Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:05:49 GMT

اجرای حکم رفع تصرف از اراضی ملی مهدی‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۶۴۳

اجرای حکم رفع تصرف از اراضی ملی مهدی‌شهر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بر اساس رأی صادره توسط مقامات قضایی و با حضور پرسنل پاسگاه انتظامی فولادمحله، نماینده حقوقی و یگان حفاظت شهرستان مهدی‌شهر حکم قلع و قمع و رفع تصرف از اراضی ملی این شهرستان اجرا شد.

به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، هشدار داده شده و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفته است و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام خواهند داد.

اقدامات پیشگیرانه از قبیل احداث کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک بین مرز اراضی ملی و اشخاص و گشت‌های شبانه‌روزی و راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار است.

از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند که ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و سوء پیشینه و تخریب بنا‌های احداثی و قطع درختان کاشته شده، متحمل هزینه می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر هم از بهره‌برداران و دوست‌داران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی ملی منابع طبیعی یگان حفاظت اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، ظهر پنجشنبه نهم فروردین در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی، بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی، با اشاره به ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع ملی افزود: برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه‌های منابع طبیعی یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی می‌باشد.

قاسم رحیمی نیا، ضمن پایش عرصه‌های منابع طبیعی منطقه سرگز اسفندقه با پهپاد، از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفتگو و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه‌های ملی، حاضرین را نسبت به اطفا به موقع حریق‌های احتمالی در این منطقه توجیه کرد.

کد خبر 6064278

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود