Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آبخیز داری و جنگل‌ها بیان کرد: جنگل‌های زاگرس در امتداد شمال غرب و جنوب غرب کشور قرار دارند و ۱۱ استان را دربر می‌گیرند و قریب به ۶ میلیون هکتار وسعت این جنگل‌ها است.

او گفت: این جنگل‌ها مشابه یک سد و دژ محکم نوار غربی را پوشش می‌دهند و مانع تمام ریز گرد‌های خارجی است و ۴۰ درصد از چرخه آب تولیدی کشور از جنگل‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و گونه گیاهی قالب آن‌ها نیز بلوط است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که باید از آن‌ نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: جنگل‌های زاگرس تهدید‌هایی دارند که باید به تمامی آن‌ها رسیدگی شود، یکی از آن‌ها این است که بر اثر خشکسالی و تغییر اقلیم و مشکلات دیگر، دچار آفت و بیماری هستند که برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون هکتار از این جنگل‌ها درگیر بیماری و آفت است که امکان مهار و کنترل آفت‌ها وجود دارد.

منصور گفت: قطع سرشاخه و تنه درخت برای تامین سوخت، روستا‌هایی که در جوار و درون جنگل زندگی می‌کنند، وجود دام مازاد و کشت در زیر اشکوب جنگل، مانع زادآوری طبیعی جنگل می‌شود و مسائل دیگر که البته یکی از مشکلات جنگل‌های زاگرس هم حریق است، سالانه در کشور بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ فقره حریق داریم که آمار ۱۰ ساله این رقم را نشان می‌دهد و متوسط سطحی که درگیر حریق می‌شود، سالانه ۱۸ هزار هکتار است و قریب ۷۰ درصد این حریق‌ها در جنگل‌های زاگرس اتفاق می‌افتد که بعضی از آن‌ها به دلیل صعب العبور بودن، اطفاء حریق آن‌ها کمی سخت است.

این مقام مسئول در خصوص علل این آتش سوزی‌ها گفت: بررسی‌ها نشان داده است که اگر بخواهیم این علل را دسته بندی کنیم به دو دسته عوامل انسانی و طبیعی تقسیم می‌شوند که بیش از ۹۵ درصد عواملی که منجر به حریق می‌شوند، انسانی هستند و ۵ درصد آن هم طبیعی است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق چوب پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند، توضیح داد: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد. یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • (ویدیو) آتش سوزی در محله پامنار؛ یک آتش‌نشان مصدوم شد
  • آتش سوزی در محله پامنار/ یک آتش‌نشان مصدوم شد