Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@04:43:07 GMT

جزئیات اجرای مصوبه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۵۹۱۰

جزئیات اجرای مصوبه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ابراهیم خدایی درباره تکالیف اصلی سازمان سنجش برای اجرای مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه)» شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: اولین سال اجرا یعنی ۱۴۰۱ بحث اجرایی خاصی ندارد و تاثیر ۴۰ درصدی مثبت سوابق تحصیلی است، در واقع میزان ۳۰ درصد فعلی تاثیر سوابق به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تکالیف اصلی سازمان سنجش برای اجرای مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه)» شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

خدایی خاطرنشان کرد: در این مصوبه یکسری تکالیف بر عهده سازمان سنجش و یکسری تکالیف هم برعهده آموزش و پرورش گذاشته شده است. تکالیفی که برعهده دانشگاه‌ها است از جمله تعیین حدنصاب بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو اجرایی می‌شود.

وی درباره پیش بینی برنامه‌های اجرایی یادآور شد: در زمینه برنامه‌های اجرایی یکی از بندهای مصوبه برگزاری دو بار در سال است که سازمان سنجش آموزش کشور برنامه اجرایی آن را تا سال ۱۴۰۲ تهیه می‌کند.

رئیس سازمان سنجش افزود: در این مصوبه موضوع حذف آزمون دروس عمومی هم عنوان شده که به این ترتیب تکالیف سازمان سنجش در طراحی سوالات کنکور سبک‌تر شده است و این سازمان تنها دروس اختصاصی را برعهده خواهد داشت.

وی در مورد تعیین حدنصاب دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو اظهار کرد: مدلی که اکنون برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در تعیین حد نصاب دانشگاه‌ها استفاده می‌شود در پذیرش از کنکور سراسری هم استفاده خواهد شد.

خدایی گفت: سازمان سنجش نتایج را استخراج می‌کند و اطلاعات آماری آن را به دانشگاه‌ها می‌دهد، دانشگاه‌ها درباره حدنصاب تصمیم می‌گیرند و پس از اعلام به سنجش، پذیرش و گزینش دانشجو انجام می‌گیرد.

وی افزود: در دوره دکتری هم آنچه پیشنهاد می‌شود مبنای سازمان سنجش درباره حدنصاب دانشگاه‌ها بر مبنای تکمیل و پر شدن ظرفیت است. به این معنی که سازمان سنجش حدنصاب را به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهد و دانشگاه اختیار دارد که آن را کم یا زیاد کند در بحث آزمون سراسری هم مدل همین است.

رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: در بحث آزمون سراسری نکته دیگر این است که سازمان سنجش باید مبنا را اعلام کند زیرا داده‌های آماری را در اختیار دارد. این داده‌های آماری تجزیه و تحلیل می‌شود و بر اساس آن حدنصاب اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تجربه آزمون دکتری و اعلام حدنصاب پذیرش نشان داده است که بالای ۹۰ درصد دانشگاه‌ها حدنصاب پیشنهادی سنجش را تایید کرده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1105140 برچسب‌ها کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور سازمان سنجش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مسعود مثنوی گفت : در زمان اجرایی طرح ۴۶ هزار و ۷۶۲ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲۶ هزار و ۹۸نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و ۲۶ هزار و ۴۷۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: ۱۲هزار و ۵۱۳نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۵۹۹۵ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی بیان داشت: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲۲هزار و ۷۳۰ نفر انجام و ۵۳۴۴بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.

مثنوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۱۴۵۶۸ اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی ۳۹۲۶منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز ۳۳۱۱حادثه، ارائه ۴۹۶۱خدمت امدادی و کمک های اولیه، ۱۰۸۳۶ مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد.

مثنوی گفت : در مجموع برای اجرای طرح های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۸۵ هزار و ۶۳۲نفر خدمت ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895783

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • فرصت دوباره برای جاماندگان از ثبت‌نام کنکور
  • امروز آخرین زمان ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • اتخاذ ۴۳۷ مصوبه کمیسیون ماده پنج و کارگروه امور زیربنایی در سال ۱۴۰۲
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس