Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - طی چهار ماهه نخست سال جاری، به منظور واردات کالاهای اساسی و ضروری حدود 15 میلیارد دلار تأمین ارز شده است که نسبت به دوره مشابه سال 1399 رشدی بالغ بر 27 درصد را نشان می‌دهد. ضمناً تأمین ارز به منظور واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و دارو (نرخ ترجیحی) با افزایش 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به عدد 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، از میزان فوق 1546میلیون دلار برای ذرت، جو و گندم، 1124میلیون دلار برای دانه‌های روغنی و روغن خام، 1171میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی، 348 میلیون دلار کنجاله سویا تأمین ارز شده است. علاوه بر آن برای سایر کالاها 10.4 میلیارد دلار تأمین ارز شده است که رشدی بالغ بر 15 درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از جمله این کالاها می توان به ماشین آلات اشاره کرد که برای آن 3564 میلیون دلار تامین ارز شده است.
بنابر گزارش اعلامی اداره صادرات بانک مرکزی، صادرکنندگان همچنین طی دوره مورد نظر، حدود 8 میلیارد دلار با نرخ میانگین موزون دلاری معادل 21800 تومان در سامانه نیما اقدام به فروش ارز کرده اند که این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال قبل حاکی از رشد حدود 55 درصدی است.
گفتنی است،در بازه زمانی مذکور در بازار متشکل معاملات ارزی حدود 515 میلیون اسکناس دلار با نرخ میانگین 23247 تومان و حدود 94 میلیون اسکناس یورو با نرخ میانگین 27632 تومان معامله شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشدهای 286 درصدی و 661 درصدی همراه بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد دلار میلیون دلار ارز شده تأمین ارز مشابه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲