Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آرمین لاشت»، نامزد جانشینی «آنگلا مرکل» ، صدراعظم آلمان، روسیه را تهدید کرد که در صورت استفاده از خطوط لوله «نورد استریم-۲» به عنوان سلاح ژئوپلیتیک علیه اوکراین تحریم خواهد شد.

لاشت گفت: «اگر روسیه یک بار دیگر اقدامات خصمانه علیه اوکراین اتخاذ کند، آلمان به اقداماتی در سطح ملی متوسل شده و خواستار اعمال تحریم بر مسکو در چارچوب اتحادیه اروپا می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: «این همان روشی است که آلمان به وسیله آن روسیه را از استفاده از خط لوله گاز به عنوان سلاح ژئوپلتیکی باز می‌دارد».

لاشت در ادامه گفت: ـتوافق خط لوله گاز بین آمریکا و آلمان ابزاری را فراهم می‌کند که می‌توان به وسیله آن روسیه را به طور مشترک مسئول فعالیت‌های مخرب دانست. حاکمیت و امنیت اوکراین باید در اولویت سیاست خارجی آلمان قرار گیرد».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه اوکراین آرمین لاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ممکن است در سفر آتی خود به چین که در ۲۴ تا ۲۶ آوریل انجام می‌شود، پکن را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تهدید به اقدامات تنبیهی کند.

به نوشته روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، اگر چین از ارسال فناوری‌های ادعایی مرتبط با تسلیحات به روسیه دست نکشد، "ایالات متحده اقدامات تنبیهی" انجام خواهد داد.

نوع "اقدامات تنبیهی" گزارش نشده است، اما این فرض وجود دارد که در مورد اعمال تحریم‌ها علیه موسسات مالی چین و سایر سازمان‌ها صحبت شود.

در واقع، تعجب آور نیست که بلینکن با مواضع تهدید به چین می‌رود. اخیرا جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز چین را به خاطر روابط با مسکو تهدید کرده است.

جانت یلن چند روز قبل از ورود سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به چین تهدید کرد که اگر شرکت‌های چینی حمایت از روس‌ها را متوقف نکنند، «عواقب جدی» خواهد داشت.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: چینی‌ها نباید به روسیه در درگیری علیه اوکراین کمک کنند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط بین مسکو و پکن به طور قابل توجهی تقویت شده است. در همین راستا در مارس ۲۰۲۳، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از مسکو بازدید کرد و در آنجا با ولادیمیر پوتین، همتای خود بر دوستی بی حد و حصر بین دو کشورشان که هژمونی غرب در صحنه بین المللی را به چالش می‎کشد، تاکید کرد.

چند ماه بعد، در اکتبر همان سال، رئیس جمهور روسیه با همتای چینی خود در حاشیه مجمع راه ابریشم جدید در پکن دیدار کرد. در آن روز، جین پینگ از اعتماد سیاسی متقابل فزاینده بین چین و روسیه صحبت کرد. پوتین پس از انتخاب مجدد خود در مارس ۲۰۲۴، روابط بین مسکو و پکن را به عنوان یک عامل ثبات توصیف کرد و از روابط شخصی بسیار خوب خود با شی گفت.

پکن خود را به عنوان یک طرف بی طرف در جنگ بین اوکراین و روسیه معرفی می‌کند، اما دو سال پیش به شریک اصلی اقتصادی مسکو تبدیل شد. چین خواستار حل و فصل سیاسی برای پایان دادن به جنگ است، در حالی که غربی‌ها مرتباً از این کشور می‌خواهند تا با استفاده از نفوذ خود بر مسکو، تلاش بیشتری برای توقف جنگ انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود