Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، سوءاستفاده از فناوری موقعیت یابی جغرافیایی ماهواره ای می تواند پیامدهای سیاسی خطرناکی به همراه داشته باشد. بررسی های اسکای واچ نشان می دهد که از آگوست سال ۲۰۲۰ به این سو موقعیت جغرافیایی بیش از صد کشتی جنگی به اشتباه نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این کشتی ها می توان به ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و کشتی جنگی روزولت اشاره کرد. در برخی موارد داده های غلط نشان داده که یک کشتی جنگی در حال ورود به آب های مورد منازعه یا نزدیک شدن به پایگاه دریایی کشور دیگری است. تحرکاتی که به طور قطع بی پاسخ نمی ماند.

این خطاها به خصوص در زمان استفاده از سیستم AIS رخ می دهد که یک سیستم مبتنی بر جی پی اس برای جلوگیری از برخورد کشتی هاست. در شرایطی که ماهواره ها معمولا چنین خطاهایی ندارند، گیرنده های ساحلی سیستم های مذکور ممکن است داده های غلطی را ارسال کنند.

هنوز دقیقا مشخص نیست چه افرادی با چه انگیزه هایی دست به چنین اقداماتی می زنند. اما ممکن است برخی کشورها برای پیداکردن بهانه ای برای مقابله نظامی با رقبای خود به دنبال چنین اقداماتی باشند. بخش عمده این دستکاری ها در مناطقی در دریایی سیاه و اطراف شبه جزیره کریمه رخ داده که از جمله مناطق مورد منازعه روسیه با کشورهای عضو ناتو و آمریکا است و روسیه از این طریق می تواند بهانه خوبی برای مقابله با کشورهای متخاصم بیابد. روسیه همواره این ادعاها را رد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جنگ کشتی فناوری نبرد نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، استامینوفن- ماده فعال در تایلنول- یک داروی بدون نسخه است که برای درمان دردهای خفیف تا متوسط و همچنین برای کاهش تب استفاده می‌شود.

مطالعات گذشته نشان می‌دهد که در افراد مبتلا به بیماری قلبی، استامینوفن بهترین درمان درد نسبت به انواع دیگر داروهای مسکن مانند آسپرین و ایبوپروفن است که به عنوان داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) شناخته می‌شوند.

اما نتایج یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلب تغییر می‌دهد.

این پیامدها به طور بالقوه می‌توانند مسیرهای بیوشیمیایی مورد نیاز برای عملکردهایی مانند تولید انرژی و استفاده از آنتی اکسیدان را تحت تأثیر قرار دهند.

برای این مطالعه، محققان از یک مدل موش برای بررسی اثرات استامینوفن بر بافت قلب استفاده کردند.

به برخی از موش‌ها آب ساده داده شد، در حالی که به برخی دیگر آب حاوی مقداری استامینوفن معادل ۵۰۰ میلی‌گرم داده شد.

پس از هفت روز، محققان تغییرات قابل توجهی در پروتئین‌های بافت قلب موش‌هایی که استامینوفن دریافت کردند در مقایسه با موش‌هایی که فقط آب داشتند، پیدا کردند.

این تغییرات پروتئینی با مسیرهای بیوشیمیایی مسئول بسیاری از عملکردها، از جمله تولید انرژی، استفاده از آنتی اکسیدان‌ها و تجزیه پروتئین‌های آسیب دیده مرتبط بود.

دانشمندان بیش از ۲۰ مسیر سیگنال دهی مختلف را پیدا کردند که تحت تأثیر تغییرات پروتئین قرار گرفته است.

«گابریلا دل تورو ریورا»، محقق ارشد این مطالعه و دانشجوی دکترا در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ما از یافته‌ها شگفت‌زده شدیم، زیرا پیش‌بینی کردیم که استامینوفن، زمانی که در این غلظت‌ها استفاده شود، کمترین تأثیر را بر قلب خواهد داشت. در حالی که داده‌های موجود در درجه اول مصرف بیش از حد استامینوفن را با آسیب کبدی مرتبط می‌کند، تحقیقات ما نشان می‌دهد که استامینوفن ممکن است بر بافت‌های فراتر از کبد تأثیر بگذارد.»

از آنجایی که استامینوفن حاوی خواص ضد التهابی نیست، اثراتی که روی قلب مشاهده می‌شود به دلیل نتایج ضد التهابی نیست.

کد خبر 6079337

دیگر خبرها

  • شناسایی ژن عامل پارکینسون
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • ژن عامل پارکینسون شناسایی شد
  • استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • ترکیه: تحولات جاری ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود
  • چه چیزی باعث ژنیکوماستی می شود؟
  • آلبوم عکس‌های ثبت‌شده توسط فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۷»