باید به صورت فصلی از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام شود.

باقری گفت: برای جلوگیری از اختلال و برقراری تعادل در سیستم حمل و نقل مواد معدنی، شرکت‌های حمل و نقل توسط انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالا به انعقاد قرارداد با معدن‌داران و تامین نیازهای حمل و نقلی مربوطه موظف شوند.

باقری گفت: پیشنهاد می‌کنیم در مورد تخصیص سهمیه لوازم یدکی به ویژه لاستیک به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای توسط سازمان صمت استان از وزارت متبوع پیگیری شود.

وی خواستار پیگیری در مورد استفاده از کامیون‌های عبور موقت در تردد داخل استان توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استانداری شد و افزود: اداره راهداری در زمینه ورود ماشین‌آلات دست دوم (کامیون) با تخفیفات گمرکی به استان پیگیری لازم را داشته باشد.

معاون وزیر کشور: 76هزار و 835 طرح‌‌ نیمه‌تمام در حوزه صنعت و صنایع معدنی ایران شناسایی شد‌/ معرفی مدیران ‌تعلل‌کننده‌ تولید به دادستانی و بازرسییادداشت| صدمات جبران ناپذیر قطعی برق به صنایع معدنی کشور

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بیان کرد: با توجه به اعلام رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای بیرجند درباره وجود سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در بخش حمل و نقل استان (سرمایه‌گذاری داخلی با شرایط 20 درصد آورده و 80 درصد تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذار خارجی با شرایط اجازه ورود خودرو و تعهد به حمل بارهای استان و نیاز به سرمایه‌گذاری در این بخش)، موضوع از طریق ستاد توسعه خاوران پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: در حال حاضر 90 درصد محصولات معدنی به ویژه سنگ‌ها به خارج از استان حمل می‌شوند که به دلیل دسترسی نامناسب به سیستم حمل و نقل، قیمت تمام شده بالایی دارند.

رئیس خانه معدن استان خراسان جنوبی افزود: قیمت پایه مواد معدنی سال قبل براساس درصدی از قیمت فروش ماده معدنی تعیین و منجر به این شد که در حقوق معدنی معدنکاران با مشکلاتی مواجه شویم.

باقری بیان کرد: فاصله دور از محل مصرف (واحدهای فرآوری معدنی)، نبود صنایع فرآوری معدنی داخل استان و نبود برق در جاده‌های معدنی که باعث شده معدنکاران از نیروگاه‌های کوچک استفاده کنند سبب بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات معدنی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان شده است.

وی گفت: در کارگروهی در این زمینه پیشنهاد شد با همکاری سازمان صمت به سمتی برویم که برای استان‌های کمتر توسعه یافته مانند خراسان جنوبی یا سیستان و بلوچستان که واحدهای فراوری معدنی ندارند به میزان 70 درصد تخفیف قائل شوند.

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی یادآور شد: قیمت مواد معدنی بسیار متنوع و بسته به کیفیت و بازار ماده معدنی دارد بنابراین متاسفانه سازمان صمت استان ابزاری در دست ندارد تا قیمت میانگین و عادلانه‌ای برای پایه مواد معدنی اعلام و آن را در سطح استان اجرا کند.

باقری اظهار داشت: پیشنهاد مشخص ما به عنوان عضو کمیسیون معادن توجه به حداقل فاکتورهای صادره است تا امکانی برای فعالیت‌ها به معدنکاران داده شود چراکه با برگشت نرخ دلار شرایط تورمی را داریم و قیمت‌هایی که این مواد صادر می‌شد، برگشت داده شده و رقابت را از دست داده است.

ظرفیت معادن استان خراسان جنوبی 2 برابر شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار داشت: از سال 93 تاکنون ظرفیت معادن استان 2 برابر شده است که اگر این ظرفیت به ما اعلام شود می‌توانیم شهرستان‌ها را در حوزه حمل و نقل مواد معدنی ظرفیت سنجی کنیم.

اسدالله جلال‌زاده افزود: برای تامین سیستم حمل و نقل مواد معدنی برخی شهرستان‌ها با رانندگان وارد معامله شده‌اند همچنین در شهرستان طبس معدنکاران با شرکت خصوصی وارد عقد قرارداد شده و مشکلی برای حمل و نقل ندارند.

وی بیان کرد: مجوز واردات پنج هزار دستگاه کامیون به کشور داده شد که تاکنون هزار و 200 دستگاه ترخیص و وارد کشور شده است که از این تعداد مجوز 50 دستگاه کامیون برای استان اخذ شده و تاکنون 9 دستگاه ترخیص شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: درخصوص مشکل جاده نهبندان - شهداد هم موضوع باید از طریق استان کرمان پیگیری و اجرا شود.

240 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهسازی محور کرمان شهداد نیاز است

استاندار خراسان جنوبی هم به پیگیری‌های صورت گرفته با وزیر راه، استاندار و مدیرکل راهداری کرمان اشاره کرد و گفت: بهسازی محور شهداد کرمان اعتبار ویژه می خواهد.

حمید ملانوری شمسی اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته بالغ بر240 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهسازی این محور نیاز است.

انتهای پیام/250/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل مواد معدنی استان خراسان جنوبی شرکت های حمل و نقل سیستم حمل و نقل رئیس خانه معدن محصولات معدنی قیمت تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری، کشور به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری دریافت کرده است، گفت: با این وجود استان‌های دامنه جنوبی البرز مانند تهران، سمنان و قزوین با کم‌بارشی شدیدی مواجه بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: کشور از ابتدای بهار تا دوم اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد. با توجه به اینکه میانگین بلندمدت بارش طی این بازه زمانی ۳۷ میلیمتر است، بارندگی در سال جاری نسبت به وضعیت نرمال بیشتر بوده و ۱۶ درصد فراتر از میانگین بلندمدت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲ اردیبهشت‌ماه به‌طور متوسط ۱۶۷ میلیمتر بارندگی در کشور ثبت شده که مقدار نرمال به طور میانگین ۱۹۸ میلیمتر است بنابراین حدود ۱۶ درصد بارندگی کشور نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کم‌بارش‌ترین استان‌ها گفت: استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند.

وظیفه ادامه داد: مرکز تا جنوب و جنوب شرق کشور نیز کم‌بارشی‌ قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. فارس۳۰ درصد، هرمزگان با ۲۸ درصد و کرمان ۲۵ درصد  بارش کمتر از نرمال داشته‌اند.

خنکی هوای کشور تا ۲ درجه سلسیوس

وی با اشاره به وضعیت دمای کشور طی یک هفته گذشته اظهار کرد: از نظر دما شرایط تقریباً مناسبی داشته‌ایم البته در روزهای اخیر شمال غرب کشور سردتر از وضعیت نرمال و نیمه شرقی و جنوبی دما زیر نرمال بوده است.

وظیفه افزود: میانگین کشوری دما ۱.۵ تا ۲ درجه خنک‌تر از شرایط نرمال بوده است البته استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل بین ۴ تا ۵ درجه سلسیوس دما بیش از حد نرمال اما هوا در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد حدود ۴ تا ۷ درجه سلسیوس سردتر از میانگین بلندمدت و میانگین کشوری ۱.۸- درجه  ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا ۲ اردیبهشت تقریبا عرض‌های شمالی کشور با بی‌هنجاری (آنومالی) دمایی  ۰.۵ تا ۲.۵ درجه سلسیوس مواجه بودند.  شرایط دمایی در استان‌های تهران، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب و شمال غرب نرمال و بیش از نرمال بوده است. در عرض‌های جنوبی تقرییا شرایط نرمال دمایی را تجربه کردیم.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: به‌طور کلی طی اردیبهشت ماه میزان بارندگی به‌طور نسبی نسبت به فروردین حدود ۵۰ درصد در بازه بلندمدت کمتر است. توقع داریم میزان بارش در اردیبهشت ماه نرمال با گرایش به بیش از نرمال باشد اما در استان‌هایی مانند قزوین و تهران بارش‌ها به گونه‌ای نیست که کمبود بارش سال آبی جاری ( ۷ ماهه اخیر) را  جبران کند بنابراین استان‌هایی مانند تهران، قزوین، سمنان، خراسان رضوی با تابستانی مواجه می‌شوند که هوا یک تا دو درجه سلیسیوس بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت: از سوی دیگر به‌طور نسبی با کم‌آبی شدیدی مواجه می‌شویم چرا که این استان‌ها در حال گذراندن چهارمین سال پی در پی خشکسالی هستند. وقتی آورده آب‌های سطحی کاهش می‌یابد، فشار بر منابع آب زیرزمینی به‌ویژه در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی برای تامین آب شرب افزایش می‌یابد. در این شرایط همکاری مردم برای مدیریت مصرف آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است