Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف و تا قسمتی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از کاهش محسوس سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا تا اواسط هفته جاری نسبت به هفته گذشته خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا دوشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ آسمان تهران صاف و غالبا آفتابی است و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت سبز خواهد بود.

به گزارش فرارو، طبق پیش بینی‌های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و حداکثر و حداقل دما در تهران ۳۵ و ۲۴ درجه است.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و پنج درجه می‌رسد.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ مرداد ماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۱۲ مرداد ماه) نیز آفتابی و با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۱۰مرداد ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات بعدازظهر شود.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق پرتردد از غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کاسته شود و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۱۱مرداد ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول باقی می‌ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۱۱مرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران، سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد

نقشه وضعیت جوی کشور طی امروز

در همین مدت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور به ویژه در جنوب سمنان، جنوب تهران، شمال اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

در پنج روز آینده نیمه شرقی دریای عمان مواج است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آب و هوای تهران پیش بینی آب و هوا پیش بینی می شود برخی مناطق کیفیت هوا آسمان تهران هوای تهران آلاینده ها مرداد ماه روز آینده خواهد شد وزش باد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بارش کشور تا نیمه خرداد در محدوده نرمال تا فراتر از آن برآورد می‌شود. دمای هوا نیز تا هفته دوم اردیبهشت در مرکز، شرق و جنوب کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال خواهد بود. از هفته سوم اردیبهشت تا هفته اول خرداد در سطح کشور نرمال و در هفته دوم خرداد به بیش از نرمال می‌رسد.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از ۱ تا ۸ درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (۳ تا ۸ درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( ۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898563

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه / باران و تگرگ در راه است
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • دمای هوای تهران از فردا کاهشی می‌شود
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق