Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@14:24:45 GMT

هلال احمر دهمین محموله واکسن را وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۷۳۲

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر امروز یکشنبه در فرودگاه امام خمینی جهت توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. خبرگزاری میزان-صبح امروز یکشنبه، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰، دهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی (ره) جهت توزیع سریع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مرحله یک میلیون و ۱۲۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد شد که تاکنون توسط ۱۲ پرواز به کشور منتقل شده است مجموعا ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار دُز واکسن وارد کشور شده است.

جمعیت هلال احمر در تلاش است با کمک سایر دستگاه‌ها و شرکای بین المللی در امر تهیه و انتقال واکسن به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد و امیدوار است درصورت تامین اعتبار لازم، در ماههای آینده بتواند تعهد واردات ۳۰ میلیون دز واکسن را انجام دهد.   بیشتر بخوانید: نمی‌توان از تکنولوژی‌های روز فاصله گرفت   انتهای پیام/ برچسب ها: هلال احمر واردات واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر واردات واکسن کرونا جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در غزه و رفح دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت که این نهاد آمادگی لازم را برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در نوار غزه و منطقه رفح دارد.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای آغاز دور جدید جنگ غزه، حمایت خود را از مردم فلسطین و ساکنان غزه اعلام کرده و بر توقف فوری جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید دارد؛ این موضع با گذشت چند ماه از جنگ غزه با جدیت بیشتری در سطوح و زمینه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

جمعیت هلال احمر ایران نیز در همین چارچوب، برای هرگونه کمک بشردوستانه به مردم غزه اعلام آمادگی کرده است.

در همین رابطه یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: از نخستین روزهای آغاز کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که سبب تحمیل رنج و درد به مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین از سوی این رژیم شد، در حوزه جمعیت هلال احمر با وجود مشکلات، مردم سنگ تمام گذاشتند.

وی درباره کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه، اظهار کرد: گزارش‌ها درباره کمک‌های مردمی جمهوری اسلامی ایران به غزه منعکس شده است؛ از نخستین روزهای آغاز جنگ، کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شد که با ۲ کشتی منتقل شدند، اما محدودیت‌ها سبب شد امکان تخلیه کشتی‌های حامل کمک‌ها، فراهم نشود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ابتدا مجوز ارسال کمک‌ها داده شده بود و قرار بود که بخش عمده‌ای از کمک‌ها با هواپیما به غزه منتقل شود، اما پس از بارگیری کمک‌ها مجوز متوقف شد، اضافه کرد: در حوزه کمک‌های نقدی بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد؛ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و ظرفیت خود رایزنی‌های مختلف را انجام داده است.

سلیمانی درباره تصمیم راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در غزه و در مرز این منطقه برای ارائه خدمات به فلسطینیان، گفت: از همان روزهای اول هم رئیس جمعیت هلال احمر و هم معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر به‌صورت رسمی، مکتوب و شفاهی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اعلام آمادگی کردند؛ جمعیت هلال احمر اعلام کرد که آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در غزه و حتی در رفح را دارد؛ بیش از ۵۳ هزار نفر داوطلب که بیشتر آنها متخصص و از کادر درمان هستند، در سامانه مخصوص اعلام آمادگی کردند تا حضور فیزیکی در غزه داشته باشند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ما همچنان این آمادگی را داریم تا بیمارستان صحرایی را با امکانات کامل در غزه راه‌اندازی کنیم، اما متاسفانه با وجود کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و قوانین بشردوستانه موجود این بستر و زمینه وجود ندارد، گفت: پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی و حمایت آمریکا از این رژیم هرگونه کمک‌رسانی به غزه را دچار اختلال کرده است؛ همچنین وتو آمریکا روی قطعنامه‌های آتش‌بس در غزه نمونه‌ای از مانع‌تراشی‌ها در مسیر کمک رسانی به مردم غزه است.

دیگر خبرها

  • پر حادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳
  • پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز کدامند؟
  • پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳
  • ایران آمادگی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را در غزه و رفح دارد
  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور